اقتصادی

یک عرضه اولیه سنگین در راه است

مدیرعامل بورس تهران درباره کاهش عرضه اولیه در بورس بیان کرد: رویکرد عرضه در بورس تهران متفاوت است. سال گذشته شرکت های متوسط ​​اجازه ورود به بورس را پیدا کردند. همچنین شرکت شستان در پایان سال وارد بورس می شود که زیر مجموعه های زیادی دارد و مقداری سرمایه در بورس سرمایه گذاری می کند و یکی از پرونده های سنگین بورس خواهد بود.

به گزارش میجیک، محمود گودرزی آخرین وضعیت بورس اوراق بهادار تهران و اقدامات انجام شده را اعلام کرد و تمرکز بر دو حوزه تامین مالی و دیجیتالی شدن فرآیندها را از برنامه های مهم این بورس برشمرد و اظهار داشت: رسیدن به مطلوب هدف، در ما بر هر دو حوزه تامین مالی و دیجیتالی شدن بورس اوراق بهادار تهران تمرکز می کنیم و برای اندازه گیری شکل استفاده می شود.

گودرزی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال آینده با تغییر برند و حضور پر رنگ تر در حوزه تامین مالی گام های بلندی برای اقتصاد کشور برداریم.

اعمال حاکمیت شرکت ناشر ارزیابی می شود

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران درباره آخرین اجرای حاکمیت شرکتی توسط ناشران در بورس گفت: اتفاق مهمی را برای اجرای این بخشنامه در بورس شاهد بودیم، بنابراین اولین پرسشنامه باید توسط حسابرس معتمد تکمیل شود. سپس سازمان بورس و اوراق بهادار به زودی ضوابط اجرای حاکمیت شرکتی را اعلام خواهند کرد و پس از آن امتیاز شرکت در زمینه عملیاتی سازی حاکمیت شرکتی به صورت شفاف اعلام خواهد شد.

مالکیت جدید

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره هلدینگ های جدیدی که وارد بورس شده است، گفت: شاید این سوال برای اینکه آیا منبع اولیه در بورس کم است، مطرح شد اما رویکرد عرضه در بورس تهران متفاوت است. سال گذشته شرکت های متوسط ​​نیز اجازه ورود به بورس را پیدا کردند.

وی از ورود شستان به بورس در پایان سال خبر داد و توضیح داد: این شرکت که زیر مجموعه های زیادی دارد چندین بار وارد بورس می شود و یکی از پرونده های سنگین بورس خواهد بود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران درباره سایت TSE نیز گفت: سال گذشته یک سری نرم افزار با هدف مدیریت و تعامل بیشتر پروژه ها و در عین حال ارتباط مستقیم از بورس برای بورس تهران خریداری شد. با حضور فعالان بازار و همچنین ناظران بازار به عنوان یکی از رویدادهای مهم در سایت بورس اوراق بهادار تهران است و در وب سایت بورس اوراق بهادار تهران به دنبال تمامی سامانه هایی هستیم که توسط این سایت محافظت می شود.

گودرزی درباره صندوق پوشش ریسک نیز توضیح داد: بحث های مربوط به ایجاد این صندوق از سوی موسسات مالی ارائه می شود و منتظر دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم.

وی دسترسی مردم به این صندوق را از اولویت های مهم صندوق پوشش ریسک برشمرد و تصریح کرد: مدیر صندوق در بازار ابزارهای نوین فعال تر خواهد بود و بورس تهران طبق رسالت معمول خود به دنبال راه اندازی صندوق خواهد بود. صندوق پوشش ریسک و امید به تایید.

علت به تعویق افتادن تجدید ارزیابی بورس اوراق بهادار تهران

مدیرعامل بورس تهران درباره املاک بورس تهران نیز توضیح داد: ۲۲ ملک منطقه ای در کشور داریم اما بزرگترین سرمایه بورس ساختمان بورس تهران است.

وی با بیان اینکه از شفاف سازی دارایی های بورس استقبال می کنیم، گفت: تجدید ارزیابی دارایی های بورس تهران به دلیل بحث توقف کار همچنان متوقف است.

برای تامین مالی به 3 مجموعه مراجعه کنید

وی در بخشی دیگر از این سخنان درباره ارجاع این شرکت برای تامین مالی از بورس نیز اظهار کرد: سه شرکت برای تامین مالی به بورس تهران مراجعه کرده اند. بر اساس این دستورالعمل پروژه هایی با پیشرفت 20 درصدی قابل تامین مالی هستند. اما بورس از گزارش شرکت مالی راضی نیست و شرکت رتبه بندی باید ارزیابی دقیق تری از آن انجام دهد. پس از آن بر اساس گزارش، سطح ریسک سنجیده و تصمیم گیری می شود.

نشست فدراسیون آسیایی و اروپایی

گودرزی از برگزاری نشست فدراسیون آسیایی و اروپایی همزمان با نمایشگاه کیش اینوکس در سال آینده خبر داد و گفت: هدف ما این است که دبیرخانه تامین مالی در سالن منطقه داشته باشیم و به مرکز مالی تبدیل شویم.
وی افزود: همچنین فضایی را برای تامین مالی شرکت ها در نظر می گیریم تا فرآیند تامین مالی به راحتی انجام شود.

بازار آتی

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران درباره بازار آتی نیز تاکید کرد: اگرچه مدیر در چند سال گذشته سعی در راه اندازی بازار آتی داشت، اما به دلیل اینکه برخی از پلتفرم ها نتوانسته اند تاییدیه لازم برای تسویه و تسویه را به درستی دریافت کنند. چه، ما با مشکل مواجه هستیم، بنابراین باید سعی کنیم تعداد نمادها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه از حجم معاملات در این بازار راضی نیستیم، گفت: اما به نظر می رسد با آماده شدن حوزه IT شاهد رونق این بازار و افزایش تعداد نمادها باشیم.

گودرزی همچنین با تاکید بر اهمیت و نقش سرمایه گذاری غیرمستقیم تصریح کرد: با نگاهی به معاملات بورس می توان گفت 60 میلیون سهامدار غیرفعال هستند بنابراین باید به فعالان بازار کمک کرد تا به صورت غیرمستقیم در بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بورس به صورت مستقیم جهانی نیست، گفت: با توسعه صندوق های بورسی این دسترسی به صورت بهینه فراهم شده است.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه پیگیری های قضایی لازم برای معدنچیان انجام شد، گفت: داشتن کد بورسی تهدیدی نیست زیرا مردم با داشتن وجوه به راحتی می توانند وارد صندوق شوند.

منتظر ورود پایگاه دانش

وی با اعلام اینکه سال آینده انتظار فروش بدهی را داریم، افزود: ورود شرکت های دانش بنیان رویکردی ذاتی به اقتصاد کشور است و جریان سرمایه را به سمت شرکت ها و با کمک سازمان بورس و اوراق بهادار هدایت می کند. سازمان برای اولین بار شاهد ورود این شرکت به بورس خواهیم بود. در حال حاضر 10 شرکت از مجموع 50 شرکت دانش بنیان هستند که به محض پذیرش وارد بورس خواهند شد.

گودرزی با بیان اینکه قطعاً متغیرهای مختلف بر جو بورس تاثیر می گذارد و از سوی دیگر هدف دولت کشور نیز شفاف سازی فضای رقابتی است، گفت: در بورس تهران به نتایج مطلوبی دست نیافته ایم. ابزارهای موجود

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا