افزایش سرویس اتوبوس بین‌شهری منوط به اعمال قیمت معقول

افزایش سرویس اتوبوس بین‌شهری منوط به اعمال قیمت معقول

رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری با بیان اینکه کل هزینه حمل و نقل برون شهری در کشور به ازای هر کیلومتر یک هزار و 850 تومان است، گفت: اگر قیمت بلیت اتوبوس به اندازه کافی افزایش یابد، خدمات برای تردد مردم نیز افزایش می یابد. . .

احمدرضا عامری در گفت وگو با میجیک، درباره وضعیت قیمت بلیت اتوبوس گفت: اگرچه نظر کارشناسی برای تعیین نرخ بلیت وجود دارد، اما ستاد تنظیم بازار باید در نهایت نرخی را تعیین کند که برای هر کیلومتر 1850 تومان است. با وجود این، نرخ های فعلی در مقایسه با این اعداد بسیار پایین است.

وی ادامه داد: به همین دلیل و به دلیل کنترل نرخ، تعداد خودروها در حمل و نقل برون شهری به شدت کاهش یافته و برخی خودروها از خط خارج شده اند. تعداد خودروهایی که می توانند مسافت های طولانی و متوسط ​​را طی کنند حدود 7000 وسیله نقلیه در شبکه حمل و نقل است که بیش از دو برابر تعداد قبلی است.

رئیس اتحادیه تعاونی مسافربری گفت: قیمت بلیت اتوبوس در اردیبهشت 1402 یک بار 29 درصد افزایش یافت اما درصد افزایش در کشور بی معنی است چرا که قیمت هر کالا در یک سال دو برابر شده است. به عنوان مثال هزینه تعمیر موتور اتوبوس اکنون 800 میلیون تومان است و قیمت اتوبوس به 27 میلیارد تومان رسیده است.

عامری خاطرنشان می کند: البته مردم توان پرداخت این مبلغ را ندارند. اما باید کاری کنیم که وضعیت حمل و نقل بدتر از وضعیت فعلی نباشد. اگر افزایش قیمت بلیت اتوبوس به میزان کافی اتفاق بیفتد، خدمات برای مسافران نیز افزایش می یابد. اما با کنترل کرایه ها به روش فعلی، چیزی نصیب مردم نمی شود و برای سفر با مشکل مواجه می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا