تولیدکنندگان داخلی اعلام کرده‌اند که ارتباطی با شرکت کوکاکولا ندارند

تولیدکنندگان

تولیدکنندگان داخلی اعلام کرده‌اند که ارتباطی با شرکت کوکاکولا ندارند

معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور جدید به این کشور، روسیه مسئولیت هیات ایرانی را برعهده گرفت، گفت: بر اساس توافق ایران و روسیه، قرارداد فنی راه آهن رشت – آستارا در ساعت 24 به امضا رسید. اواخر آذرماه سال جاری و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

به گزارش میجیک، مهدی صفری با بیان اینکه در طول فعالیت های دولت آقای رئیسی بر اساس سیاست توسعه روابط اقتصادی و سیاسی و تعامل با کشورهای همسایه شاهد بودیم که مبادلات تجاری ایران با کشورهای همسایه در زمینه های مختلف توسعه یافته است. گفت. : به عنوان مثال، در این نرخ رشد تعامل اقتصادی ما با تاجیکستان 500 درصد افزایش یافته است.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان جزئیاتی از رشد صادرات ایران به کشورهای همسایه در حوزه های کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی و… تصریح کرد: از سوی دیگر میزان واردات ما طی سال جاری بوده است. حدود 43 میلیارد دلار است که نسبت به سال گذشته رشد داشته است و این به این دلیل است که با توجه به افزایش تولید در کشور، برای داشتن مواد اولیه و ماشین آلات بیشتری باید وارد کنیم. تولید بیشتر

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صادرات ما به کشورهای هدف مانند چین و روسیه رشد داشته است، ادامه داد: صادرات کشور در شیلات و کشاورزی در 8 ماه گذشته حدود 25 درصد افزایش داشته است.

صفری گفت: سفرهای رئیس جمهور به کشورهای همسایه و اسناد امضا شده در این سفرها و پیگیری های بعد از آن در افزایش تعاملات تجاری ایران با کشورهای همسایه بسیار موثر بوده است. وی درباره وضعیت پروژه راه آهن رشت – آستارا گفت: مدتی پیش قرارداد مالی این پروژه منعقد شد و تا پایان آذرماه امسال قرارداد فنی منعقد و عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به روسیه، آقای پوتین و آقای رئیسی در خصوص مسائل مربوط به این پروژه گفتگو و گفتگو کردند، گفت: در این سفر بحث و گفتگوی خوبی بین رئیس جمهور و هیئت دو کشور در خصوص همکاری های دو کشور در حوزه انرژی، حوزه نفت و همکاری های دو کشور در حوزه گاز صورت گرفت.

صفری پس از گفتگو با میجیک همچنین در پاسخ به برخی سوالات مرتبط با برخی موارد مطرح شده در فضای مجازی درباره سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه، تصریح کرد: این سفر که یک روزه است، سفر کاری است. به نظر من مقامات روسیه در این سفر به خوبی با هیئت ایرانی برخورد کردند. وقتی مذاکرات بین رئیس جمهور و هیئت دو کشور به پایان رسید، آقای پوتین رئیس جمهور را تا ماشین همراهی کرد و با وجود برف سنگین و سردی هوا، آقای پوتین جلوی درب ماشین ها ایستاد. هیأت ایرانی می رود.

در ادامه: در نتیجه دیدار روسای جمهور دو کشور نتایج خوبی در راستای پیشرفت همکاری های ایران و روسیه برای دو کشور حاصل شد.

صفری در بخشی دیگر از سخنان خود درباره همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و عربستان گفت: بانک توسعه اسلامی ظرفیت خوبی دارد و باید از ظرفیت این بانک که در عربستان است استفاده کنیم.

او گفت که همکاری بخش خصوصی بین ایران و عربستان سعودی باید فعال شودوی تصریح کرد: فرصت سفر با هیئتی به عربستان را برای بحث تجاری و اقتصادی نداشته ایم و قصد داریم این کار را انجام دهیم. امیدواریم با عربستان سعودی در بخش های تجاری و سرمایه گذاری با هم همکاری کنیم. اگر مشکل صدور ویزا برای کارآفرینان حل شود رشد خوبی در این رابطه خواهیم داشت.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین اظهار داشت: در روزهای گذشته کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و دو کشور عمان و قطر به صورت جداگانه برگزار شد. به زودی کمیسیون مشترک ایران و امارات نیز برگزار می شود. وی گفت: چند روز پیش نخست وزیر سوریه به تهران آمد و در این سفر رایزنی ها و توافقات خوبی برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور انجام شد.

صفری همچنین به سفر سال گذشته رئیس جمهور به سوریه اشاره کرد و گفت: پس از این سفر اتفاقات خوبی بین دو کشور برای توسعه همکاری های اقتصادی افتاد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت وگوی تلویزیونی در پاسخ به پرسش هایی مبنی بر شناسایی کالاهای تولید شده با حمایت صهیونیست ها و اجرای قوانین مجلس از سوی وزارت امور خارجه برای شناسایی این کالاها و جلوگیری از واردات آنها به کشور: اخیراً در وزارت امور خارجه فهرست خود را در این زمینه با کمک سفارتخانه های ایران در خارج از کشور به روز کرده و به مسئولان مربوطه در این زمینه ارائه کردیم.

وی در پاسخ به سوال مجری این برنامه گفت: تولیدکنندگان کوکاکولا در کشور طی جلساتی اعلام کردند که به شرکت کوکاکولا وابسته نیستند.

وی همچنین در این باره گفت: برخی از مواد مخدری که از اروپا و آمریکا وارد کشور می شود، به ویژه تولیدکنندگان، گاه مربوط به صهیونیست ها یا حامیان صهیونیست هستند و از آنجایی که این مشکل مربوط به مواد مخدر است، کاری که می توانیم انجام دهیم این است که تلاش کنیم از نظر درمان مستقل تر است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا