یک کشور جدید به جمع صادرکنندگان نفت پیوست

صادرکنندگان

نیجر قرار است اولین نفت خام خود را در ژانویه صادر کند.

به گزارش میجیک، عبدالرحمن تیانی، فرمانده ارتش نیجر اعلام کرد که این کشور آفریقایی صادرات اولین بشکه نفت خام خود را از ژانویه آغاز خواهد کرد.

در اواخر جولای، ژنرال عبدالرحمن تیانی، فرمانده گارد ریاست جمهوری نیجر، از سوی شورای حاکم به عنوان رئیس دولت انتخاب شد. این شورا پس از کودتای نظامی توسط نیروهای نظامی نیجر تشکیل شد و محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را سرنگون کرد.

نیجر یک مستعمره سابق فرانسه و تامین کننده اصلی اورانیوم برای نیروگاه های هسته ای در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی است. پس از کودتا، نگرانی هایی در مورد تحویل اورانیوم به اتحادیه اروپا وجود داشت، اما اگرچه صادرات این کالا توسط نیجر متوقف شد، اما خطری برای عرضه وجود نداشت.

نیجر اکنون به دنبال صادرات اولین بشکه نفت خود از طریق پروژه خط لوله جدید است. این خط لوله در اوایل نوامبر راه اندازی شد و میدان نفتی آگادم در نیجر را به بندر کوتونو در بنین متصل می کند.

رهبران نظامی نیجر اعلام کردند که مخازن ذخیره سازی در کوتونو اکنون در حال پر شدن است و در ژانویه تکمیل خواهد شد. پس از آن مرحله فروش آغاز خواهد شد.

ژنرال تیانی اعلام کرد که نیجر می خواهد بر روی پالایش نفت داخلی برای بازار داخلی تمرکز کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نیجر در حال حاضر دارای یک پالایشگاه کوچک با ظرفیت تولید 20 هزار بشکه در روز است که تولید آن عمدتا نیاز داخلی را تامین می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا