مطالب میجیک

۷۰ درصد از دانشجویان رشته‌های محیط‌زیست را زنان تشکیل می‌دهند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، نجمه کمالی مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی در حوزه زنان این است که از طریق این انقلاب زمینه رشد و توسعه فراهم می شود، اظهار داشت: این امر موجب شده است تا در حوزه زنان و خانواده ها نیز در عرصه زنان به وجود آید. از استعدادها و توانمندی های زنان ایرانی مهیا شد.وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان در عرصه محیط زیست رشد چشمگیری داشته اند.

وی ادامه داد: زن ایرانی به برکت انقلاب اسلامی به معنای واقعی از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار است آه تو وی دریافت که به لطف خداوند زمینه رشد و موفقیت در ابعاد و زمینه های مختلف فرهنگی، علمی، پژوهشی، اجتماعی و غیره فراهم می شود.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه خدمت نظام جمهوری اسلامی به زنان مقوله مهمی است و قابل فراموشی نیست، تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها چند زن عاقل، علمی و پژوهشی بودند. ، اما انقلاب باعث شد. رشد زنان تحصیلکرده به نوعی، یعنی دانشجویان دختر در برخی سال‌ها از دانشجویان پسر پیشی گرفته‌اند و بسیاری از زنان در شاخه‌های مختلف علم و فناوری مشغول به کار هستند. سهم دانشجویان دختر در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست 70 درصد است.

کمالی تاکید کرد: نزدیک به هزار و 400 نفر از بانوان تحصیلکرده در سازمان حفاظت محیط زیست مشغول به کار هستند که 30 درصد از کل نیروی انسانی سازمان را شامل می شود که نقش مهمی در تصمیم گیری های زیست محیطی ایفا می کنند و بیشتر آنها در بخش های تخصصی سازمان فعالیت می کنند. همچنین 245 مدیر زن در پست های مدیریتی فعالیت می کنند و این یکی از زمینه هایی است که نظام جمهوری اسلامی به زنان اهمیت می دهد و زمینه رشد و شکوفایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست در 3 دوره مدیریتی توسط یک زن هدایت شد و نقش مهم زنان را در اداره محیط زیست کشور نشان داد، تصریح کرد: کشور همواره قدردان حضور زنان است. . در عرصه ملی نیاز است، بنابراین باید تلاش کرد تا ظرفیت زنان در جامعه حفظ شود و نقش آنها را ایفا کند.

وی با تاکید بر توسعه الگوی سوم زنان در جمهوری اسلامی و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: این الگو بر اساس نقش خانواده همراه با نقش اجتماعی و متناسب با ظرفیت زن است. جنسیت و بستر مشارکت اجتماعی و اقتصادی در سطوح مختلف حکومتی. .

وی با بیان اینکه تمرکز دشمن بر مقوله زنان یکی از بسترهای هجمه سیاسی- تبلیغاتی به نظام اسلامی است، گفت: با مطالعه افکار عمومی مردم جهان نگذارید هدف غرب باشد. خط مشی. خالق و طراح حمله به مبانی اسلام زنان برآورده می شوند. جامعه امروز ما به زنان فهیم و فعال نیاز دارد، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مرهون همفکری و مشارکت جدی همه اقشار، اقشار، اصناف و گروه های مختلف اجتماعی است و همه به نوعی در این انقلاب سهیم بوده اند. اما زنان با حفظ مسئولیت تربیت فرزندان و ایفای نقش مادر و همسر، در جامعه ای که با مردم مبارزه می کند، به خیابان ها آمدند و حمایت خود را از اقتدار قانونی و خون شهدا و ارزش های اسلامی اعلام کردند.

وی تصریح کرد: زنان حتی پس از انقلاب اسلامی تاکنون در حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب در همه عرصه ها نقش اساسی داشته اند. حضور فعال در حمایت از سربازان شجاع و تشویق و ترغیب همسران و فرزندان به حضور در جبهه حق با باطل و دفاع از آزادی و استقلال جمهوری اسلامی و آمادگی گسترده در پشت جبهه برای حفظ آن بسیار مؤثر بوده است. و انقلاب را ادامه داده و گروه دشمن را خنثی کند و همواره ضمن تقویت و توسعه انقلاب اسلامی، موجبات شکوفایی انقلاب را در تمامی عرصه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و نیز در تربیت نسل انقلابی فراهم می کند.

دکمه بازگشت به بالا