اقتصادی

اعلام لیست نوبت‌ متقاضیان خودروهای داخلی در فروردین ماه

مدیر کل دفتر صنعت خودروی وزارت صلح ضمن اشاره به آغاز مرحله اول طرح فروش بزرگ یکپارچه داخلی خودرو (خارج از قرعه کشی برنده شدن یا نشدن) از فردا (شنبه) خبر داد. لیست متقاضیان تایید شده در مرحله اول در فروردین ساسی 1402 اطلاع رسانی و مشخص خواهد شد.

به گزارش میجیک، بزرگترین طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی است خارج از فرآیند قرعه کشی برای تعیین برنده و حذف بقیهبا هدف عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی از فردا (شنبه 29 اسفند) آغاز می شود. اولین قدم اجرای این طرح است بر این اساس، متقاضیان خرید خودروی داخلی از فردا تا سه شنبه (۳ اسفند) می توانند با تعیین حساب وکالت شخصی به نام سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به حساب واریز و توقیف کنند. اولین قدم را برای پیوستن به این طرح بردارید.

لازم به ذکر است قرعه کشی در این طرح صرفا جهت تعیین نوبت تخصیص خودرو به مشتریان انجام خواهد شد. البته متقاضیان نباید پلاک فعال داشته باشند و طی 48 ماه گذشته از دو خودروساز بزرگ خودرو خریداری نکرده باشند.

پس از بررسی حساب های وکلا از متقاضیان، مرحله دوم از 5 تا 7 اسفندماه انجام می شود که متقاضیان می توانند به سامانه مراجعه کنند. www.esalecar.ir ثبت نام وسیله نقلیه مورد نظر؛ بلافاصله پس از تکمیل ثبت نام، علاوه بر اولویت متقاضی، طبق برنامه زمان بندی تولید، خودروی درخواستی برای متقاضی تعیین می شود. این مرحله تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت مبلغ بلوکه شده باید در حساب پروکسی خریدار باقی بماند.

بیشتر بخوانید: شروع عرضه یکپارچه خودرو بدون قرعه کشی از ۲۹ اسفند

لیست انتصاب افراد در فروردین ماه مشخص می شود

عبدالله توکلی لاهیجانی – مدیرکل دفتر صنعت خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت – در خصوص این طرح بزرگ برای فروش یکپارچه خودرو در داخل کشور اظهار داشت: به دلیل اینکه تولید خودرو همچنان رو به رشد است و همین روند را دنبال می کند. کشورهای موفق دنیا از فردا (شنبه) فاز اول طرح بزرگ عرضه خودروهای داخلی یکپارچه بر اساس لیست انتظار آغاز می شود. با ارائه یک حساب شخصی برای یک سازمان پشتیبانی که مبلغ اعلام شده برای آن وجود دارد. این افراد می توانند از تاریخ 5 تا 7 اسفند ماه در سایت اعلام شده ثبت نام کنند تا در لیست انتظار خودرو مورد نظر خود قرار گیرند.

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره حذف قرعه کشی براساس برنده شدن/عدم برنده شدن متقاضیان، گفتند: قرعه کشی به معنای دادن خودرو به عده ای و ندادن خودرو به برخی دیگر است، اما در حال حاضر به این ترتیب به تمامی متقاضیان واجد شرایط خودرو داده می شود. فقط زمان یا اولویت تحویل خودرو مشخص خواهد شد. بنابراین اساساً همه متقاضیان در لیست انتظار قرار می گیرند و نوبت آنها مشخص می شود.

افرادی که تمایلی به ادامه ندارند می توانند با لغو طرح، مبلغ مسدود شده را در حساب وکالت شخصی خود آزاد کنند.این مقام مسئول در وزارت حراست افزود: پس از اعلام نتایج، در صورت تمایل به تحویل خودرو در زمان اعلام شده، می تواند بر اساس قیمت روز ثبت نام خود را در طرح فروش خودروساز تایید کند. بر اساس برنامه تولید خودروسازان و تثبیت جریان تولید، از فروردین ماه سال آینده نوبت تحویل خودرو برای کلیه متقاضیان اعلام می شود و پس از آن بر اساس فراخوان خودروسازان و قیمت روز مصوب شورای رقابت، متقاضیان می توانند ثبت نام را تایید و نهایی کنند. افرادی که تمایلی به ادامه ندارند می توانند با لغو طرح، مبلغ مسدود شده را در حساب وکالت شخصی خود آزاد کنند.

افراد متقاضی طرح یکپارچه نباید در طرح جدید ایران خودرو شرکت کنند

توکلی لاهیجانی درباره امکان ثبت نام همزمان در فروش خودروهای جدید ایرانی و طرح بزرگ فروش یکپارچه خودرو، تاکید کرد: افرادی که تا زمان اعلام نتایج در سامانه فروش خودرو بزرگ، در بازه زمانی اعلام شده در اطلاعیه این طرح در سامانه esalecar.ir از خودروسازان آن کشور در صورت خرید خودرو از لیست حذف خواهد شد. در این زمینه لازم است دقت شود همانطور که گفته شد برای این طرح فروش وکالت حساب های شخصی سازمان های پشتیبان و بلوک 100 میلیون درخواست اعتبار تا زمان اعلام نتیجه انتصاب الزامی است. پس از آن یا متقاضی با مهلت اطلاع رسانی موافقت می کند که ثبت نام و پرداخت هزینه خودرو را انجام دهد و یا انصراف خود را از لیست انصراف اعلام می کند.

بازار خودرو در سال آینده رقابتی تر خواهد بود

توکلی لاهیجانی گفت: با اجرای این طرح و تحویل خودرو پیش بینی می شود در سال آینده بازار خودرو رقابتی شود.

مدیرکل دفتر صنعت خودرو وزارت حراست با اشاره به رشد تولید خودرو گفت: از سال 1396 تا سال 1400 کمتر از یک میلیون خودرو و حدود 700 تا 800 هزار دستگاه خودرو تولید شده که 20 درصد آن تولید شده است. . خودروهای شکسته اما امسال از بحران کاهش تولید خودرو عبور کرده ایم به همین دلیل برآورد می شود در پایان سال به یک میلیون و 300 هزار دستگاه برسیم که تولید را 40 درصد افزایش می دهد و تثبیت می شود. جریان تولید در کشور عملاً اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا