نگاهداری: الگوی عملیاتی مشارکت مردم در جهش تولید تهیه شود

جهش تولید

نگاهداری: الگوی عملیاتی مشارکت مردم در جهش تولید تهیه شود

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در طراحی الگوی عملیاتی مشارکت مردم در جهش های تولیدی گفت: انتظار می رود کارشناسان و پژوهشگران مرکز پژوهش های مجلس کار دقیق و منسجمی را آغاز کنند. در این زمینه و ساخت مدل هایی در این زمینه.

به گزارش میجیک، بابک نگهداری امروز (28 فروردین 1403) در دیدار نوروزی با کارکنان و پژوهشگران این مرکز، با تبریک حلول سال نو و صالحان با حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: به خیر و صلاح سال جدید باد. و ماه مبارک رمضان فرصت بهتری خواهد بود حالا بهتر باشیم.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار خطاب به مسئولان و مدیران کشور ملاک کار خود را خدمت به مردم و پیشرفت دانستند. کشور و اینکه هر مسئولی باید به فکر صعود به جایگاه پروژه و سیاستمدار شدن خودش باشد یا به جای اینکه به فکر کشور باشد، محبوبیت شخصی را در میان گروه ها و اقشار خاصی افزایش دهد، برکت کار از بین می رود.

رئیس مرکز پژوهش های مجمع ادامه داد: بنابراین به عنوان کارگزار دولت خدمت به مردم این امر باید در اولویت قرار گیرد، یعنی خدمت به مردم و توسعه کشور.

وی گفت: شهادت می دهم که پژوهشگران و کارکنان این مرکز در اقدامات خود چه در زمینه پژوهشی و چه در سایر زمینه ها به دنبال پیشرفت کشور و خدمت به مردم هستند و از تفکر غلط دوری می کنند.

نهداری به تهیه دو مجموعه پژوهشی با محوریت اولویت های مجلس دوازدهم و برنامه مرکز پژوهش های مجلس در سال آینده اشاره کرد و افزود: مجموعه اولویت های مجلس دوازدهم در واقع برنامه پیشنهادی پژوهش های مجلس است. . مرکز چهار سال فعالیت کمیسیون مجلس که تهیه و تقدیم آن شده است منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: 1403 برنامه این مرکز در اواسط اسفند سال گذشته به تصویب شورای پژوهشی رسید و بیش از 600 برنامه برای یک سال فعالیت مرکز دیده شده است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: این برنامه محوری برای مجمع و تهیه برنامه مرکز تا قبل از آغاز سال جدید مهم است و امید است به پیشرفت کشور و تصویب مجمع منجر شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1403 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: این دغدغه در سال های اخیر در مرکز تحقیقات مجلس قرار گرفته است و از این رو اساسنامه دولت مردمی در حوزه اقتصاد مردمی و سیاست مردمی، رویکرد مردمی به مشکلات اجتماعی و … در این مرکز تدوین شده است. از این رو مردمی‌سازی دغدغه‌ای است که در سال‌های گذشته در مرکز پژوهش‌های مجلس مطرح شده است.

نگهداری گفت: رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام ابراز امیدواری کردند که الگو و طراحی عملیاتی نحوه مشارکت مردم در جهش تولید را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه تهیه و ارائه این الگو از مرکز پژوهش های مجلس نیز انتظار می رود، از کارشناسان و محققان این مرکز خواست تا کار دقیق و منسجمی را در این زمینه آغاز کنند.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: در مرکز پژوهش های مجلس حمایت های کارشناسی خوبی در حوزه مردم داری وجود دارد که می تواند در ارائه این الگوی عملیاتی برای مشارکت مردم در جهش های تولید موثر باشد.

وی در پایان ضمن تبریک به پرسنل پر برکت و برکت کانون گفت: امیدوارم امسال بتوانیم با همکاری بهترین برنامه ها و اقدامات را برای کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا