ذخیره‌سازی گاز پشتیبان ایمن فصل سرد سال

ذخیره‌سازی گاز پشتیبان ایمن فصل سرد سال

مدیرعامل شرکت نفت منطقه مرکزی ایران ذخیره سازی را سرمایه ای برای روزهای سخت می داند و می گوید: ذخیره سازی گاز پشتوانه ای مطمئن برای زمستان سال است.

به گزارش میجیک، مهدی حیدری پس از افزایش سرما در کشور در بازدید از منطقه عملیاتی سراجه قم ضمن تشکر از همکاران تولیدی در خط مقدم و نظارت بر عملیات، به رصد میدانی ادامه می‌دهد و تولید محصول را به نمایش گذاشت. 772 میلیون متر مکعب گاز از این میدان در فصل سرما. وی تصریح کرد: ذخیره سازی سرمایه ای برای روزهای سخت است و در این راه دو منطقه سراج قم پشتوانه ای برای شهر تهران، استان قم و شمال استان مرکزی و شوریجه در منطقه عملیاتی است. نجیران از تولید گاز در شمال شرق کشور به ویژه در این روزهای سرد حمایت می کند.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بیش از 8 میلیون مترمکعب از میدان سراجه تولید می شود که با توجه به نیاز شرکت ملی گاز ایران می توان این رقم را تا 9 میلیون مترمکعب افزایش داد.

مدیرعامل شرکت نفت منطقه مرکزی ایران ادامه داد: تاکنون در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در مخزن شوریجه تولید شده و روزانه 17 میلیون مترمکعب گاز تولید می شود.

حیدری درباره برنامه های آتی شرکت برای ذخیره سازی گاز طبیعی اظهار کرد: با توجه به فضای بسیار مهم ذخیره سازی، توسعه فاز دوم توسعه ذخیره سازی در شوریجه و سراجه در دستور کار قرار گرفته است. پس از اتمام فاز مطالعاتی سراجه قم، طرح توسعه فاز دوم ادامه خواهد داشت.

حیدری ادامه داد: بر اساس دستور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مطالعه ذخیره سازی در غرب و جنوب غرب کشور و امکان سنجی تولید و ذخیره سازی در مختار بررسی شد. میدان گازی. واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به شرکت نفت منطقه تحویل داده شده و مرکز تحویل داده شده و در مرحله تولید گاز و سپس مخزن برای ذخیره سازی تخلیه می شود.

وی گفت: شرایط عادی سرما به این صورت است که وقتی نوبت به اسفند می رسد، آماده ذخیره سازی برای سال آینده هستیم، اما موج سرمای شدیدی که در چند وقت اخیر وجود داشته، برای کشور بسیار سرد بوده و باعث شده است که پیش برویم. برای استفاده از فضای ذخیره سازی ما که در نیمه اول سال ذخیره شده است به پایان رسیده است، بیایید از آن استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت منطقه مرکزی ضمن قدردانی از همدلی و همراهی مردم ایران برای مصرف بهینه گاز در عصر حاضر، ابراز امیدواری کرد که مدیریت این مصرف که عملاً پایداری و پایداری تولید و مصرف گاز را تضمین کند. ، بهترین است. هدیه ای به همکارانمان در صنعت نفت و گاز.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا