۲جلد دانشنامه نقش زنان آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس منتشر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

قدس

به گزارش خبرگزاری آنلاین، لیلا سپهری در این زمینه افزود: «پشتیبانان» و «نقش بانوان قلم در دفاع مقدس آذربایجان غربی» دو جلد دایره المعارف نقش زنان در دفاع مقدس استان هستند که شهروندان می توانند از کتابخانه های معتبر خرید کنند و یاد بگیرند

وی بیان کرد: این دایره المعارف در پنج فصل و هر فصل شامل پنج جلد کتاب است که شامل حامیان، شهدای زن، همسران و مادران شهدا و جانبازان، نقش زنان بر اساس آمار و نقش زنان قلم در امر مقدس است. دفاع

مسئول انتشار آثار مشارکت زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی بیان کرد: صلبی ناز رستمی، حمیده محدثی، رقیه سپهری، محمدی، صالحیان و لیلا سپهری از نویسندگان، تهیه کنندگان و گردآورندگان دایره المعارف نقش زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی .

سپهری ادامه داد: همچنین فصل «روایت آماری» دانشنامه نقش زنان در دفاع مقدس آذربایجان غربی تکمیل و ویرایش و آماده انتشار شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر عملیات ها و حوادث جنگی فقط علیه مردان و نقش زنان است، با توجه به اینکه آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر داشتن شهدای زن است، کمتر به این دانشنامه پرداخته شده است. .

مسئول انتشار آثار مشارکت زنان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس افزود: دایره المعارف فوق شامل فعالیت های زنان در دوران جنگ، پشت جبهه و شاید در خط مقدم می باشد و از روایت نیز می گوید. نیروهای امداد و نجات و کمک به رزمندگان.

سپهری افزود: در این دانشنامه نام، عکس، مادران بسیاری از شهدا، مادران شهدا، زنان رزمنده و همسران شهدا و جانبازان آورده شده است و می توان گفت منبع تحقیقی دقیق و کاملی است.

وی ادامه داد: هدف این است که پس از سال ها و قرن ها نام، خاطرات و رشادت های زنانی که در هشت سال جنگ در آذربایجان غربی دوشادوش مردان جنگیدند، فراموش نشود.

مسئول انتشار اثر مشارکت زنان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس افزود: همچنین اسامی، عکس ها و مبارزات زنان قربانی تروریسم در دایره المعارف نقش زنان در دفاع مقدس مطرح شده است. دفاع آذربایجان غربی.

سپهری افزود: شناسایی رزمندگان زن دوران دفاع مقدس در این مجموعه ادامه دارد و کسانی که معرفی می شوند و یا اطلاعاتی در مورد برخی از بانوان فعال دوران دفاع مقدس ارائه می کنند، می توانند برای بررسی ارسال و در کتب بعدی مقدس چاپ شوند. دفاع

دکمه بازگشت به بالا