هویت بخشی به زنان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

هویت بخشی به زنان دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دفتر خبر هزینه پست – گروه استانی: ارتقای حقوق و کرامت انسانی زنان و توانمندسازی آنان یکی از پیش نیازهای توسعه جامعه ایران است که در تمامی نهادها و قوانین مربوطه به آن اشاره شده است، از این رو هجمه ها و تبلیغات غربی ها نتوانسته جایگاه زنان را کاهش دهد. زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر زنان در جامعه ایران در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، مدیریت اجتماعی و فرهنگی خوش درخشیده اند.

سهم زنان در تغییر جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، جایگاه اجتماعی زنان ایرانی در طول تاریخ ظهور و سقوط این کشور دستخوش تغییرات و تحولات بسیاری شده است.

انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تحولات اساسی و فوق العاده ای در جایگاه زن در جامعه ایران ایجاد کرد، انقلاب اسلامی جایگاه و منزلت زن را ارتقا داد و دامنه مشارکت را گسترش داد.

اسلام برای زن اهمیت زیادی قائل است و بر این اساس یکی از مهمترین دستاوردها و افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران به زنان که نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می دهند هویت می بخشد.

شبکه شیطان سیستم را ناکارآمد می کند

اشرف جواهری در مصاحبه ای گفتن وی با خبرنگار آنلاین در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه چهل و شش سال پیروزی انقلاب مقدس اسلامی هستیم، گاه شبکه شیطان پرستی و افراد مغرض داخلی و خارجی صاحب اندیشه هستند. برای براندازی و ناکارآمدی نظام مقدس اسلام و تلاش برای تغییر افکار عمومی، باید در امیدها و اعتقادات مردم تردید و وسواس کنند.

وی ادامه داد: از جمله سوالاتی که در بین جوانان و کسانی که دوران سیاه شاه و مظلومیت شاه را ندیده اند مطرح می شود، مقایسه نظام اسلامی با نظام معروف پهلوی است که معمولاً گروهی افرادی که یکدیگر را نمی شناسند. بصیرت و واقع گرایی مبتنی بر تبلیغات دشمن، جمهوری اسلامی متهم به ناکارآمدی و ناتوانی در مدیریت.

دشمن مانع حرکت قطار انقلاب شد

مشاور معاون ولی فقیه در استان مرکزی در امور بانوان گفت: به گفته شهید مطهری قطار انقلاب در حرکت است اما چون دشمن و مغرضان به آن نرسیدند شروع به سنگ اندازی کردند. قطار برای توقف از حرکت.

وی با بیان اینکه متأسفانه ما حتی به تاریخ استان خود نیز توجهی نداریم، تصریح کرد: در زمان جنگ جهانی بسیاری از ساکنان اراک در کوچه و خیابان بر اثر قحطی و گرسنگی جان باختند.

جواهری گفت: در کوچه ها و کوچه های شهرها و روستاها; بریتانیا و آلمان حکومت می کنند و در خانه های مردم زندگی می کنند و به ارزش های ما خیانت می کنند.

وی گفت: بسیاری از مردم تاریخ را به خوبی به یاد دارند و در اظهارات خود به آن اعتراف می کنند.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: امید است بزرگان قلم تا فرصت باقی است با این مردم صحبت کنند و به نسل جوان بگویند انگلیسی ها و آمریکایی ها در این شهر چه می کنند و چه جنایت ها و جنایاتی. خیانت انجام شده

ما با حمایت زنان در جنگ پیروز شدیم بدون اینکه بخش زیادی از خاک کشور را از دست بدهیم

وی افزود: در جنگ ناعادلانه 8 ساله ایران با ابرقدرت ها؛ مردم به شدت مقاومت کردند و با حمایت یک زن باهوش در این نبرد شکست نخوردند اجباری او با پیروزی از خاک ایران کار را به پایان رساند.

وی گفت: متأسفانه فراموش کرده ایم که در مدارس دخترانه اغلب برای دختران خردسال معلم مرد در نظر گرفته می شود و خدا می داند چه عواقبی برای آن ها دارد.

دانشگاه وضعیت خوبی ندارد

وی با اشاره به اینکه وضعیت دانشگاه هم خوب نیست، افزود: یک مزدور از تهران آوردند که وقتی دانشجویان سر کلاس را محجبه دید آنها را از کلاس بیرون کرد و گفت افتخار می کنم که من باش. نقاب را از سر همسرم پاره کردم و او را تشویق کردم که دست رضاشاه را ببوسد.

یک دانشکده فرهنگ با بیان اینکه جایی نیست که بتوان جامعه بد پهلوی را با انقلاب شکوهمند اسلامی مقایسه کرد، گفت: دوستانم در دبستان جواد رهنما که در شهید رجایی قرار دارد. رنگ از نظر لباس به دلیل سرما و نبود سیستم گرمایشی کار سختی دارند.

جواهری گفت: در اوج برف و سرما و یخبندان وقتی به مدرسه رسیدیم در سرما ماندیم، بعد خودرویی اعلام کرد امروز مدرسه تعطیل است.

جواهری گفت: وضعیت سرویس بهداشتی مدرسه در خیابان ملک که محل سکونت اعیان این شهر بوده نیز حکایت غم انگیزی دارد.

امکانات پزشکی کمتر از تعداد انگشتان دست است

توصیه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص وضعیت زنان گفت: علاوه بر شهرهای اطراف اراک، بیمارستان پهلوی نیمبند نیز وجود دارد که تعداد امکانات درمانی آن کمتر از تعداد انگشتان دست است.

وی با بیان اینکه امکانات پزشکی و انفاسا و برخی پزشکان هندی و پاکستانی مردم شهر را کنترل می کردند، گفت: زنان ما در زمان سفر پادشاهان به اروپا عروسک های بازار برهنه سوغات تمدن بودند و متأسفانه آنها نیز مانند خرگوش می خوابیدند. .دیگر با لال بودن فکر نمی کند که به تمدن نزدیک شده است.

مشاور نماینده فقه استان مرکزی در امور بانوان با اشاره به شعر لسان. الغیب حافظ شیرازی تصریح کرد: این مرحله را بدون همراهی متوقف کنید خضر از خطر گمراهی نترسید».

ایران به قطب قدرت تبدیل شده است

وی ادامه داد: اکنون ایران به قطب قدرت تبدیل شده و جایی برای گذشته ندارد اما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند به قله نزدیک هستیم و رسیدن به قله سخت و دشوار است. قلب را لمس می کند است.

اعضای هیئت علمی فرهنگیان تصریح کردند: دشمن همواره تلاش می کند جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد اما مردان و زنان عاقل. نمایش دادن انقلابی روی دستش بود، خوشبختانه هدفش را فهمید و با تعهد پیش رفت.

دکمه بازگشت به بالا