ابراز نگرانی منابع حقوق بشری درباره زنان فلسطینی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ابراز نگرانی منابع حقوق بشری درباره زنان فلسطینی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از خبرگزاری شهاب، یک منبع حقوق بشری مرتبط با سازمان ملل از اقداماتی که نیروهای اشغالگر علیه زنان فلسطینی انجام می دهند ابراز نگرانی کرد.

این منبع تصریح کرد: ما به شدت نگران موارد متعدد نقض حقوق بشر علیه زنان فلسطینی در غزه و کرانه باختری هستیم.

منابع حقوق بشری تصریح کردند: گزارش هایی از اعدام زنان فلسطینی در غزه به همراه فرزندانشان شنیده می شود.

این منبع همچنین نسبت به گزارش های مربوط به آزار و اذیت زنان فلسطینی در اسارت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که چند روز پیش باشگاه اسرای فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: اکثر اسرای نوار غزه با وحشیگری نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی و شرایط بسیار بد بهداشتی دست و پنجه نرم می کنند. در میان زنان اسیر فلسطینی، یک زن 82 ساله در حالی که یک زن باردار در ماه چهارم خود از گرسنگی رنج می برد، توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی مورد شکنجه و تحقیر قرار گرفت. ارائه دهندگان مواد غذایی نامناسب ۸۰ زندانی زن فلسطینی در بدترین شرایط بهداشتی، گرسنگی و سرمای شدید در زندان «دیمون» نگهداری می شوند و شکنجه، آزار و اذیت و رفتار تحقیرآمیز و کینه توزانه نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با این زندانیان ادامه دارد.

این باشگاه اعلام کرد: سلول زنان در زندان دیمون شلوغ است و بسیاری از زندانیان روی زمین می خوابند و مدیریت زندان اجازه ورود پتو را نمی دهد و این مشکل بر رنج و درد این زندانیان می افزاید. برخی از زندانیان زن همچنان همان لباس هایی را می پوشند که بیش از یک ماه پیش به خاطر آن بازداشت شده بودند و مدیریت زندان از درخواست لباس نو خودداری می کند. زندانیان زن غزه در سال 1948 از زندانیان زن کرانه باختری و سرزمین های اشغالی جدا شدند و از برقراری ارتباط با یکدیگر منع شدند که این امر باعث افزایش انزوای آنها شد.

بر اساس این گزارش، زندانیان زن غزه در این زندان مورد شکنجه و تحقیر و توهین مضاعف قرار گرفتند و به آنها آب آشامیدنی ناسالم داده شد.

باشگاه اسرای فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد: اسرای زن فلسطینی که پس از هفتم اکتبر توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند، مورد آزار، شکنجه و تحقیر سازمان یافته از جمله تهدید، تفتیش بدنی و ضرب و شتم سربازان و زندانبانان زن قرار گرفته اند. رژیم صهیونیستی..

دکمه بازگشت به بالا