مطالب میجیک

یزد در آمار بیکاری زنان رتبه دوم را در کشور دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، انسیه خزعلی عصر جمعه در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، با اشاره به دیدارهای فراوانی که در یزد با بانوان، نخبگان و زندانیان و مسافران برگزار شد، گفت: به چند روستای استان یزد. وی گفت: مواردی از توانمندسازی زنان به ویژه زنان زندانی و 7 مورد در استان را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به دیدار با خانواده شهدا گفت: در همه این موارد شاهد صبر و شکیبایی در بانوان استان یزد هستیم.

خزعلی با اشاره به اینکه زنان یزد از نظر سطح باسوادی رتبه چهارم کشور را دارند، گفت: زنان یزد اما رتبه دوم بیکاری را دارند و زنان نخبه یزد از این موضوع گلایه دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: فعالیت بانوان در کارخانه ها و مشاغل خانگی و … حائز اهمیت است اما با مسائلی مانند قوانین و شرایط خاص خارج از اختیار بانوان با مسائلی مانند عدم اعتماد سرمایه گذاران. و …. این یک چهره است.

خزعلی با اشاره به آسیب پذیری زنان در یزد گفت: مهاجرت و حاشیه نشینی زنان را آسیب پذیرتر کرده است بنابراین عموماً زنان زندانی در زندان به سر می برند. زن یزد غیر بومی بودند.

وی حمایت از ورزشکاران را یکی از مهم ترین موضوعات دانست و گفت: بسیاری از شکایات در دنیای مجازی از کمبود امکانات و اماکن ورزشی قابل دسترسی است و کمبود آن بسیار زیاد است زیرا ورزش برای روحی و روانی بانوان مهم است. سلامت جسمانی.”

خزعلی با اشاره به مشکلات و مسائل پیش روی همسران و دختران شهدا گفت: پرونده به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل می شود.

معاون امور بانوان رئیس جمهور با اشاره به اینکه روحیه قناعت، قنوت و قناعت واقعا در بانوان یزد احساس می شود، گفت: سخاوت بانوان به ویژه پزشکان برای اقشار مختلف بسیار خوب است.

دکمه بازگشت به بالا