دستاوردهای درخشان زنان ایرانی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ایران به دنبال ارتقای امنیت بانوان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که برای شرکت در این نشست حضور یافت. بین المللی این مجلس زنان به ازبکستان سفر کرده است، امروز وارد تاشکند شد و مورد استقبال رسمی مقامات محلی از جمله زلیخا قرار گرفت. قویاو معاون نخست وزیر ازبکستان است.

خزعلی به عنوان اولین سخنران خارجی نشست، با نشان دادن جایگاه والای زنان در جمهوری اسلامی ایران و وجود قوانین و مقررات فراوان در چارچوب احقاق حقوق مادی و معنوی آنان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که زنان. می توانند در ایفای نقش مادری و همسری گام بردارند و در ارتقاء و پیشرفت خود و جامعه نقش مؤثری ایفا کنند.

آنها، دستاوردها و آمار خوب زنان ایرانی در زمینه های مختلف از جمله آموزش، ارتقای شاخص امید به زندگی، حضور پررنگ و موثر زنان در حوزه بهداشت و درمان، تخصیص پوشش بیمه ای بزرگ، نقش زنان در مدیریت علمی مانند شرکت‌های مبتنی بر دانش، حضور فعال در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معماری، غذا و دارو، حضور او در کسوت کارآفرینان، فعالان اقتصادی و تجار بسیاری از مشکلاتی را که نمی‌توان در این حوزه گفت، ثابت کرده و می‌گوید. زن

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با کاهش 97 درصدی شکاف جنسیتی در حوزه آموزش زنان و دختران به یکی از اولین کشورهای موفق دنیا در زمینه عدالت آموزشی تبدیل شده است.

خزعلی خاطرنشان کرد: شاخص امید به زندگی زنان ایرانی به 78 سال و نرخ مرگ و میر رسیده است آقای تعداد مادران ناشی از عوارض زایمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به کمتر از 20 مورد در هر 100000 نفر رسیده است.

آنها از حضور پررنگ بانوان ایرانی در عرصه ورزش حرفه ای و کسب مدال های بین المللی چشمگیرشان قدردانی می کنند. بین المللی وی بر ذکر و حضور فعال زنان در عرصه های هنری، سینما و رسانه تاکید می کند.

این استاد دانشگاه همچنین از اجرای برنامه ها و راهکارهای نظام های کسب و کار پایدار برای زنان سرپرست خانوار و صندوق های خرد زنان روستایی در چارچوب توانمندسازی اقتصادی خبر داد و گفت: در 2 هزار تعاونی زنان موجود 60 هزار زن. به بازارهای کار و فروش دسترسی خواهند داشت

خزعلی ادامه داد: این دستاورد با وجود تحریم های غیرقانونی یکجانبه محقق شده است و جمهوری اسلامی ایران با عزم و انگیزه مضاعف به پیشرفت شاخص های توسعه انسانی و ارتقای جایگاه زنان در آینده ادامه خواهد داد.

وی همکاری با کشورهای آسیای میانه و سایر شرکت کنندگان از سایر کشورها را در چهار موضوع مرتبط با زنان پیشنهاد کرد و گفت: پیشنهادات شامل حمایت از شرکت های دانش بنیان تحت مدیریت زنان، همکاری برای ایجاد تشکل های زنان در مقابله با انواع فساد به ویژه در حوزه است. . کار و اشتغال در برابر آسیب هایی مانند مواد مخدر و قاچاق زنان و بهبود وضعیت خانواده و سلامت و ثبات.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در لزوم مبارزه با سیاست های غلط و مخرب در سطح بین بین المللی برای خروج خانواده از مسیر طبیعی، تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای به اشتراک گذاری تجربیات و گام های مثبت برداشته شده است.

دکمه بازگشت به بالا