رونمایی از اولین بیل هیدرولیکی ۷۵ تن در هپکو/ هپکو هنوز با مشکلات خصوصی‌سازی دست به گریبان است

رونمایی از اولین بیل هیدرولیکی ۷۵ تن در هپکو/ هپکو هنوز با مشکلات خصوصی‌سازی دست به گریبان است

میجیک / مرکزی اولین بیل مکانیکی هیدرولیک ۷۵ تنی تولید کشور توسط هپکوی اراک با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تامین اجتماعی رونمایی شد.

در مراسم افتتاحیه این محصول که کاربرد ویژه در معادن دارد، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در دومین ماه دیماه گفت: در دولت سیزدهم در صنایع سنگین در استان مرکزی هر کدام پیشران مهمی در زمینه اشتغال و کارآفرینی است که اتفاقات مهمی از جمله این اتفاق، شهرت شرکت های پارس واگن، آذرآب و هپکو رخ داد.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی برای احیای هپکو به عنوان سهامدار منصف و مسئولیت پذیر وارد میدان شد. تغییر استراتژی توسط مدیریت ارشد هپکو انجام شد و ارتقای استراتژی از تولید ماشین آلات راهسازی به ماشین آلات راهسازی و معدنی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، راهبرد درستی است.

وی تصریح کرد: شرکت معروفی در دنیا وجود دارد که از طریق مافیای واردات دستگاه های کاغذسازی را برای ما ارسال می کند. امیدواریم با توسعه هپکو دیگر شاهد این روند نباشیم و شاهد صادرات گسترده محصولات هپکو به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات راهسازی و معدنی در غرب آسیا به کل جهان باشیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در دو سال گذشته در مسیر ایجاد آرامش قابل توجه و مطلوبی در عرصه صنعت، کار و کارآفرینی قرار دارد که شایسته همه فعالان این عرصه است.

وی در خصوص شرکت آذرآب اظهار داشت: پس از دستور رئیس جمهور اکثریت سهام این شرکت از سهامداران غیر واجد شرایط به شرکت واجد شرایط واگذار شد و بزرگترین قرارداد تاریخ آذرآب منعقد شد و شرکت به پرنده تبدیل شد. در یک کارگاه بزرگ کار و فعالیت لانه کنید.

مخلص الائمه درباره کارخانه واگن پارس نیز گفت: سال گذشته با تلاش مدیران و کارکنان شرکت واگن پارس مپنا رکورد تولید واگن پارس را شکستیم و هزار واگن به راه آهن کشور ارسال شد. امیدواریم این رکورد امسال نیز تکرار شود.»

وی درباره نگرانی‌ها درباره قرارداد ساخت واگن‌های متروی شهرداری تهران با شرکتی در چین، گفت: چند روز پیش رئیس‌جمهور دستور داد از تمام ظرفیت تولید خودرو در کشور استفاده شود و ایجاد نشود. انحصار در یک شرکت، تقاضای خودرو متروی کشور بین تمامی شرکت های واگن سازی توزیع و به اشتراک گذاشته می شود و واحد دانش بنیان برای تولید قطعاتی که ما به آن وابسته هستیم از جمله سیستم کنترل فرمان وارد میدان می شود. قطعنامه نام شرکت واگن پارس مپنا نیز آمده است و بر این اساس بخشی از تقاضا را در اراک تولید خواهیم کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز اظهار داشت: شرکت هپکو ظرفیت تولید ماشین آلات مورد نیاز معادن کشور در بخش های مختلف را دارد، این کارخانه مرکزی با احترام به نیازهای ملی، بین المللی و بین المللی است. منطقه ای و با حفظ رقابت با شرکت های موثر باید بتوانند گامی بلندتر بردارند. اتاق فکر و طراحی هپکو مغز متفکر هپکو است و ارتباط با شرکت بر اساس دانش درون و برون باید محور این اتاق فکر باشد.

وی افزود: رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده و مقام معظم رهبری نیز بر این نرخ رشد با کمترین تورم تاکید کردند. تخصیص هر سکه ارز باید حساب شده باشد و بدون حسابداری انجام نشود.

دری نجف آبادی ادامه می دهد: نمایندگان شورای اسلامی باید بر اجرای اصل 44 و واگذاری نظارت و دقت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: همه اقشار جامعه باید وظیفه خود را برای خدمت به دولت و کشور و خدمت به عزت و سربلندی انجام دهند. همه را در نظر گرفت..

ادامه دری نجف آبادی: امیدوارم شرکت هپکو یکی از جوایز جمهوری اسلامی ایران باشد. مسئولان مرتبط نیز باید تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند و تا حد امکان از تولیدات داخلی استفاده کنند. از طرفی شرکت هپکو باید شامل صادرات باشد. در طرح

وی تاکید کرد: استان مرکزی ظرفیت مهمی دارد که باید در کشور به آن توجه شود، کل کشور را نمی توان در تهران خلاصه کرد و این کشور استان ها، شهرها و ظرفیت های مختلفی دارد.

علیرضا کاظمی مدیرعامل هپکو اراک نیز گفت: پس از سال ها رکود، با تلاش مسئولان و کارگران هپکو، این شرکت در حال بازگشت به چرخه کار و تجارت است.

وی ادامه داد: پس از ارسال یک فروند ماشین آلات راهسازی به سازمان راهداری و شهرداری کشور و تحویل ماشین آلات معدنی در ماه گذشته، امروز شاهد افتتاح اولین بیل مکانیکی 75 تنی در کشور و در پایان سال هستیم. ، 7 دستگاه دیگر از این بیل مکانیکی تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: هپکو هم اکنون از غلتک های کوچک برای پروژه های راهسازی تا بزرگترین ماشین آلات را همزمان تولید می کند که افتخاری برای کشور محسوب می شود و این شرکت مجموعه تجهیزات و امکانات پروژه های بزرگ صنعتی را نیز تولید می کند.

حسین قربانی مدیرعامل هلدینگ هپکو نیز افزود: هپکو اگرچه از دوران بحران خارج شده است اما همچنان با ننگ دوران خصوصی سازی دست و پنجه نرم می کند و این امر برای گرفتن قرارداد و سفارش کار با مشکل مواجه شده است اما هپکو احیا شده است. .

وی تاکید کرد: هپکو پس از 15 سال سود کرده و در تمامی شاخص های عملکردی رشد را تجربه کرده است، این شرکت از تمامی مشکلات و مشکلات بحرانی بیرون آمده و اکنون در حوزه اقساط بانکی، اموال و تامین اجتماعی هیچ بدهی ندارد.

قربانی با اشاره به واردات و تاکید بر اینکه ابتدا باید ظرفیت تولید داخل تکمیل شود و اگر ظرفیت تولید داخلی وجود ندارد باید واردات انجام شود، گفت: بخش معدن 12 میلیارد دلار صادرات داشته و بخش‌هایی از مواد اولیه را وارد کرده است. ماشین آلات معدن 360 میلیون دلار.

وی توضیح داد: اگر سازمان تامین اجتماعی بدهی 1100 میلیارد تومانی هپکو را تسویه نمی کرد امروز هپکو نمی ایستاد، این سازمان در هپکو ایستاد.

مدیرعامل هلدینگ هپکو تصریح کرد: هپکو در سال گذشته 55 میلیون سفارش CKD داشت و امسال 450 میلیون سفارش CKD ثبت شد که رشد خوبی را نشان می دهد.

قربانی ادامه داد: در حال حاضر هپکو 16 هزار میلیارد تومان قرارداد دارد که مراحل فنی آن انجام شده و در انتظار تایید است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا