برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

یادگیری کلمات انگلیسی کودکان

یادگیری لغات یکی از ضروری ترین مراحلیست که کودک شما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی باید از آن عبور کند. اما خیلی از پدر و مادرها درباره این مساله نگران هستند و نمی دانند چطور باید لغات انگلیسی را یاد کودکشان بدهند. تقریبا 200 هزار کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد و اینهمه کلمه این فکر را به ذهن می رساند که اصلا باید از کجا شروع کنیم؟ نترسید. یاد دادن لغات انگلیسی به بچه ها هم سرگرم کننده است و هم آسان. ما هم اینجا هستیم تا در این مسیر کمکتان کنیم. در این مطلب به شما یاد می دهیم که چطور به روشی سرگرم کننده و موثر واژگان انگلیسی را با کودکتان کار کنید. این روشها به کودکتان کمک می کنند تا در عین اینکه سرش گرم می شود، متمرکز و جدی جلو برود. در این مقاله انواع لباس سرباز کودکانه  را بررسی می کنیم

نکاتی درباره نحوه آموزش لغات انگلیسی به کودکان

1-صبور باشید

هر کودکی سرعت و روش خاص و منحصر به فرد یادگیری خودش را دارد. ممکن است مدتی طول بکشد تا بفهمید بهترین روش برای اینکه کودکتان هم سرگرم و شاد بماند و هم درگیر روند یادگیری و حفظ لغات شود چه روشی است، پس باید صبور باشید.

گاهی اوقات ممکن است روشی که برای آموزش زبان به یکی از فرزندانتان در پیش گرفته اید برای آن یکی جواب ندهد یا کودک شما به شکل متفاوتی از همکلاسی هایش چیزهای مختلف را یاد بگیرد و این کاملا طبیعی است!

شما باید وقت بگذارید و کشف کنید که بهترین روش برای آموزش لغات به کودکتان که هم حوصله اش را سر نمی برد و هم بازدهی خوبی دارد کدام است.

2- او را تشویق کنید که به تنهایی مطالعه کند

پرورش حس اعتماد به نفس و استقلال در کودک از سنین پایین بسیار مهم است. حتی زمانی که کودکتان هنوز در مسیر یادگیری لغات جدید است، باید به او اجازه بدهید که خودش کشف کند و جلو برود. بچه ها با گشت و گذار در دنیای شگفت انگیز کتابها با کلمات، موضوعات و علاقمندی های مختلفی روبرو می شوند. اگر فرزندتان در سطحی قرار دارد که می تواند کلمات ساده انگلیسی را بخواند می توانید برایش کتابهای مصور بخرید و اجازه بدهید آنها را بخواند.

اما یادتان باشد حتی اگر کودک شما سواد خواندن و نوشتن انگلیسی داشته باشد باز هم قرار نیست معنی هر کلمه ای که دید را بداند. اینجا همان جاییست که شما وارد می شوید و او را راهنمایی می کنید.

روش آموزش به کودک را بلد باشید:

3- دقیق و با جزئیات عمل کنید

آموزش لغات انگلیسی جدید به بچه ها کار خیلی مهمی است. هر بار که فرزندتان در حال یادگیری کلمه جدیدی است، حتما باید همه ابزارهای لازم برای درک و فهم این واژه جدید در اختیارش باشند. کار کردن روی یک کلمه با جزئیات و البته تکرار، به کودک کمک می کند تا نه تنها معنای آن کلمه را با استفاده از مهارت های یادآوری اش بفهمد، بلکه نحوه استفاده از آن را هم یاد می گیرد.

4- او را در مسیر کمک به خودش یاری کنید

در طول جلسات کتابخوانی، کودکتان احتمالا با کلماتی مواجه می شود که معنایشان را نمی داند. اما این اتفاق نباید مانع از پیشرفتش شود. به او یاد بدهید با استفاده از مهارتهایی که قبلا روی آنها تسلط داشته معنای کلمات را حدس بزند. به این ترتیب او در مسیر یادگیری و خواندن مستقل بار می آید.  اگر قیمت مناسب لباس یگان ویژه نیروی انتظامی می‌خواید، کید استور رو فراموش نکنید.

بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی

5- لغات جدید را از طریق بازی با کلمات به کودک یاد بدهید

هیچ چیز بهتر از تکنیک های سرگرم کننده و موثر نمی تواند به بچه ها کمک کند تا دایره لغاتشان را افزایش بدهند. با استفاده از بازیهای کلمه ای می توانید واژگان جدید را به نحو کاربردی و سرگرم کننده به کودکتان آموزش بدهید. در ادامه به برخی از بازیهای مفید اشاره می کنیم.

بازیهای آسان و سرگرم کننده برای آموزش لغات انگلیسی به کودکان

1- حدس کلمه با سرنخ

این بازی در عین حال که جالب و سرگرم کننده است باعث می شود بچه ها با کلمات زیادی آشنا شوند و کلماتی که قبلا یاد گرفته اند را هم مرور کنند. برای انجام این بازی باید چند واژه جدید و چند واژه آشنا و قدیمی را انتخاب کنید و با سرنخهایی که به کودکتان می دهید از او بخواهید کلمه را حدس بزند.

لیستی از کلمات مختلفی که دوست دارید کودکتان یاد بگیرد بنویسید. هر کلمه را روی یک تکه کاغذ جداگانه بنویسید و بعد کاغذ را تا کرده و در یک گوی شیشه ای یا یک کاسه بریزید. هر بار ظرف را خوب تکان بدهید و بعد یک کاغذ را بردارید. کلمه را پیش خودتان بخوانید و سپس با شروع به راهنمایی کردن کودک کنید.

مدت زمان یادگیری زبان را ببینید:

شما باید بدون آنکه کلمه را به زبان بیاورید و فقط از طریق سرنخهایی که می دهید، به کودکتان کمک کنید تا آن را حدس بزند. این بازی به خصوص برای یادآوری و ثبت کلمات قبلا یاد گرفته شده در حافظه بلند مدت بسیار مفید است.

توصیه می کنیم هر بار 3 دقیقه به فرزندتان وقت بدهید تا کلمه را حدس بزند. هر چه سن او کمتر باشد باید زمان بیشتری هم برایش در نظر بگیرید. در دور بعدی بازی، باز از همان کلمات داخل ظرف استفاده کنید، فقط این بار به جای توضیح دادن درباره کلمه، باید با پانتومیم منظورتان را به کودک برسانید و از او بخواهید کلمه را حدس بزند.

دور سوم بازی هم دوباره میتوانید به صورت شفاهی به کودک سرنخ بدهید اما این بار فقط با یک کلمه! مثلا اگر کلمه نوشته شده روی کاغذ sky (آسمان) است، شما فقط می گویید cloud (ابر) و منتظر می مانید تا کودک تا با پیدا کردن رابطه بین کلمات، کلمه اصلی را حدس بزند.

این بازی به شما اطمینان می دهد که فرزندتان منابع زیادی برای یادگیری واژگان خود در اختیار دارد. علاوه بر این، او در حین بازی و سرگرمی، با مترادفهای کلمات هم آشنا می شود.

2- دو حقیقت و یک دروغ

این بازی هم آسان و سریع است و هم موقع حرکت و راه رفتن هم می شود آن را انجام داد. برای انجام این بازی، موقع تمرین کلمات جدید با کودکتان سه گزینه پیش رویش بگذارید. یکی از این گزینه ها تعریف صحیح و درست کلمه است و دو تای دیگر دروغند! توصیه می کنیم از دروغهای خنده دار و بامزه استفاده کنید که لحظات بازی برای کودکتان جالب و سرگرم کننده شود.

3- بازی توپ چسبنده

اگر با چسب زدن روی دیوار مشکلی ندارید این بازی هم یکی دیگر از روشهای جالب برای آموزش لغات انگلیسی به کودکان است. روی فلش کارتهای جداگانه کلمات مختلفی بنویسید و آنها را با فاصله روی دیوار بچسبانید.

در مرحله بعد باید با استفاده از نوار چسب یک توپ چسبان بسازید. حالا شروع به خواندن تعریف فارسی و صحیح یکی از کلمات چسبیده روی دیوار کنید. کودک شما باید حدس بزند که این تعریف متعلق به کدام کلمه است و توپ را به سمت آن نشانه برود. اگر کودکتان نمی تواند بخواند، کلمات روی کارتها را شما برایش بخوانید و از او بپرسید حالا باید به کدام کلمه شلیک کند.

اگر چندتا بچه دارید بازی جالبتر هم می شود. چون آنها می توانند با هم بازی کنند و در عین سرگرم شدن، لغات جدیدی هم یاد بگیرند. فقط یادتان باشد که لغات متناسب با سن و سال بچه ها انتخاب کنید که برایشان سخت نیستند. قیمت لباس پلیسی بستگی به سایز بچه دارد

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا