چرا قطارهای سریع‌السیر در چین محبوب شد؟

چین به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مقاصد برتر برای مسافران در سراسر جهان است. در واقع، در سال 2018، Lonely Planet چین را به عنوان یکی از 10 کشور برتر جهان برای گردشگری رتبه بندی کرد، که عمدتاً به دلیل شبکه ریلی پرسرعت چین عالی است.

چرا قطارهای پرسرعت در چین بسیار محبوب هستند؟

به گزارش میجیک، بحث برقی‌سازی خط راه‌آهن در ایران سال‌هاست که مطرح است، اما اجرایی نشده و طول خط ریلی برقی شده در ایران کمتر از 200 کیلومتر است، ارتباط با جلفا – تبریز. و مسیر تبریز – آذرشهر. پس از آن دولت وعده های مختلفی برای اجرای راه آهن برقی به ویژه در مسیر پرترافیک و راهبردی تهران – مشهد داده است اما این قطار برقی راه نیفتاده و به مقصد نرسیده است.

در این راستا دولت سیزدهم برنامه دارد و مهرداد بذرپاش – وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم – در آخرین روز سال 1401 وعده داد که بهره برداری از قطار سریع السیر در مسیر تهران – مشهد شروع. از سال 1402.

همچنین چندی پیش سید ابراهیم رئیسی – رئیس جمهور – نیز آخرین وضعیت مهم ترین پروژه های ریلی و ترانزیتی کشور و راهکارهای تسریع در اجرا و تسهیل تامین مالی این پروژه ها را بررسی و بر اهمیت ساخت و ساز شهر مشهد تاکید کرد. خط آهن سریع السیر تهران علی ابن موسی الرضا(ع) بر ضرورت روزافزون گسترش امکانات حمل و نقل در این مسیر و لزوم تسهیل و ارتقای ایمنی تردد زائران، تسریع در اجرای مطالعات و آماده سازی زیرساخت ها تاکید کرد. آماده سازی برای اجرای این پروژه.

در همین راستا، میجیک در مقالات بسیاری به موضوع قطارهای برقی پرداخته و در سایر کشورهای جهان به بررسی آن پرداخته است.

در گزارشی که قبلا منتشر شده بود در مورد اولین قطار برقی جهان و مسیر قطار برقی صحبت کردیم و به نقش قطار در کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای اشاره کردیم و در گزارش دوم لیست سریع ترین ها قطار مغناطیسی در جهان معرفی شد. در این گزارش به محبوبیت قطارهای سریع السیر چین می پردازیم.

قطار گلوله ای که به عنوان قطار گلوله ای نیز شناخته می شود، نوعی قطار است که می تواند به سرعت 350 کیلومتر در ساعت (217 مایل در ساعت) برسد. شبکه راه آهن پرسرعت چین با بیش از 25000 کیلومتر (15500 مایل) بزرگترین شبکه راه آهن در جهان است.

این قطار گلوله ای بیش از 200 شهر را در 32 استان از 34 استان چین به هم متصل می کند و همچنین طولانی ترین خط ریلی پرسرعت در جهان است که بین پکن و گوانگژو با 2298 کیلومتر (1428 مایل) حرکت می کند.

اکنون با کمک این شبکه قطار سریع السیر، عبور از چین امروزه راحت تر شده است. این قطارها نه تنها سریع و راحت هستند، بلکه راهی سرگرم کننده و مقرون به صرفه برای دیدن حومه زیبای چین هستند، بنابراین اگر قصد سفر به چین را دارید، دلایل خوبی برای استفاده از شبکه ریلی پرسرعت چین وجود دارد. کشور را ببینید..

چرا قطارهای پرسرعت در چین بسیار محبوب هستند؟

چرا قطار سریع السیر بهترین راه برای سفر به چین است؟

در اینجا فهرستی از برخی از دلایل اصلی وجود دارد که چرا باید شبکه ریلی پرسرعت چین را نسبت به سایر روش های حمل و نقل انتخاب کنید:

زیبایی

نشستن و استراحت در قطار در حومه‌های زیبای چین تجربه‌ای است که به سختی می‌توان آن را با هر وسیله حمل‌ونقل دیگری شکست داد. حتی اگر بتوانید با سفر هوایی به مقصد خود برسید، دیدنی های بین شهرهای بزرگ را از دست خواهید داد. قطارها اغلب از مناطقی عبور می کنند که بدون سفر نمی توانستید آنها را کشف کنید و سفر با قطار سفر شما را به یک ماجراجویی با حمل و نقل راحت تبدیل می کند.

راحتی

همانطور که مسافران می‌دانند، نشستن روی صندلی اتوبوس یا گیر کردن ساعت‌ها در اتوبوس سفر آسانی نیست و این یکی دیگر از گزینه‌های برتری قطار است. قطارهای سریع السیر در چین دارای امکانات جدید و مدرنی از جمله صندلی های راحت، حمام و اتصالات وای فای پرسرعت هستند. صندلی‌های پهن‌تر، نرم‌تر و مجلل‌تر از آنچه که معمولاً در هواپیما یا اتوبوس می‌بینید. آنها همچنین فضای پای بیشتری نسبت به هواپیماهای استاندارد دارند.

چرا قطارهای پرسرعت در چین بسیار محبوب هستند؟

سریع و به موقع

همانطور که از نام آن پیداست، قطارهای پرسرعت در چین بسیار سریع هستند. آنها می توانند بین 200 تا 350 کیلومتر در ساعت (124-217 مایل در ساعت) حرکت کنند. سریع ترین نوع قطار گلوله ای، قطار G، می تواند سفر 15 ساعته را با سرعت عادی بین پکن و شانگهای به چهار ساعت و 48 دقیقه کاهش دهد.

قطارها نیز بسیار قابل اعتماد و تقریباً همیشه به موقع هستند. برخلاف اتوبوس‌ها و هواپیماها که اغلب به دلیل شرایط بد آب و هوا یا ترافیک با تأخیر مواجه می‌شوند، قطارهای سریع‌السیر تقریباً تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند و این امر آنها را نسبت به سایر اشکال حمل‌ونقل قابل اعتمادتر می‌کند.

زمان حرکت مکرر به شهرهای بزرگ

مهم نیست که به کدام قسمت از چین سفر می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که یک قطار سریع السیر به سمت آن مقصد حرکت کند. قطار تقریباً به تمام شهرهای بزرگ چین می رود و چندین بار در روز حرکت می کند. با مقصدهای متعدد و زمان های حرکت مکرر، قطار گلوله ای چین ساده ترین و راحت ترین گزینه است، صرف نظر از برنامه شما.

قیمت مقرون به صرفه است

اگرچه ارزان ترین گزینه حمل و نقل نیست، بلیط های راه آهن سریع السیر چین هنوز کاملاً مقرون به صرفه هستند. ارزان تر از بلیط قطار سریع السیر معمولی است، اما همچنان از بلیط هواپیما ارزان تر است. بنابراین اگر سریع و ارزان می خواهید، قطار گلوله بهترین گزینه است.

انواع بلیط های موجود

بلیط های قطار سریع السیر چین معمولا به چهار دسته تقسیم می شوند: کلاس VIP، کلاس تجاری، درجه یک و درجه دو. بلیط های کلاس دوم ارزان ترین گزینه هستند، در حالی که بلیط های کلاس VIP به طور کلی گران ترین هستند. در سفرهای شبانه، قطار D چندین گزینه خواب نیز دارد. دو نوع تشک نرم و تشک نرم لوکس برای انتخاب وجود دارد. بلیط های اتاق ایستاده گاهی اوقات با قیمت کمی کاهش یافته در صورت فروخته شدن همه صندلی ها موجود است.

چرا قطارهای پرسرعت در چین بسیار محبوب هستند؟

بار

مانند سفر هوایی، سفر با قطار گلوله ای نیز محدودیت هایی در ابعاد و وزن چمدان دارد. اکثر قطارها دارای محدودیت وزنی 20 کیلوگرم (44 پوند) هستند و اندازه کیسه ها نمی تواند از 60 × 35 × 35 سانتی متر (24 × 14 × 14 اینچ) بیشتر شود. شما همچنین می توانید یک کیف کوچک، کیف پول یا کوله پشتی حمل کنید. اگر می خواهید وزن یا چمدان بیشتری را به قطار بیاورید، ممکن است مجبور شوید هزینه اضافی بپردازید.

تسهیلات در اکثر قطارهای پرسرعت موجود است

یکی از مزیت‌های اصلی قطارهای پرسرعت نسبت به سایر اشکال حمل‌ونقل، تعداد امکانات رفاهی آن است. این به شما امکان می دهد سفری راحت تر و لذت بخش تر داشته باشید. بیشتر قطارهای سریع السیر عبارتند از:

• آب جوش رایگان برای سوپ یا چای فوری در دسترس است.

• هر قطار سریع السیر شامل توالت های چینی و همچنین توالت های سبک غربی است.

• قطارهای مرکزی شامل رستوران ها و واگن های غذاخوری است که می توانید از یک وعده غذایی یا نوشیدنی لذت ببرید.

• همه صندلی ها قابل تنظیم هستند و به شما امکان می دهند در طول سفر راحتی را به حداکثر برسانید.

• همه قطارها کاملاً دارای تهویه مطبوع هستند، بنابراین بهتر است لباس گرم در دست داشته باشید زیرا ممکن است کمی سرد شود.

• زیر هر صندلی یک سوکت برق برای شارژ لپ تاپ یا گوشی هوشمند تعبیه شده است.

نتیجه

در حالی که گزینه های زیادی برای سفر در سراسر چین وجود دارد، تعداد کمی از آنها با شبکه راه آهن پرسرعت مقایسه می شوند. با قیمت‌های پایین، راحتی و امکانات برتر، قطارهای گلوله هنگام سفر از طریق چین به سختی می‌توانند شکست بخورند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا