ماهواره رصد ابرها در مدار مستقر شد

یک ماهواره رصد ابر در مدار قرار می گیرد

یک ماهواره رصد ابر در مدار قرار می گیرد

شرکت فضایی اسپیس ایکس شب گذشته یک ماهواره رصدی زمین را برای نظارت بر ابرها و ذرات معلق به مدار دوم پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، موشک فالکون 9 اسپیس ایکس شب گذشته ماهواره آئروسل زمین و ماهواره کاوشگر تشعشعی را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضا پرتاب کرد.

این پرتاب دومین عملیات اسپیس ایکس است. گروه ماهواره های اینترنتی استارلینک نیز صبح دیروز از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا به مدار زمین پرتاب شد.

تقویت کننده فالکون 9 حدود هشت دقیقه پس از پرتاب با موفقیت در واندنبرگ فرود آمد و حدود 2.5 دقیقه بعد، مرحله بالایی موشک، ماهواره رصد زمین موشک را طبق برنامه در مدار قرار داد. این ماموریت بین آژانس فضایی اروپا و آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن مشترک است.

به گفته آژانس فضایی اروپا، این ماموریت نقش ابرها و ذرات معلق در هوا در انعکاس تابش خورشیدی به فضا و همچنین در محدود کردن تشعشعات فروسرخ منتشر شده از سطح زمین را بررسی خواهد کرد. مطالعه تعادل تشعشعات خورشیدی برای حل مشکلات اقلیمی ضروری است و این فقط از فضا قابل انجام است.

این ماموریت در مداری مشابه ارتفاع ایستگاه فضایی بین المللی (250 مایل یا 400 کیلومتر) قرار گرفت، اما نه در مدار ایستگاه فضایی، این ماموریت در مدار قطبی همزمان با خورشید عمل می کند.

اطلاعات به دست آمده از ماهواره های رصد زمین برای مطالعه تغییرات آب و هوا، درک جنبه های مختلف محیط زیست و همچنین برای پیش بینی و مدیریت بحران های طبیعی استفاده می شود.

اسپیس ایکس با انجام این پرتاب، قدرت و توانایی بالای خود را در ارسال ماهواره به مدار به روشی جدید نشان داد. این ماموریت همچنین فناوری ها و نوآوری های پیشرفته ای را که این شرکت در زمینه فضاپیماها و اکتشافات فضایی استفاده می کند، به نمایش می گذارد.

دکمه بازگشت به بالا