زنان ایرانی در آموزش، پژوهش، سلامت و کار آفرینی پیشرو هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ایران به دنبال ارتقای امنیت بانوان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، انسیه خزعلی معاون زنان رئیس جمهور در نخستین دوره آموزشی زنان و حکومت داری اظهار داشت: همه دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند تا الگوها را معرفی و مطالبه کنند زیرا دنیا پر از چیزهایی است که هویت زنان را به چالش می کشد. و سعی کنید زن را در قالب یک مرد معرفی کنید.

وی افزود: در دنیا سوء استفاده و سوء استفاده از زنان وجود دارد و ما نباید به پیشرفت زنان بسنده کنیم و باید تلاش کنیم خلأهای قانونی و رویه ای برای زنان پر شود و زنان باید اولین قدم برای رفع این خلاءها باشند. .

خزعلی درباره اهمیت جایگاه زنان نخبه بیان کرد: زنان در آموزش، پژوهش، سلامت و کارآفرینی پیشتاز هستند و امید به زندگی زنان ایرانی بالاتر است که نشان دهنده وضعیت مناسب در توسعه انسانی است، اما نباید چنین بود. راضی

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: باید در نظام کاری که برای زنان می بینیم تجدید نظر کنیم. باید به ویژگی های زنان نگاه کرد و مسئولیت های مختلف زنان را در کارشان در نظر گرفت. ما باید به مسئولیت هایی که به زنان داده می شود و گاه از زنان سلب می شود توجه کنیم. رهبر انقلاب در دیدار اخیر با زنان دو بار تأیید کردند که باید راهکارهایی برای مشارکت زنان در تصمیم گیری های کلان اندیشیده شود تا کشور از مدیریت زنان بهره مند شود.

با بیان اینکه زن و مرد اما از یکدیگر و حمایت از یکدیگر جامعه را به سمت پیشرفت سوق می دهد، گفت: در دوره حکومت داری باید دایره چشم انداز گسترش یابد و دوره ویژه نه تنها برای زنان بلکه برای مردان و حتی نه تنها . ایران اما دوره هایی برای کشورهای دیگر مانند عراق وجود دارد.

ما می خواهیم ایران جایگاه زنان باشد

معاون زن رئیس جمهور تاکید کرد: طبق برنامه ما در قرن 100 در ایران باید صندلی زن مطرح شود و در دولت فعلی می توان پایه آن را گذاشت و دوره های بعدی را باید با همکاری منطقه مدیریت کنیم. و کشورهای همسایه و با هدف رفع نواقص و الگوی سوم ارائه الگوی جدیدی به دنیاست که موجب ارتقای زنان شود.

خزعلی بیان کرد: ما بانوان به خصوص در سال گذشته مدال های زیادی در ورزش کسب کرده ایم و تقریباً آماری مشابه مردان داریم و فضای سالمی برای ورزش بانوان وجود دارد.

وی گفت: در برنامه هفتم اقدامات خوبی برای ارتقای زنان و خانواده، فرزندآوری، تربیت فرزند، اشتغال و افزایش بهره وری سواد اندیشی شده است.

معاون زنان رئیس جمهور گفت: وظیفه ماست که از همه برای معرفی الگوی سوم زنان در گام دوم انقلاب استفاده کنیم و باید برای مطالبه گری، شناسایی، معرفی و ارائه الگو برای زنان حرکت کنیم. دنیایی که هویت زنان وجود آنهاست و زنان را برای انجام آنچه که دارند به چالش می کشد.

خزعلی گفت: در دنیایی که هویت، هستی، هستی و تعلق زنان به زنان را به چالش می کشد، در صورت معرفی زنان نمونه، این زنان نمونه در قالب مردان معرفی می شوند. از تفاوت و فاصله

من باید بگویم؛ اولین دوره آموزشی زنان و حکومت داری امروز توسط کمیسیون ملی یونسکو ایران در تالار شیخ فضل الله نوری شورای اسلامی با هدف آموزش، شبکه سازی و کسب تجربیات ویژه در حوزه حکومت داری با محوریت نقش زنان با حضور تنی چند از نمایندگان مجلس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، علی اکبر متکن دبیر کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا