مطالب میجیک

گوگل با پرداخت ۱۱۸ میلیون دلار شکایت کارمندان زن را تسویه می کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

طبق اخبار منتشر شده مربوط به حل این شکایت، اقتصاددانان مستقل کارگری باید روند استخدام گوگل و مطالعه برابری دستمزد را ارزیابی کنند.

این شکایت در سال 2017 پس از آنکه سه زن شرکت را به پرداخت دستمزد کمتر به کارمندان زن متهم کردند، تشکیل شد. انجام این کار نقض قانون حقوق و دستمزد کالیفرنیا است. بر اساس این شکایت، شکاف حقوق بین کارمندان زن و مرد حدود 17000 دلار است. این دادخواست همچنین ادعا می‌کند که گوگل به زنان اجازه نمی‌دهد در مشاغل خود رشد کنند و در رده‌های پایین‌تر باقی بمانند و در نتیجه دستمزدها و پاداش‌های کمتری نسبت به همتایان مرد خود دریافت می‌کنند.

رویکرد گوگل به کارمندان بیش از یک سال است که مورد بررسی قرار گرفته است. سال گذشته، گوگل با پرداخت 2.5 میلیون دلار برای حل و فصل این دعوی موافقت کرد. در این شکایت آمده است که این شرکت برای مهندسان زن هزینه کمتری می پردازد و به جویندگان کار آسیایی تبار نادیده می گیرد.

وزارت کار و مسکن کالیفرنیا همچنین در حال تحقیق از گوگل به دلیل اتهامات آزار و اذیت و تبعیض علیه کارمندان زن سیاه پوست است.

هالی پیس، یکی از شاکیان گفت: “به عنوان زنی که تمام عمرم را در صنعت فناوری کار کرده ام، امیدوارم اقداماتی که گوگل به عنوان بخشی از روند حل و فصل با آنها موافقت کرده است، برابری را برای زنان به ارمغان بیاورد.”

البته مفاد این توافق باید در دادگاه مورد بررسی و تایید قاضی قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا