مطالب عمومی

10 اشتباه هنگام استفاده از ماسک



یک ماسک باید هر دو ساعت تغییر یا ضد عفونی شود ، در غیر این صورت ذرات ویروسی ممکن است جمع شوند و احتمال تنفس شما را افزایش دهند.

به گزارش میجیک ، عصر ایران ITD نوشت: “طبق دستورالعمل جدید برای مقامات بهداشت و درمان ، همه باید هنگام حضور در اماکن عمومی از ماسک یا ماسک صورت استفاده کنند.” هدف کاهش سرعت کوویداز-19 است. مشخص شده است که حتی افرادی که علائم یا علائم بیماری ندارند می توانند حامل ویروس باشند و استفاده از ماسک می تواند احتمال قرار گرفتن در معرض این ویروس را برای دیگران کاهش دهد.

در اینجا چند اشتباه رایج است که می توانید هنگام پوشیدن ماسک مرتکب شوید.

آلودگی را به سطح دیگری منتقل کنید

وقتی از ماسک استفاده می کنید ، روی هر چیزی پخش می شود. اگر ماسک را برداشته و آن را روی سطح دیگری قرار دهید ، آن سطح اکنون آلوده است. بهترین گزینه پوشیدن ماسک های یکبار مصرف و دور ریختن مناسب از آنها پس از استفاده است. اگر از ماسک یا پارچه پارچه ای استفاده می کنید ، باید بعد از هر بار استفاده ، آن را بشویید و ضد عفونی کنید.

ماسک را با دستهای کثیف لمس کنید

حتی اگر ماسک را از خارج آلوده کرده باشید ، هنوز هم می توانید به راحتی آن را آلوده کنید. از بین بردن ماسک و دوباره پوشیدن آن با دستان آلوده می تواند باکتری یا ویروس را به ناحیه تنفس منتقل کند.

قبل از استفاده از ماسک مطمئن شوید که دستان شما تمیز است. به طور کلی ، بهتر است از تماس با صورت خودداری کنید.

تمام روز ماسک بپوشید

یک ماسک باید هر دو ساعت تغییر یا ضد عفونی شود ، در غیر این صورت ذرات ویروسی ممکن است جمع شوند و احتمال تنفس شما را افزایش دهند.

استفاده نادرست از ماسک

شاید متوجه شده باشید که بسیاری از افراد فقط برای پوشاندن دهان خود از ماسک استفاده می کنند و بینی آنها کشف می شود. اگرچه ممکن است برخی از افراد هنوز از سرفه یا عطسه در امان باشند ، اگر فردی که مبتلا به عطسه Qovid-19 یا سرفه در مجاورت است ممکن است نتواند خود را از این بیماری محافظت کند.

خیلی دیر ماسک بپوشید

بدون ماسک ، افراد مستعد استنشاق ذرات موجود در هوا هستند. قبل از عزیمت به یک منطقه پرخطر ، به عنوان مثال قبل از ترک خانه باید ماسک بپوشید.

به ماسک خود اطمینان داشته باشید

ممکن است فکر کنید یک ماسک 100٪ قابل اعتماد است و شما را کاملاً از نیش ویروس دور نگه می دارد ، اما این طور نیست. پوشیدن ماسک به معنای کاهش خطر ابتلا به این بیماری است. حتی اگر ماسک بپوشید ، باز هم باید فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

ماسک های جراحی به عنوان مانعی بین دستگاه تنفسی و کلیه ویروس ها و باکتری ها عمل نمی کنند ، اما فاصله اجتماعی می تواند به محافظت از ذرات حاوی ویروس از سرفه و عطسه یک فرد آلوده کمک کند.

مواد شیمیایی را روی ماسک اسپری کنید

استفاده از مواد شیمیایی موجود در ماسک برای مرطوب کردن آن مناسب نیست. سم پاشی سبک برای ضد عفونی کردن ماسک و سپس قرار دادن ماسک در کیف شما مشکلی ندارد ، اما از سم پاشی بیش از حد و هرگونه موادی که می تواند باعث خیس شدن ماسک شود خودداری کنید.

از ماسک مرطوب استفاده کنید

وقتی ماسک خیس است ، اثر آن در جلوگیری از نفوذ ذرات کاهش می یابد و باید با ماسک تمیز و تمیز جایگزین شود. از لمس ماسک با زبان خودداری کنید. این می تواند ماسک را مرطوب کرده و نفوذپذیری آن را افزایش دهد.

ماسک را به درستی نپوشید

ماسک ها دارای قسمت بیرونی معمولاً رنگی ، با بافت یا مارک سازنده و داخلی هستند که معمولاً سفید و کتانی است. روش مناسب پوشیدن ماسک این است که داخل ماسک روی صورت خود قرار دهید تا ذرات هوا به درستی فیلتر شوند.

می دانید همه ماسک ها یکسان هستند

ماسک های مختلف کاربردهای مختلفی دارند. در صورت استفاده صحیح از صورت ، ماسک N95 می تواند تا 95٪ باکتری ها و ویروس ها را فیلتر کند. بنابراین توصیه می شود از چنین ماسک هایی برای پرسنل مراقبت های بهداشتی که بیشتر در معرض ویروس هستند استفاده شود. از طرف دیگر ، یک ماسک جراحی برای کنترل قطرات تنفسی و کمک به محافظت از اطرافیان ساخته شده است.

انتهای پیام


این مقاله توسط پرتال پیشرفته خبری، اقدام به نشر محتوا می نماید، فلذا مسوولیت تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و پایگاه اینترنتی میجیک هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

دکمه بازگشت به بالا