جریان نوآوری زنانه در تهران/توجه ویژه شهید رییسی به حوزه زنان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تهران

حمایت از کسب و کارهای خانگی با پویش «کار تو خونه‌مونه» - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار آنلاین ضمن تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه به مردم ایران گفت: بنا به تصمیم آقای رئیسی عضویت ستاد ملی زنان و خانواده و این ستاد عالی ترین مرجع تصمیم گیری در حوزه زنان و خانواده به عنوان کشوری است که مصوبه آن با مصوبه شورای دولت یکی است.

شهید رئیسی شخصاً در ستاد ملی زنان و خانواده حضور یافت

مشاور امور بانوان شهرداری تهران افزود: این ستاد سال ها به دلیل بی توجهی دولت گذشته تشکیل نشد. البته در طول 8 سال مسئولیت آقای روحانی دو بار بدون رئیس جمهور و فقط با معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان نهادها برگزار شد و نگفتند که اینطور بوده است. نگاه دست دوم به حوزه زنان منجر به تحول و توسعه جدی در این زمینه نمی شود.

رویکرد شهید رئیسی به زنان نه شعاری است و نه تشریفاتی

وی بیان کرد: در دوره آقای رئیسی این ستاد دو بار با حضور شخصی و اعضای وزرا برگزار شد و در مورد زنان توافق خوبی داشتیم مانند بحث اصلاح ساختارهای زنان در همه چیز. نهادها و وزارتخانه ها، جلوگیری از طلاق، حمایت از زنان سرپرست خانوار و… رئیس جمهور ساعت ها وقت می گذارد و در واقع این ستاد شعبه ای از دولت است که فقط به مسائل زنان اختصاص دارد. رویکرد شهید رئیسی به زنان، شعاری و تشریفاتی نیست و زنان از نظر عمیق و شخصی مورد احترام، احترام و احترام هستند. آنها همچنین از توانایی های زنان آگاه هستند و باید از این توانایی ها در زمینه های مختلف استفاده کنند.

اردبیلی تصریح کرد: موضوع خانواده برای او مهم است و در سند تحول دولت مردمی یکی از چهار اصل اصل خانواده است. در برنامه هفتم توسعه فصلی در مورد زنان و خانواده و همچنین بند کنشگری داریم افزا ما ارزش ها و خانواده داریم. در سازمان ملل موضوع اصلی شهید رئیسی خانواده و تعهد به جنبش خانواده است. رویکرد او در سیاست بین المللی آره همینه.

نقش شهید رئیسی در تصویب لایحه امنیت زنان

وی گفت: زمانی که رئیس قوه قضائیه بود لایحه امنیت زنان که 12 سال قطعی نشده بود پس از 3 ماه به نتیجه رسید و لایحه را به دولت آورد سپس خودش رئیس جمهور شد و ادامه داد در دولت کار کند و این لایحه را به مجلس برساند.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران در ادامه به فعالیت های شهرداری در حوزه بانوان اشاره کرد. اعلام: دو مشکل اساسی شتاب فعاليت زنان و دختران براي حل مشكلات شهري و كارگزاري خانواده و چگونگي تاثيرگذاري بر تغييرات مثبت شهر در مديريت شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است.

جریان نوآوری زنان در شهر شروع کردیم

وی افزود: بر این اساس برنامه های متعددی مانند ریحان شهر اجرا شد و از یک سری طرح های بانوان در محله حمایت کردیم و جریان نوآوری بانوان را در شهر آغاز کردیم. بنابراین 60 طرح ریحان شهر اضافه شده است و هر طرح شامل 200 خانم در محله است.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران ادامه داد: طرح هزار امید برای فعالیت دخترانه در موضوعات مختلف زیست محیطی، نوآوری اجتماعی و … اجرا شده و چندین هزار دختر نوجوان در این زمینه مشارکت دارند.

یک پارک منحصرا برای زنان باز کنید

اردبیلی گفت: همچنین در حوزه بانوان زیرساخت ها را برای هر تهرانی افزایش می دهیم تا سرانه اوقات فراغت بانوان افزایش یابد. از این رو نهضتی را برای بهسازی و به روز رسانی تجهیزات با اعتباری نیم تلاش مصوب شورای شهر و 9 پارک ویژه بانوان، 22 شهر بانوان و 7 شهر دخترانه به مساحت یک میلیون انجام دادیم. و 600 هزار متر مربع برای بانوان در شهرستان در حال بازسازی و تجهیز می باشد

حمایت شهرداری تهران از 20 هزار زن سرپرست خانوار

وی ادامه داد: 20 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت شهرداری تهران هستند که از این تعداد 15 هزار کودک زیر 15 سال با رویکرد الگو حمایت می شوند و این حمایت ها شامل ایجاد فضای کارآفرینی، بهره وری و مهارت آموزی است. همچنین مشاوره و کمک در این زمینه مجموعه 60 کوتصر به 97 مجموعه رسیده است که کارگاه ویژه این بانوان می باشد.

مشاور امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در حوزه زندانیان زن با رای آزاد، زنان با غل و زنجیر الکترونیکی و مراقبت پس از خروج از زندان، تفاهم نامه ها و برنامه های مختلفی برای ادغام مجدد در جامعه داریم و اتفاقات خوبی هم افتاده است.

دکمه بازگشت به بالا