مطالب میجیک

۱۴۰۰؛ سال خوب برای هندبال ایران/ تاریخ‌سازی دختران

هندبال ایران با کسب سه سهمیه جهانی مردان و زنان سال خوبی را سپری کرد.

به گزارش میجیک، هندبال ایران که چندین سال با کورس قهرمانی فاصله داشت، امسال پنج سهمیه جهانی کسب کرد. بانوان ایرانی برای اولین بار در تاریخ با کسب رتبه چهارم آسیا به مسابقات جهانی اسپانیا راه یافتند. تیم ملی مردان نیز با کسب مقام چهارم آسیا برای دومین بار در هشت سال گذشته سهمیه جهانی را کسب کرد.

تیم ملی فوتبال بانوان عنوان نایب قهرمانی و تیم ملی بانوان قهرمان آسیا شد. تیم ملی ساحلی در رده نوجوانان و بزرگسالان نیز جهانی شد و قهرمان آسیا شد.

با این شرایط امیدهای فوتبال در حال افزایش است و همه امید به کسب مدال برای تیم های مردان و زنان ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی دارند.

مهمترین رویدادهای هندبال 1400 ایران در زیر آمده است.

* آغاز اردوهای تیم ملی هندبال در تمامی رده های سنی دختر و پسر

در سال 1400 تیم ملی فوتبال ایران در رده های مردان و زنان و در تمامی رده های سنی جوانان، نوجوانان، امیدها و بزرگسالان تشکیل شد. این سال ها در هندبال ایران اتفاق نیفتاده است. ثمره اردوی ملی امید جوانانی چون یونس اطری، محمدرضا کاظمی، کیارش طاهری، حسین جهانی، محمدرضا اورعی، امید سرپوشی در تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا بود.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* تاریخچه هندبال بانوان ایران; چهارم آسیا و کسب سهمیه جهانی

فدراسیون هندبال با افزایش سهمیه های جهانی اندکی پس از مسابقات قهرمانی آسیا کادر فنی بانوان را انتخاب و اردوی تیم ملی را آغاز کرد. تیم ملی هندبال با برتری مقابل ژاپن، قزاقستان و کره جنوبی و پیروزی مقابل اردن، فلسطین، کویت و سوریه، برای اولین بار در تاریخ هندبال ایران اولین سهمیه بانوان جهان را در زمین فوتبال کسب کرد.

* وعده های محقق نشده برای هندبال بانوان ایران

در جریان اخراج تیم ملی هندبال بانوان اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا، وزیر ورزش به هر ملی پوش 10 میلیون تومان و رئیس کمیته ملی المپیک به هر ملی پوش 5 میلیون تومان پرداخت کردند و البته قول دادند. . آنها از حضور در بازی های آسیایی لذت می برند. . اما با اعلام اسامی رشته‌هایی که قرار است در بازی‌های آسیایی درج شود، فوتبال بانوان ایران در لیست نیست و همانطور که مشخص است، قطعاً فوتبال بانوان ایران در هانگژو نیست.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* سی و یک زن ایرانی در مسابقات جهانی اسپانیا

تیم ملی هندبال بانوان ایران تنها دو اردو در هفته برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا راهی اسپانیا می شود. تیم ملی ایران مقابل رومانی، نروژ و قزاقستان، کامرون، آنگولا و ازبکستان شکست خورد و در رده سی و یکم جهان ایستاد. با وجود 6 باخت، برخی از بازیکنان عملکرد خوبی در این مسابقات داشتند. فاطمه خلیلی در این دیدار بسیار خوش درخشید و توپ های زیادی را مهار کرد و برای دومین بار عنوان ارزشمندترین بازیکن زمین را از آن خود کرد. الناز قاسمی نیز با 9 گل در دیدار مقابل ازبکستان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

* انتخاب سرمربی اسپانیایی تیم ملی مردان پس از 15 ماه
پس از کش و قوس های فراوان و 15 ماه تعقیب و گریز فدراسیون برای جذب سرمربی، سرانجام در اوایل مرداد ماه و تنها 6 ماه تا مسابقات قهرمانی آسیا، سرمربی تیم ملی اسپانیا انتخاب شد. مانوئل مونتایا فرناندز برای آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مردان، روز ۲۳ مرداد وارد تهران شد تا با آنالیز بازیکنان حاضر در لیگ، نام تیم ملی را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب کند. اردوی تیم ملی مردان در پایان نیم فصل اول لیگ برتر با 29 بازیکن آغاز شد.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* دو دیدار تدارکاتی برای تیم ملی مردان ایران

تیم ملی هندبال ایران با دو دیدار تدارکاتی قطر و اسپانیا راهی مسابقات قهرمانی مردان آسیا شد. البته یک بازی تدارکاتی برای رومانی هم برای این تیم در نظر گرفته شده است که یک روز قبل از اعزام تدارکاتی به دلیل احتمال رفتن ملی پوشان به کرونا لغو شد. تیم ملی ایران در ایران با تیم های عراق و عمان نیز دیدار کرد.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* فقط 3 لژیون در مسابقات قهرمانی مردان آسیا

در این دوره از رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا، لژیون‌های زیادی مانند سعید حیدری‌وراد، سیدعلیرضا موسوی، سعید برخورداری، الله کرم استکی، امین یوسف‌نژاد، محسن باباصفری و شاهو نصرتی به دلیل مصدومیت یا مسائل شخصی به دلیل مصدومیت و یا عدم دعوت از سوی سرمربی تیم ملی حضور داشتند. آنها وجود ندارند. تنها لژیون های حاضر در این رقابت ها سجاد استکی، پویا نوروزی، نژاد و افشین صادقی بودند. البته پویا و افشین نیز در چند دیدار ابتدایی به دلیل کرونا غایب بودند و در دور اصلی آسیا به تیم ملی اضافه شدند. قهرمانی.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* جهانی شدن هندبال مردان ایران پس از 8 سال / مدال برنز از دست رفت!

ایران با ترکیبی از بازیکنان جوان، با تجربه و لژیون به مسابقات قهرمانی مردان آسیا اعزام شد. تیم ملی ایران با 5 پیروزی مقابل هند، عربستان، استرالیا، عراق و کویت جهانی شدن را تضمین کرد اما مقابل بحرین، قطر و عربستان شکست خورد و مدال های این رقابت ها را از دست داد و در رده چهارم آسیا قرار گرفت. این دومین سهمیه جهانی هندبال مردان ایران است که پس از 8 سال به آن دست یافت. البته برخی کارشناسان، پیشکسوتان و حتی کادرفنی تیم ملی ایران به از دست دادن مدال برنز آسیا حتی توسط مربیان خارجی واکنش نشان دادند.

* بازگشت عجیب تیم ملی هندبال به ایران

هدف اصلی فدراسیون، کادر فنی، بازیکنان و جامعه هندبال کسب سهمیه جهانی است. تیم ملی هندبال اگرچه پس از شکست مقابل عربستان به مدال برنز دست پیدا نکرد اما توانست با کسب سهمیه جهانی به هدف تیم ملی دست پیدا کند. این هندبالیست ایرانی در حالی که امیدوار بود در بازگشت به ایران مانند سایر رشته ها مورد استقبال مسئولان ورزش قرار گیرد اما این اتفاق رخ نداد و او به عنوان یک خارجی و تنها با استقبال جمعی از خانواده هندبال به ایران آمد.

* پایان همکاری فرناندز با فدراسیون فوتبال / آغاز روند انتخاب سرمربی جدید

با پایان مسابقات قهرمانی آسیا، قرارداد مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی تیم ملی اسپانیا به پایان رسید و او به کشورش بازگشت. او چند روز پس از پایان مسابقات با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از پایان همکاری با فدراسیون هندبال ایران خبر داد و به نیازهای متفاوت تیم ملی اشاره کرد. در این شرایط فدراسیون هندبال مجبور به استخدام مربی خارجی شد و اعلام کرد تا پایان اسفندماه این مربیان را معرفی می کند اما هنوز مربی جدیدی انتخاب نشده است.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* در جام باشگاه های آسیا دو تیم مردانه حضور دارند و هیچ تیمی برای زنان وجود ندارد

نیروهای زمینی شهید شاملی کازرون و مس کرمان فصل گذشته به عنوان قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر در مسابقات جام باشگاه های مردان آسیا عربستان حضور داشتند. مس کرمان پنجم و تیم زمینی شهید شاملی کازرون نهم جام باشگاه های مردان آسیا عربستان شد. تیم ورزشگاه مشهد نیز به عنوان تنها نماینده هندبال بانوان ایران برای حضور در جام باشگاه های آسیا اعلام آمادگی کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در این مسابقات انصراف داد. این لغو زمانی رخ داد که مسئولان باشگاه آگاهانه حضور در مسابقات را حتی پس از پایان مهلت ثبت نام و استفاده از اعتبار فدراسیون اعلام کردند.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* انحلال اسپانسرینگ تیم ملی هندبال بانوان

کناره گیری از جام باشگاه های آسیا تنها گام در دهه 1400 نبود. تیمی که به عنوان حامی تیم ملی بانوان شناخته می شود و حتی از پیراهن تیم ملی بانوان با نام باشگاه رونمایی کرد، قبل از مسابقات قهرمانی بانوان آسیا چهره دیگری از خود نشان داد و حمایت خاصی از بانوان صورت نگرفت. مسئولان ورزشگاه سازه با وجود نداشتن نامه رسمی از لیگ برتر کنار رفتند.

* بدهی فدراسیون فوتبال را قطع کنید و 11 میلیارد پس انداز کنید

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال پس از عضویت در فدراسیون هندبال از بدهی مالیاتی و جام رئیس جمهور صحبت می کند.

* پاکدل به عنوان عضو هیئت مدیره آسیایی انتخاب شد

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال با اکثریت آرا به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون هندبال آسیا برای مدت چهار سال از سال 2021 تا 2025 انتخاب شد.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* وقفه های فراوان در لیگ برتر هندبال

هفدهمین دوره لیگ برتر بانوان از آبان ماه با حضور 8 تیم به صورت متمرکز آغاز شد و تاکنون تنها یک دوره از مسابقات در دو مرحله با وقفه دو ماهه برگزار شده است. دور برگشت نیز قرار است با سه ماه استراحت در دهه سوم فروردین 1401 برگزار شود.

مسابقات لیگ برتر مردان نیز از 23 مرداد ماه با حضور 10 تیم آغاز شد. دور برگشت و دو دور برگشت لیگ برتر به پایان رسیده و قرار است دور سوم و پایانی دور برگشت در فروردین ماه 1401 برگزار شود و لیگ مردان نیز به دلیل برگزاری اردو و مسابقات آسیایی با اختلال مواجه است. قهرمانی مردان.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* عدم بازگشت اعضای تیم ملی بانوان از جام جهانی اسپانیا

شقایق باپیری پس از آخرین بازی تیم ملی هندبال بانوان در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا از تیم ملی جدا شد و به همراه تیم ملی به ایران نیامد.

* قهرمانی هندبال ساحلی آسیا

زمانی که فدراسیون هندبال آسیا میزبانی مسابقات قهرمانی مردان آسیا را از ایران تحویل گرفت و به دلیل شیوع تاج و مرگ و میر آن را به عربستان سپرد، میزبان مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا، مقدماتی جام جهانی 2022 یونان بود که به این کشور اعزام شد. ایران جایزه گرفت و مسابقه در تهران برگزار شد. البته این مسابقه ابتدا توسط کیش برگزار شد. تیم ملی فوتبال ساحلی نوجوانان و بزرگسالان ایران نیز با کسب رتبه اول آسیا، سهمیه جهانی را کسب کرد.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* قهرمان و نایب قهرمان هندبال دختران آسیا

مسابقات قهرمانی هندبال بانوان آسیا از 7 تا 10 اسفند 1400 برگزار شد و تیم ملی با کسب مقام دوم سهمیه جهانی را کسب کرد. تیم ملی فوتبال بانوان نیز در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در تاریخ فوتبال قهرمان آسیا شد و قهرمان جهان شد.

1400 سال خوب برای هندبال ایران / تاریخ دختران با سهمیه های جهانی

* 1401 سال شلوغ هندبال ایران

هندبال ایران در سال 1401 اتفاقات زیادی را در پیش داشت. مسابقات قهرمانی جهان فوتبال نوجوانان و جوانان بانوان، قهرمانی ساحلی جهان مردان و بزرگسالان، بازی های آسیایی (تیم مردان)، قهرمانی جهان مردان و کشورهای اسلامی (مردان و بانوان)، قهرمانی جوانان و نوجوانان مردان آسیا و قهرمانی بانوان آسیا از مهمترین رقابت های این مسابقات رقابت. میدان در 1401 است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا