استاتین ها در کاهش خطر لختگی خون ناشی از هورمون درمانی موثرند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

استاتین ها در کاهش خطر لختگی خون ناشی از هورمون درمانی موثرند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی به طور کلی، این یافته ها می تواند راه را برای درمان های جدید برای علائم یائسگی در میان زنانی که قبلاً تصور می شد کاندیدای هورمون درمانی نیستند، هموار کند.

مطالعات قبلی نشان داده است به این معنا که هورمون درمانی با خطر بالاتر لخته شدن خون نامیده می شود ترومبوآمبولی رگ ها به هم مرتبط هستند.

اکنون، یک مطالعه جدید بررسی می کند که آیا از آن استفاده شود یا خیر استاتین ها می تواند خطرناک باشد عفونت برای ترومبوآمبولی اثرات وریدی در زنان تحت هورمون درمانی.

این مطالعه زنان بالای 50 سال را که تحت هورمون درمانی بودند مورد بررسی قرار داد. نتایج نشان می دهد که زنانی که استاتین ها استفاده نمی شود، در مقایسه با زنانی که همراه با هورمون درمانی، استاتین ها استفاده می شود، با ریسک بیشتر عفونت برای ترومبوآمبولی آنها با رگ روبرو می شوند.

دکتر. سوزان ولر“، محقق ارشد دانشگاه تگزاس“حدود ده سال پیش، ما این را در برخی از آزمایشات بالینی بزرگ کشف کردیم استاتین ها می بینم به نظر می رسد که برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مختلف مانند حمله قلبی و سکته استفاده می شود، خطر را کاهش می دهد عفونت برای ترومبوآمبولی رگ ها را کوچک می کند.

وی افزود: در این مطالعه می خواستیم بررسی کنیم که آیا رابطه مشابهی در زنان با و بدون هورمون درمانی وجود دارد یا خیر، با استفاده از بانک اطلاعاتی بزرگ بیمه سلامت دریافتیم که استاتین ها می بینم با کاهش قابل توجه و قابل توجه ریسک عفونت برای ترومبوآمبولی آنها با رگها همراه هستند.

برای درک بهتر رابطه بین استاتین ها می بینمهورمون درمانی و خطر لخته شدن خون، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

دکمه بازگشت به بالا