مذاکره‌ای برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی هندبال زنان نشده است

هندبالیست ایرانی بهترین بازیکن دیدار مقابل استرالیا

نایب رئیس فدراسیون هندبال گفت: برای انتخاب سرمربی تیم ملی هندبال بانوان با گزینه های داخلی و خارجی مذاکره نکرده ام.

افشانا دهقانی در گفت وگو با میجیک، درباره برنامه فدراسیون هندبال برای راه اندازی اردوی تیم ملی بانوان برای حضور در مسابقات جهانی گفت: لیگ برتر در حال انجام است. با توجه به حضور باشگاه های آسیایی و قهرمان بانوان آسیا، لیگ برتر با تاخیر آغاز شد. چون چند بازیکن در تیم ملی حضور دارند، باید لیگ برتر را دیرتر شروع کنیم و قطعا دیرتر تمام می شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال گفت: همزمان مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا را داریم و چند ملی پوش بزرگسال در این مسابقات حضور دارند. بنابراین برنامه ما این است که آنها در مسابقات بین المللی این سه رده سنی و مسابقات لیگ امتیاز خوبی کسب کنند و برنامه مناسبی برای آنها تعریف کرده ایم.

تیم های ملی را به مسابقات بین المللی اعزام می کنیم

دهقانی در ادامه اعزام هر سه رده سنی به مسابقات قهرمانی آسیا و جهان را در دستور کار فدراسیون هندبال عنوان کرد و گفت: تاکنون 4 دوره اردوی استعدادیابی تیم های ملی نوجوانان برگزار کرده ایم. قرعه کشی مسابقات قهرمانی آسیا در این رده هنوز به پایان نرسیده است. آمادگی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اعلام کرده ایم. قرعه کشی انجام شد و با هند، ازبکستان، چین و چین تایپه همگروه هستیم. برای بزرگسالان اگر مشکلی نباشد تیم ملی را به مسابقات جهانی بزرگسالان اعزام می کنیم. برنامه ریزی ما مانند سال گذشته اعزام تمامی رده ها به مسابقات بین المللی است.

وی در پاسخ به این سوال که مسابقات جهانی بانوان چه زمانی است و آیا مربیان خارجی در برنامه فدراسیون حضور دارند؟ وی گفت: این مسابقات آذر 1402 برگزار می شود، در خصوص مربیان نیز همیشه به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که همه گزینه ها را در نظر بگیریم. در نهایت با توجه به شرایط پیش رو یعنی بعد از لیگ و نزدیک به شروع اردو تصمیم می گیریم کدام گزینه را انتخاب کنیم.

برای تیم ملی با کسی صحبت نکرده ایم

نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال گفت: هنوز مذاکره با گزینه های مربیان چه در ایران و چه خارج از کشور تمام نشده است اما فدراسیون در کمیته فنی برخی موارد را بررسی کرده است. برای مذاکرات باید تحقیقات کامل و کامل انجام شود.

وی در خصوص انتخاب کادر فنی تیم ملی جوانان نیز گفت: فعلا کادر فنی تیم ملی جوانان به عنوان کادر فنی تیم ملی جوانان فعالیت خواهد کرد و اولین اردو در چند روز آینده در شهر بافق. در حال حاضر اکبرآبادی به عنوان مشاور فنی، محمد خانی به عنوان مربی، رضاییان به عنوان سرپرست و خضریفیان به عنوان پزشک این تیم انتخاب شده اند و ممکن است در اردوهای بعدی شاهد تغییراتی باشیم.

وی در پایان گفت: در مرحله استعدادیابی تیم ملی جوانان هستیم و پس از پایان استعدادیابی کادر فنی را مشخص می کنیم و سپس اردو آغاز می شود. مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در تیر، قهرمانی نوجوانان آسیا در مرداد ماه و مسابقات جهانی بانوان در آذر ماه 1402 برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا