برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

گل رز قرمز نماد چیست

گل رز قرمز نماد عشق و اشتیاق است جای تعجب نیست که معنای رز قرمز نماد عشق و اشتیاق است. گل رز قرمز عشق عاشقانه و احساسات پرشور نسبت به کسی را نشان می دهد. این نماد تعهد، وفاداری و وفاداری است.

هدیه دادن رز قرمز به چه معناست؟

معنی گل رز قرمز چیست؟ رز قرمز را در تمام دنیا به عنوان نماد عشق می‌شناسند. در اکثر کشورها و فرهنگ‌ها اگر کسی به شما رز قرمز بدهد، معادل این است که گفته باشد «دوستت دارم»؛ حالا چه یک شاخه رز چه یک سبد. پس به طور خلاصه معنی رنگ گل رز قرمز عشق، شور و علاقه است. هنگام هدیه دادن رز قرمز باید توجه داشت که طیف‌های مختلف قرمز معانی متفاوتی دارند؛ مثلاً قرمز روشن نشان‌دهنده‌ی رومانس است و قرمز شرابی نماد عشقی که هنوز به زبان نیامده. اگر خواستید عشق و علاقه‌تان را به کسی نشان دهید (چه رومانس چه جز آن!) می‌توانید یک باکس گل رز سرخ را از به شکل آنلاین سفارش دهید. برای سفارش آنلاین جعبه‌ی رز قرمز هم می‌توانید را امتحان کنید.

دادن گل رز نشانه چیست | دو شاخه گل رز قرمز نشانه چیست

رز صورتی را چه زمانی هدیه بدهیم؟

به نقل از گل ستان گل رز صورتی سمبل قدردانی و تشکر است. در کل حس‌وحالی که رز صورتی منتقل می‌کند ملایم‌تر از رز سرخ است. خلاصه گل رز صورتی را وقت‌هایی هدیه می‌دهند که بخواهند از کسی تشکر کنند. مثل رز قرمز، طیف‌های گوناگون صورتی هم می‌توانند پیام‌های مختلفی را منتقل کنند؛ مثلاً طیف‌های تیره‌تر صورتی بیان‌گر قدردانی از گیرنده‌اند و طیف‌های روشن‌ترش مناسبت وقت‌هایی‌اند که قصد ابراز همدردی دارید. طیف بینابین صورتی را هم می‌توان در هر موقعیتی هدیه داد، از تسلیت و همدردی تا تشکر و قدردانی. می‌توانید سفارش باکس گل رز صورتی خود را به شکل آنلاین ثبت کنید تا در هر جای ایران به عزیزانتان تحویل داده شود.

گل رز سفید نماد چیست؟

رنگ سفید در بیشتر فرهنگ‌ها نماد خلوص، معصومیت و پاکی است. برای همین است که رز سفید پای ثابت عروسی‌ها و نامزدی‌ها است. البته رز سفید را در جشن فارغ‌التحصیلی هم هدیه می‌دهند. البته معنی رنگ گل رز سفید می‌تواند احترام و یادبود هم باشد؛ در واقع با هدیه دادن گل رز سفید به گیرنده‌اش می‌گویید: «به یادت هستم». در نتیجه اگر خواستید با کسی از نزدیکانتان که عزیزی را از دست داده هم‌دردی کنید، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

معنی رنگ گل رز زرد چیست؟

رز زرد نماد دوستی است؛ برای همین هیچ وقت برای کسی که به او علاقه‌ی رمانتیک دارید نباید گل رز زرد بفرستید چون با این کار این پیام را رسانده‌اید که دلتان می‌خواهد با فرد مورد نظر در حد دوست عادی باقی بمانید. شاید بشود این طور گفت که تنها گل رزی که هیچ معنای عاشقانه‌ای پشتش نیست، گل رز زرد است. به زبان خودمانی نسل‌های امروزی، معنی گل رز زرد معادل دوست معمولی و فرند زون و این حرف‌هاست.

ولی اگر می‌خواهید گل رز زرد را به فرد درست هدیه بدهید، می‌توانید آن را برای دوست صمیمی‌تان چون رز زرد بهترین انتخاب است برای ابراز حس قدردانی شما از دوستتان. خوبیش هم این است که کسی آن را با علاقه‌ی رمانتیک اشتباه نمی‌گیرد و سوتفاهم پیش نمی‌آید!

گل رز بنفش نماد چیست؟

گل رز بنفش را شاید نتوان به راحتی در بازار پیدا کرد، ولی بد نیست بدانید که رز بنفش سمبل پرستش است. حتماً می‌دانید که بنفش رنگ سلطنتی است و رز بنفش را معمولاً برای مراسم درباری به کار می‌برده‌اند، در نتیجه رز بنفش تیره مناسب ارسال در موقعیت‌هایی است که می‌خواهید گیرنده‌ی هدیه احساس خاص بودن پیدا کند. معنی رنگ گل رز بنفش روشن هم جالب است: عشق در نگاه اول!

معنی رنگ گل رز نارنجی چیست؟

رز نارنجی نماینده‌ی علاقه و اشتیاق است و می‌تواند جایگزین جذابی باشد برای گل رز قرمز؛ چون در مناسبت‌های عاشقانه مثل ولنتاین اکثر افراد سراغ گل قرمز می‌روند. در نتیجه اگر خواستید از حس تکراری بودن گل قرمز بکاهید و رنگ متفاوتی با پیامی یکسان هدیه بدهید، گل رز نارنجی بهترین انتخاب شما خواهد بود. اگر دنبال معنای جزئی‌تر گل رز نارنجی هستید، بد نیست بدانید که معنی گل رز نارنجی عشقی است که نطفه‌اش تازه در حال بسته شدن است؛ یا عشقی که ابتدا از دوستی عادی شروع شده است. در نتیجه اگر در اوایل رابطه‌تان با کسی به سر می‌برید و می‌خواهید با سفارش آنلاین گل به او اعلام کنید که علاقه‌مند به پیش‌برد رابطه هستید، بهترین انتخابتان گل رز نارنجی خواهد بود

گل رز نماد چیست؟

رزها معانی و کاربردهای زیادی دارند اما مهم‌ترین معانی رز عبارتند از:
عشق و علاقه
شرف
زیبایی
تعادل و صبوری
شور و هیجان
هوش
رازآلودگی
رزها به شکل‌های متفاوت در هنر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به طور مثال در هنر رنسانس، رز با هشت گلبرگ نماد تولد دوباره شد و در تاروت رز به معنی تعادل است.
رز در تاریخ
در یونان باستان رز را متعلق به آفرودیت، الهه عشق می‌دانند که همیشه تاجی از رز دور موهای خود داشت و آفرودیت در پایان زندگی عشقی خود، معشوقش آدونیس را غرق در وان پر از خون و گلبرگ‌های رز سرخ یافت. همین افسانه رز را به نماد عشق ابدی تبدیل کرد. برخی مسیحیان نیز معتقدند اولین رز سرخ از مزار مسیح برآمده است.
در جلسات محرمانه در روم، رزها را از بالای میز مذاکره آویزان می‌کردند و هرکس آن‌ها را می‌دید می‌دانست که هر حرفی در این جلسه زده شود کاملا محرمانه است و نباید جایی درز کند. همین رسم باعث شده امروز بخشی از مردم رز را سمبل رازداری و رازآلودگی بدانند.

گل محمدی، نوعی از گل رز است که عصاره آن که طی فرایند گلاب گیری استخراج می شود، کاربرد های زیادی در آشپزی، درست کردن شربت و … استفاده می شود.
می توانید برای حضور در این مراسم در کشورمان، از سایت شب در کاشان، بکنید و با کمترین هزینه، در این رویداد حضور داشته باشید.

معنی رنگهای مختلف رز
رز قرمز: رز قرمز گل اصلی سبدهای گل عاشقانه است. رز سرخ نماد عشق، از خود گذشتگی، سلامتی، به یاد هم بودن و شور و اشتیاق است. شاید هیچ گلی به اندازه رز قرمز برای هدیه کردن به عشق زندگیتان مناسب نباشد. سبد گل آینا با گل‌های رز زنده در آب، انتخابی فوق‌العاده برای تقدیم کردن به عزیزترین‌هاست.
رز سفید: گل‌های سفید همیشه نماد پاکی و معصومیت هستند. رز سفید نیز نماد پاکی و خلوص است و برای هدیه کردن به بانوان، مادران و گل‌آرایی انواع مجلس بسیار مناسب است.
رز زرد: زرد برای گل‌ها یعنی لذت و هیجان. برای رز نیز زرد نشانه لذت، محافظت از معشوق در برابر خطرات و عشق بالغانه است. البته در برخی فرهنگ‌ها مانند ایران، رز زرد نشانه نفرت و کینه است. پس باید در انتخاب این گل کمی محتاط بود.
رز صورتی: رزی برای عشق اول شما. این گل را به شخصی بدهید که دوست دارید بداند عشق اول شماست. برای گذر از سختی نیز رز صورتی کاربرد دارد و می‌توانید آن را برای عیادت بیماران ببرید.

معنی تعداد رز
بر خلاف سایر گل‌ها، علاوه بر رنگ، تعداد هم در معنی گل رز تاثیر دارد. در ادامه معنی برخی از ارقام پر کاربرد در پیچیدن رزها را مشاهده می‌کنید.
یک رز: عشق در یک نگاه یا عشق ناتمام
دو رز: ابراز عشق و اهمیت به معشوق
سه رز: لذت شریک شدن در زندگی با همسر، بهترین انتخاب برای ماهگرد یا اولین سالگرد.
پنج رز: “دوستت دارم”
شش رز: نماد هیجان بی پایان، اعتراف به عشق عمیق
هشت رز: شکرگذاری بابت یک عشق
نه رز: عشق ابدی
ده رز: عددی فوق العاده برای عشقی فوق العاده
پانزده رز: برای عذرخواهی از یک عزیز
بیست رز:  عشق مرا باور کن!
بیست و یک رز: من به تو تعلق دارم!
سی و شش رز: برای زمانی که در عشق به بالاترین سطح رسیده‌اید.
چهل رز: نشان از خالص و صادقانه بودن عشق دارد.
حال با اطلاعات دقیقی که از رز دارید، می‌توانید انتخابی هوشمندانه داشته باشید و رز مورد نظر خود را برای هر مناسبت و هر پیامی انتخاب کنید. جهت خرید آنلاین گل رز نیز می‌توانید رز را به صورت آنلاین در ، و یا در سفارش دهید و عشق خود را به عزیزانتان با زبان رز ابراز کنید

منبع : bloomandwild

دکمه بازگشت به بالا