تعداد قدم های روزانه زنان برای جلوگیری از نارسایی قلبی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تعداد قدم های روزانه زنان برای جلوگیری از نارسایی قلبی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از مدیسون به گفته محققان، توصیه کلی این است که مردان باید 10000 قدم در روز بردارند، اما زنان 63 سال و بالاتر از حدود 3600 قدم در روز از مزایای سلامت قلب برخوردار می شوند.

نتایج نشان داد که میانگین 3600 قدم در روز با سرعت طبیعی با کاهش 26 درصدی خطر نارسایی قلبی همراه است.

“مایکل لامونتی“، محقق و استاد ارشد همهگیرشناسی و بهداشت محیط در دانشگاه بوفالو، گفت: “3000 قدم در روز ممکن است هدفی باشد که با سطح فعالیت روزانه زنان در این مطالعه مطابقت دارد.”

برای این مطالعه، محققان داده های نزدیک به 6000 زن 63 ساله و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند.

شرکت کنندگان یک ردیاب حرکتی را به مدت هفت روز متوالی به کمر خود وصل کردند. او به طور متوسط ​​نزدیک به 3600 قدم در روز می کند.

در میان این زنان، بیش از 400 مورد نارسایی قلبی طی یک پیگیری متوسط ​​7.5 ساله رخ داده است.

نتایج نشان داد که خطر نارسایی قلبی برای هر 70 دقیقه ورزش با شدت سبک در روز 12 درصد و برای هر 30 دقیقه فعالیت روزانه متوسط ​​تا شدید 16 درصد کمتر بود.

در مقایسه، هر یک ساعت و نیم بی تحرکی با 17 درصد بیشتر خطر نارسایی قلبی همراه است.

فعالیت بدنی سبک شامل فعالیت های معمول روزانه مانند کارهای خانه است، در حالی که فعالیت های متوسط ​​تا شدید شامل پیاده روی با سرعت عادی، بالا رفتن از پله ها یا انجام کارهای حیاط است.

این مطالعه همچنین به طور خاص نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده (HFpEF) را مورد بررسی قرار داد، که زمانی اتفاق می‌افتد که عضله قلب آنقدر ضخیم و سفت می‌شود که خون کمتری در حفره‌های پایینی وجود دارد. قلب با اثربخشی طبیعی می توان تپش قلباما نمی تواند خون کافی برای رفع نیازهای بدن پمپاژ کند.

لامونتی وی گفت: HFpEF شایع ترین شکل نارسایی قلبی است که در زنان مسن دیده می شود و در حال حاضر چندین گزینه درمانی وجود دارد. این طرف “پیشگیری اولیه یک اولویت برای HFpEF است.”

این مطالعه نشان داد که فعالیت بدنی سبک تا متوسط، خطر ابتلا به HFpEF را به همان شیوه ای که نارسایی کلی قلب را کاهش می دهد، کاهش می دهد. علاوه بر این، عدم فعالیت طولانی مدت خطر ابتلا به HFpEF را افزایش می دهد.

خطر نارسایی قلبی، از جمله HFpEF، تقریباً 2500 مرحله در روز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. در 3600 قدم، خطر نارسایی قلبی و HFpEF 25 تا 30 درصد کمتر است.

محققان خاطرنشان می‌کنند که زنان برای بهره‌مندی از مزایای ورزش، مجبور به انجام فعالیت‌های شدید نیستند.

دکمه بازگشت به بالا