ایران به دنبال ارتقای امنیت بانوان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ایران به دنبال ارتقای امنیت بانوان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با جمعی از بانوان فعال اجتماعی و اساتید دانشگاه های عراق که همزمان با دهه کرامت در این معاونت تشکیل شده است. وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تبیین جهاد تصریح کرد: مفاهیم و باورهای مشترک بسیاری بین ایران و عراق وجود دارد که می توان از آن به عنوان فرصت طلایی برای اربعین برای تقویت این مشترکات و شکل دادن به آنها استفاده کرد. خیلی خوب. یک شبکه قوی که می تواند پیشرفت کند متحد او به آرامی از مزایای آن بهره می برد.

وی افزود: مسائل زیادی مانند فقر، بازار و اشتغال زنان وجود دارد، اما مهمترین موضوع تامین و ارتقای امنیت زنان است که باید در سطح هر دو کشور انجام شود و از خشونت علیه زنان جلوگیری شود. که بحمدالله جمهوری اسلامی ایران این مهم را در حوزه زنان حل کرده است جدی گرفته می شود و نمونه جدید آن تصویب لایحه ارتقای امنیت زنان در شورای اسلامی است که می تواند اجرا شود. در کشورهای دوست و همسایه به مسائل امنیتی زنان احترام بگذارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه اکنون زمان جهاد تبیین بین المللی است، گفت: جهاد تبیین به ویژه برای ما زنان لازم است تا الگوی زنان مسلمان را نشان دهیم و با تهدید کشورهای غربی مواجه شویم. و برای تبیین و انتشار اصول – اصول و ایده ها با تکنیک های جدید، زبان رسا و شیوا و سبکی جذاب برای تأثیرگذاری در دنیای امروز ضروری است. بسیار جدی و مهم است اما متاسفانه به دلیل کمبود رسانه در این مشکل عقب هستیم که قطعا می توان این کار را انجام داد.

خزعلی با تاکید بر حفظ کرامت زن در اسلام و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به جلوگیری از ظلم به زنان در ایران و جهان، به موضوع وحدت نیز اشاره کرد و افزود: تقویت وحدت بین کشورهای اسلامی است. یکی از دغدغه‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و حکومت اسلامی، باید از سخنان امام خمینی (ره) که اکنون در آستانه بزرگداشت درگذشت بزرگ‌مرد تاریخ است، درس بگیریم، وصیت نامه ایشان حفظ وحدت

در ابتدای این دیدار جمعی از بانوان فعال اجتماعی و اساتید دانشگاه های حوزه و عراق و حماسه سازان در ایام اربعین حسینی حضور داشتند.

یکی از مادران حوزه علمیه که در این دیدار حضور داشت، ضمن ابراز خرسندی از برخورد سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران با فرزندان شهدا، از عدم حمایت از فرزندان شهدای عراق در عرصه های مختلف ابراز نگرانی کرد. مطالعه، تحصیل و … و راه حل بخواهید.

زنان فعال عراقی حاضر در این نشست درباره حماسه جهانی پیاده روی اربعین نیز اظهار داشتند که عراقی ها در طول سال برای برگزاری مراسم اربعین تلاش کرده اند تا گفتمان فرهنگی مشترک ایران و عراق را تبیین کرده و روی آن سرمایه گذاری کنند. بر توسعه شباهت های فرهنگی بین دو کشور دوست و همسایه تاکید شد.

همچنین یکی از اساتید عراقی با ابراز خرسندی از جایگاه والای زنان در جمهوری اسلامی ایران، خواستار برگزاری جلسات متعددی بین زنان عراقی و ایرانی برای توانمندسازی شد و مقرر شد جلسه ای مجازی در فصلنامه برگزار شود. معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در راستای دغدغه های مشترک مطرح شده بین دو کشور تشکیل شود.

دکمه بازگشت به بالا