یزد تا بصره؛ با دختران دوومیدانی

میجیک/ یزد سه دونده یزدی در لیست اعزامی بازی های غرب آسیا هستند.

دو و میدانی در استان یزد تقاضای زیادی به خصوص در بین بانوان دارد. و همین مشکل باعث شده بانوان دوومیدانی استان در عرصه ملی و حتی بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و از مسئولان استانی بخواهند از قهرمانان این عرصه حمایت ویژه کنند تا ورزشکاران این رشته بتوانند به حیات خود ادامه دهند. و هر چه بیشتر افتخارات را کسب کنید.

حضور سه دونده بانوی یزدی در تیم ملی دو و میدانی کشورمان برای حضور در مسابقات غرب آسیا نشان دهنده این واقعیت است که دختران شایسته دو و میدانی پر استعداد یزد هستند. و مسئولان اجرایی استان و همچنین متولیان امر ورزش باید توجه ویژه داشته باشند.

تیم ملی دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران به پنجمین دوره مسابقات دو و میدانی غرب آسیا که از 9 تا 12 خردادماه به میزبانی شهر بصره عراق برگزار می شود، سه دوومیدانی یزدی اعزام شدند. نیز ظاهر شد که در ادامه این گزارش درباره سه این دختر یزدی خواهد خواند.

“مریم کاظمی”

«مریم کاظمی» رکورددار و قهرمان پرش سه گام بزرگسالان ایرانی است که در رشته پرش سه گام نیز جزو بهترین های جهان است. این یکی از امیدهای ورزش ایران در المپیک 2028 است که پرچم کشورمان را در بزرگترین مکان ورزشی جهان به اهتزاز درآوریم و باعث سربلندی استان یزد شویم.

کاظمی دارای مدال های مختلف کشوری و بین المللی است که بیشتر آنها طلا هستند و بیش از 35 مدال طلای قهرمانی کشور و نشان طلای مسابقات بین المللی نوروزگاه 2023 را بر روی سینه خود دارد.

این ورزشکار آینده دار این استان در مسابقات قهرمانی آسیا 2018 نیز به عنوان جوان ترین ورزشکار تیم ملی ایران شناخته شد و در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا 2024 توانست در رقابتی سخت به مقام پنجمی دست یابد. بهترین در آسیا و جهان

وی در سال های 1401 و 1402 رکورد ملی پرش سه گام داخل سالن بزرگسالان را ارتقا داد و در حال حاضر دارنده رکورد پرش سه گام داخل سالن ایران در رده سنی بزرگسالان است.

یزد به بصره;  با دختران ورزشکار

“فاطمه امنی زاده”

او یکی دیگر از ورزشکاران آینده دار استان یزد و تیم ملی کشورمان است که مطمئنا در آینده بیشتر از او خواهیم شنید.

امبی زاده همچنین قهرمان و رکورددار ماده هفت گانه در رده سنی جوانان است. که رکوردهای زیادی در رده جوانان و جوانان دارد و در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان نیز به مقام چهارم دست یافت. وی همچنین در تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان حضور داشت و به مقام چهارم دست یافت.

اومنی زاده همچنین در مسابقات قهرمانی کشور در رشته هفت گانه و پنج گانه، طلای نورزگاه 2023 و نقره مسابقات قهرمانی آسیا 2024 در رشته پنج گانه را برای کشورمان و استان یزد کسب کرده است.

یزد به بصره;  با دختران ورزشکار

“سمیرا کردالی”

کردعلی در رشته پرتاب نیزه کشور در رده سنی بزرگسالان نایب قهرمان و در رده سنی جوانان قهرمان شد.

وی دارای مدال های مختلف کشوری و بین المللی در شوی جایزه است و مدال نقره مسابقات بین المللی 2019 که با تلاش فراوان به دست آورده است مهمترین مدال محسوب می شود.

استان یزد با استعداد پرآوازه ای که در این رشته دارد، سال هاست که با حمایت باشگاه چادرملو اردکان در لیگ اصلی دو و میدانی ایران تیم دارد و تلاش فراوان دختران یزدی باعث شده است که تنها تیم استانی ایستاده باشد. بارها علیه ایران

یزد به بصره;  با دختران ورزشکار

در این روزهای داغ فوتبال که تمام استان ها برای تحقق آرزوی داشتن تیم فوتبال در لیگ برتر دست به دعا می زنند، ما نیز امیدواریم این رشته مدال آور و جذاب المپیکی در یزد مورد توجه ویژه قرار گیرد. بخصوص در بخش بانوان روزی پر از خیر و برکت داشته باشید و افتخاری چشم نواز برای ورزش استان یزد رقم بزنید و در سال آینده ورزشکاران المپیکی داشته باشید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا