روی دیگر سکه در بازار سکه و طلا!

بازار سکه | سکه و طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تغییرات قابل توجه قیمت در بازار سکه و طلا پس از نوسانات نرخ ارز در بازار داخلی طی هفته گذشته خبر داد و گفت: به دلیل رکود بازار سکه و طلا که بر این بازار حاکم شده است. بازار از ابتدای سال، در آخرین روز هفته جاری اندکی متزلزل شده است.

نادر بذرافشان در گفت وگو با میجیک، درباره وضعیت بازار داخلی طلا و سکه در هفته گذشته اظهار کرد: در هفته گذشته با وجود افت 20 دلاری هر اونس طلای جهانی در هفته، شاهد افزایش قیمت بودیم. در بازار داخلی در این هفته هر اونس طلا به طور متوسط ​​20 دلار افت قیمتی را تجربه کرد و این در حالی است که تا هفته های گذشته روند صعودی داشت اما در هفته اخیر تغییر جهت داده و به سمت روند نزولی پیش رفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با این حال در بازار داخلی بازار سکه و طلا روند صعودی قیمتی دارد که بیشترین آن ناشی از افزایش نوسانات نرخ ارز و بخشی کوچک است. این امر به دلیل تقاضای شکل گرفته از اواسط هفته است و با نزدیک شدن به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در شب روز مادر، بازار داخلی نسبت به رکود و رکود افزایش اندکی را تجربه کرد. کاهش شدید تقاضا تحت سلطه بازار سکه و طلا از ابتدای سال.

درباره تغییرات قیمت انواع سکه و مصنوعات طلا در بازار در آخرین معاملات هفته (پنجشنبه) نسبت به ابتدای هفته گفت: هر گرم طلای 18 عیار در آخرین نوبت 41 هزار تومان افزایش یافت. هفته دو میلیون و 554000 تومان.. فروش هر گرم.

نیم سکه رکورد زد

مقام رسمی این اتحادیه ادامه داد: هر قطعه سکه طراحی جدید در آخرین معامله روز قبل 30،400،000 تومانس با افزایش هفتگی 720،000 تومن تنظیم شده است و هر گرم از تمام سکه های قدیمی در 800،000 تومن تنظیم شده است. هفته به 27 میلیون و 100 هزار تومان رسید. نیمی از سکه ها با افزایش هفتگی 1 میلیون 200 هزار تومن به 16 میلیون 400 هزار تومانس و چهارم سکه با 400 هزار تومن به 11 میلیون تومن افزایش یافته است. سکه یک گرم بانک مرکزی در طی هفته گذشته 100000 تومانس نیز افزایش یافته است و در آخرین معامله هفته ، قیمت 6 میلیون تومن تعیین شده است.

بذرافشان در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه در بازار نیز اظهار کرد: پس از افزایش قیمت در بازار داخلی، حباب سکه نیز در هفته جاری افزایش یافت و در آخرین معامله نسبت به هفته گذشته یک میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافت. دیروز (جمعه) هر قطعه سکه به شش میلیون و 300 هزار تومان رسید. در حال حاضر آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس طلا در بازار جهانی 2043 دلار است.

وی همچنین برای هفته آینده پیش بینی کرد که در هفته آینده نوسان خاصی در بازار وجود نخواهد داشت. البته ارزش این را دارد که به سمت و سوی بازار جهانی نگاه کنیم. اگر ما در جهان اخبار خاص سیاسی و اقتصادی نداریم یا در بازار داخلی هیچ برنامه خاصی وجود ندارد ، ممکن است بازار در روال عادی نوسانات یک تا سه درصد (افزایش / کاهش) را تجربه کند ، که این نیز طبیعی است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط 9 تا 10 ماه گذشته که رکود در صنعت طلا و سکه وجود داشته، رونق به این بازار بازگردد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا