چرا طراحی لوگو به سمت مینیمال شدن یا ساده گرایی پیش می‌رود؟

به نظرتان چرا لوگوهای ساده اینقدر محبوب هستند؟ شاهد افزایش طراحی لوگوی ساده هستیم، زیرا شرکت‌ها زیبایی شناسی ساده‌ و مینیمال را پذیرفته‌اند. اما حالا چرا لوگوها اینقدر ساده هستند؟

ارز دیجیتال

چندین پاسخ برای این سوال وجود دارد. ساده سازی، ترندی جدید در طراحی لوگوها نیست. به عنوان مثال، به لوگوی اصلی استارباکس نگاه کنید تا ببینید که طراحی آن در طول زمان چقدر ساده شده است.

ارز دیجیتال

دیگر شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند پورشه هم گام‌های مهمی ‌برای ساده‌سازی تصویر برندشان برداشته‌اند.

در واقع روند مینیمال شدن، هدف مهمی ‌را دنبال می‌کند. هرچه عناصر کمتری در یک لوگو حضور پیدا کنند، در هنگام شناسایی یک برند از روی تصویرش هم به انرژی کمتری نیاز پیدا خواهیم کرد.

بیایید به دلایل رایج بودن لوگوهای ساده نگاهی بیاندازیم.

چرا طراحی لوگوهای ساده رو به افزایش است؟

طرح‌های ساده، بی نهایت به یاد ماندنی هستند. در بازار شلوغ امروزی، روزانه با لوگوهای بیشماری بمباران می‌شویم. حتی اگر یک شرکت، تعدادی عنصر منحصر به فرد را در لوگوی خودش قرار دهد، باز هم مغز ما باید اطلاعات زیادی را حفظ کند.

شرکت‌ها با طراحی لوگوهای ساده‌تر، اطلاعات بصری کمتری را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. آنها هر چیز فاقد ارزش افزوده یا تمامی اطلاعات خاص را ارائه نمی‌کنند. برای مثال، احتمالاً نمی‌توانید تمام عناصر موجود در لوگوی اولیه اپل را به یاد بیاورید.

در گذشته، لوگوی پیچیده نمادی از اقتدار و اعتبار بود. هرچه طراحی پیچیده‌تر شود، قرار دادن آن روی تابلوها و بسته بندی‌های مختلف، هزینه بیشتری دارد. حالا دیگر، استفاده از عناصر پیچیده صرفاً اتلاف وقت است.

ارز دیجیتال

مزایای لوگوهای ساده

لوگوهای ساده چندین مزیت متمایز نسبت به همتایان پیچیده‌تر خودشان دارند. شاید فکر کنید که داشتن یک لوگو با جزئیات بیشتر، اطلاعات بیشتری به مشتری شما درباره برندتان می‌دهد. در واقع اکثر مشتریان چیزی ساده، مستقیم و تاثیرگذار را ترجیح می‌دهند.

برخی از مهمترین مزایای طراحی لوگوی ساده در ادامه مطرح می‌شوند.

سهولت دیداری برای مخاطب

شاید لوگوهای پیچیده، زیبا به نظر برسند؛ اما از نظر دیداری زیادی شلوغ هستند. این روزها، چشم‌های مصرف کنندگان با تماشای مداوم صفحه نمایش‌ها و نمایشگرهای مختلف، بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند.

استفاده از لوگوهای ساده و ساده‌تر با سرعت سریعتر دیده شدن همراه است. به تغییرات در لوگوی Chanel فکر کنید. حتی کوکاکولا هم در طول این سال‌ها رویکرد ساده‌تری را برای طراحی در پیش گرفته است.

در دنیایی که مصرف‌کنندگان، محتوای بیشتر را به سرعت «اسکن» می‌کنند، داشتن لوگوی کوچک‌تر، ساده‌تر و ظریف‌تر، خطر بمباران مخاطبان شما با اطلاعات بیش از حد را کاهش دهد.

سازگاری با تمامی رسانه‌ها و تحولات دیجیتالی

جهان با سرعتی باورنکردنی در حال دگرگونی دیجیتالی است. این روزها، بیشتر انسان‌ها زمان زیادی را صرف استفاده از دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و رایانه می‌کنند. به این ترتیب، شرکت‌ها نیز برای حضور آنلاین خود به رسانه‌های اجتماعی و  وب سایت نیاز دارند.

در این چشم انداز دیجیتال، اطمینان یافتن از نمایش کامل یک لوگوی پیچیده در همه محیط‌ها، بسیار دشوار است. اکثر سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، محدودیت‌هایی در مورد بزرگی تصویر لوگو شرکت دارند و شاید تصاویر کوچک در وب‌سایت شما به سختی دیده شوند.

شرکت‌ها با حرکت به سمت پروژه طراحی لوگو مینیمال یا ساده، خودشان را برای هر محیط دیجیتالی آماده می‌کنند.

یک لوگوی ساده‌تر در طیف وسیعی از رسانه‌های آنلاین و آفلاین به خوبی دیده می‌شود. دیگر نگران تفاوت‌های طراحی در زمینه امضای ایمیلی و تصویر چاپ شده روی سربرگ نمی‌شوید.

طراحی لوگو مینیمال برای نمایشگرهای کوچکتر مناسب است

طراحی ساده لوگو در دنیایی که زمان بیشتری در آن صرف مرور در گوشی‌های هوشمند می‌شود، مناسب‌تر است. از آنجایی که صفحه نمایش‌ها هر روز کوچکتر می‌شوند، شرکت‌ها هم باید بتوانند هویت برندشان را از طریق ‌پیکسل‌های کمی منتقل کنند.

لوگوی ساده در وب‌سایت سازگار با موبایل، بهتر دیده شده و به راحتی به تولید دارایی‌های جدید برای برند، مانند اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند از نسخه‌های ساده لوگوی خودشان برای تهیه تصاویر کوچک اپلیکیشنی به سبک دکمه‌ای استفاده کنند.

اگر طراحی لوگو را پر از اطلاعات کنید، تبدیلش به یک تصویر مناسب در طراحی اپلیکیشن، عملا غیرممکن خواهد بود.

ارز دیجیتال

به یک تصویر مدرن تر می‌رسید

حفظ جذابیت بصری و شخصیت منحصر به فرد برای هر شرکتی مهم است، اما پایبندی طولانی مدت به یک لوگو می‌تواند شما را قدیمی‌ جلوه دهد.

از آنجایی که جهان همچنان به استقبال از لوگوهای ساده ادامه می‌دهد، شرکت‌هایی که طرح‌های پیچیده تری دارند، به جای متمایز شدن، از رقبا عقب می‌مانند.

به روز رسانی طراحی لوگو با تمرکز بر ساده گرایی، تعهد شما به ترندهای روز را به مخاطبان هدف نشان می‌دهد. از طرف دیگر، گاهی اوقات عدم هماهنگی با ترندهای روز، مشتریان را نسبت به قابل اعتمادبودن شما مردد می‌کند.

با لوگوی ساده، هم مسیر تعداد بی شماری از شرکت‌های معروفی قرار می‌گیرید که با گذشت زمان به طراحی مینیمال و ساده رسیدند.

طراحی لوگوهای مینیمال، جذابیت جهانی دارند

نایک، اوبر و مسترکارت تنها تعدادی از برندهای معروف هستند. این شرکت‌ها از مینیمالیسم در لوگوهای خودشان استفاده کردند تا مخاطبان جهانی و مردمی در چندین کشور و قاره را جذب کنند.

با مینیمال شدن یا ساده گرایی، نیازی به توضیح زیاد در طراحی لوگوهای خودتان ندارید و می‌توانید از طریق اشکال، رنگ‌ها، فونت‌ها و تایپوگرافی با مخاطبان ارتباط برقرار کنید. بنابراین مردم از فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف، راحت‌تر حرف شما را می‌فهمند.

با استفاده از لوگوهای مینیمال، افراد را از نظر احساسی جذب کنید. از آنجایی که این طرح‌ها عمدتاً دارای نمادهای انتزاعی، اشیاء و رنگ‌های رایج هستند، می‌توانید برند خودتان را در فرهنگ‌های مختلف بدون نگرانی در مورد توهین به مخاطب، تبلیغ کنید.

برای مثال لوگوی MasterCard را در نظر بگیرید.

طراحی لوگو این شرکت از دو دایره با تایپوگرافی و برچسب، به دو حجم به هم پیوسته تبدیل شد.

این برند با طراحی رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز روشن با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کرد و پیام خودش مبنی بر برقراری ارتباطات باز و پذیرش را انتقال داد.

مستر کارت در سال 2019، نام خودش را برای همیشه از طراحی حذف کرد و جذابیتش را بیشتر کرد. این کسب و کار کارت اعتباری، این عمل را برای نشان دادن حرکتش به  سمت آینده و ارز دیجیتال انجام داد.

به غیر از ایالات متحده، ژاپن، چین، فیلیپین و السالوادور هم به سمت دیجیتالی شدن و مدرنیته در حرکت هستند. یعنی نمی‌خواهند کنار بروند و می‌توانند هماهنگ با ترجیحات مصرف کنندگان در هر کجایی، تغییر کنند.

چرا لوگوی ساده به فروش می‌رسد؟

جالب اینجاست که یک لوگوی ساده فقط یک انتخاب عملی نیست، بلکه می‌تواند به نمادی برای عمق بخشیدن به معنای پشت تصویر برند شما تبدیل شود. اغلب ماها، سادگی را با اطمینان و ثبات در ارتباط می‌دانیم.

شاید لوگوی پیچیده در سال‌های قدیم، حس اقتدار یک برند را تداعی می‌کرد، اما امروزه اغلب مشتریان با دیدن لوگوی پیچیده، می‌فهمند که شرکت نمی‌تواند هویتش را ساده کند.

لوگوهای ساده به ما می‌گویند که شرکت برای جذب مخاطب، نیازی به شلوغ کاری ندارد. لوگوی ساده و تمیز به کاهش شلوغی در یک خرده فروشی درهم و برهم کمک می‌کند و درک هدف شرکت را برایمان ساده می‌کند.

هر چه عناصر معنادار درون طراحی را کاهش دهید، مصرف کنندگان هم به تصویر واضحی از کسب و کارتان می‌رسند.

دکمه بازگشت به بالا