بلو اسکای به روی همه کاربران گشوده شد

بلو اسکای به روی همه کاربران گشوده شد

شبکه اجتماعی بلو اسکای که توسط بنیانگذار توییتر راه اندازی شده است، از سیستم بسته خارج شده و اکنون به تمامی کاربران امکان ایجاد حساب کاربری و عضویت در این پلتفرم را می دهد.

به گزارش میجیک، تا روز سه شنبه کسانی که قصد ورود به لنگیت بیرو را دارند نیاز به دعوتنامه دارند و شرط آن دریافت دعوتنامه از یکی از اعضای این شبکه اجتماعی است.

آسمان آبی اعلام می کند: آسمان آبی به عنوان شرط پذیرش دعوت، امکان ساخت ابزار نظارت بر محتوا و سایر قابلیت ها را دارد.

Blue Sky از بسیاری جهات شبیه توییتر است که پس از خرید توسط ایلان ماسک به “X” تغییر نام داد، اما هنوز امکان ارسال پیام مستقیم بین کاربران را ارائه نمی دهد. این پلتفرم غیرمتمرکز دارای گزینه های سفارشی سازی بیشتری است، اما هنوز مشخص نیست که آیا مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت یا خیر.

به طور پیش فرض، Blue Sky پست های مبتنی بر حساب را نشان می دهد که کاربران در یک جدول زمانی خطی ایجاد می کنند. کاربران همچنین می توانند بر اساس الگوریتم های ایجاد شده توسط سایر کاربران به جدول زمانی تغییر کنند. این سرویس نظارت بر محتوای خاص خود را دارد، اما قصد دارد به کاربران اجازه دهد تا برنامه های نظارتی دیگر را باندل کنند، اگرچه این ویژگی هنوز فعال نشده است.

پس از این رویداد، Blue Sky قصد دارد از کاربران بخواهد دوستان، دنبال کنندگان و سایر داده های خود را به شبکه های اجتماعی رقیب ارسال کنند. این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که می خواهد آخرین حساب اجتماعی باشد که کاربران باید ایجاد کنند.

در عمل، این ممکن است مناسب نباشد. شرط فنی برای تعامل شبکه‌های اجتماعی «فدراسیون» است و مشخص می‌شود که راه‌های زیادی برای متحد شدن و همکاری سایت‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، شبکه اجتماعی غیرمتمرکز Mastodon و سایت های میکروبلاگینگ مشابه، از جمله سرویس Meta’s Threads، از یک الگوریتم فدرال به نام ActivityPub استفاده می کنند که به کاربران اجازه می دهد بین پلتفرم ها جابجا شوند.

در واقع، سرویس Thread قبلاً با فعال کردن اشتراک‌گذاری پست‌ها در Mastodon و سایر سرویس‌هایی که از Activity Pub استفاده می‌کنند، آزمایش این رویکرد را آغاز کرده است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در ماه دسامبر در پستی در Trades نوشت که Trades با پلتفرم های دیگر کار می کند تا انتخاب های بیشتری در نحوه تعامل ارائه دهد و اجازه دهد محتوا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، از سوی دیگر، Blue Sky از یک الگوریتم فدرال به نام «پروتکل انتقال تأیید اعتبار» استفاده می کند و تنها سرویسی است که تاکنون از این پروتکل استفاده می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا