مطالب میجیک

۵۰ درصد مردم جهان از سردرد رنج می برند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگاران آنلاین مدیسون توجه داشته باشید، “لارس یعقوب استونرسرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه علم و صنعت نروژ گفت: “ما دریافتیم که شیوع اختلالات سردرد در سراسر جهان بالا است و بار انواع مختلف آن می تواند افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهد.” ما باید برای کاهش این بار از طریق پیشگیری و درمان بهتر تلاش کنیم.»

محققان 357 مطالعه منتشر شده بین سال های 1961 تا پایان سال 2020 را بررسی کردند. آنها دریافتند که 52 درصد از افراد در یک سال معین سردرد داشتند، از جمله 14 درصد با میگرن و 26 درصد با سردرد. تنش و حدود 5 درصد به مدت 15 روز یا بیشتر در ماه سردرد دارند.

بر اساس یافته ها، هر روز حدود 16 درصد از مردم در سراسر جهان از سردرد رنج می برند و حدود نیمی از مردم (7 درصد) دچار میگرن می شوند.

همه انواع سردرد در زنان بیشتر از مردان است، به ویژه میگرن (17٪ در زنان در مقابل حدود 9٪ در مردان) و سردرد 15 روز یا بیشتر در ماه (6٪ در زنان در مقابل کمتر از 3٪ در مردان).

مطابق با استونردر مقایسه با گزارش‌های قبلی و برآوردهای جهانی، داده‌ها نشان می‌دهد که میزان سردرد و میگرن در دنیای من در حال افزایش است.»

وی گفت: بدیهی است که به طور کلی سردرد در سراسر جهان بسیار شایع است و می تواند بار زیادی را به همراه داشته باشد. ممکن است در آینده بتوان انواع مختلفی از علل سردرد را در گروه‌های مختلف مشاهده کرد تا پیشگیری و درمان مؤثرتری انجام شود.»

اکثر مطالعات در این تجزیه و تحلیل شامل بزرگسالان 20 تا 65 ساله بودند، اما برخی از آنها بزرگسالان بالای 65 سال و کودکان زیر 5 سال را نیز شامل می شدند.

دکمه بازگشت به بالا