مطالب میجیک

گلاره ناظمی: بابت تمام سختی‌ها به خودم خسته نباشید می‌گویم

داور بین المللی ایران پس از تاریخ سازی و عنوان قهرمانی خود در فینال جام جهانی گفت: من خیلی رنج کشیدم و به او گفتم از او خسته نباشید.

به گزارش میجیک ، جام جهانی فوتسال با قهرمانی پرتغال به پایان رسید اما با یک رویداد تاریخی برای ایران همراه شد ؛ گلاره ناظمی ، داور بین المللی ایرانی ، پس از تصمیم گیری خوب در این مسابقات ، در زمین داوری نهایی به عنوان داور منصوب شد و اولین داور ایرانی قضاوت کننده فینال جام جهانی شد.

ناظمی در گفت وگو با میجیک ، خواستار حضور در جام جهانی و قضاوت این مسابقات شد و اظهار داشت: جام جهانی از نظر سطح مسابقات ، تیم و داوری قطعاً بهترین بازی برای داوران و تیم ها است. این مسابقه قطعاً هدف اصلی داوران ناموفق است و وقتی از افرادی که آن را تجربه کرده اند تمجید را می شنوید ، آن وقت انگیزه خواهید داشت. اگر به آن عادت کرده اید ، دنیایی را خواهید دید که متفاوت از تجربه ای است که تجربه کرده اید. شرایط خوب و شرایط متفاوت باعث می شود تفاوت بین جام جهانی و سایر مسابقات را درک کنید.

وی افزود: خوشبختانه از روز افتتاحیه مسابقات این فرصت برای من فراهم شد که در تیم داوری حضور داشته باشم. یکی از نکات مثبت مراسم افتتاحیه این بود که فاطمه سامورا ، دبیرکل فیفا از من دعوت کرد و شرکت در مسابقات را به من تبریک گفت. ممکن است به این دلیل باشد که با دیگر داوران زن تفاوت هایی وجود دارد. به هر حال ، او را مجذوب کرد که در مورد سالهای طولانی من در این زمینه و تلاش من با من صحبت کند. در پایان این گفتگوی دوستانه ، او از من تشکر کرد که وقتی در اولین حضور خود به عنوان داور زن در جام جهانی ظاهر شد و فرصتی برای قضاوت این رویداد داشت ، توانستم به اهدافش برسم. در طول مسابقه ، من تمام تلاش خود را کردم تا بر آنچه در طول یک سال به دست آورده بودم تمرکز کنم و در نهایت به فینال رسیدم.

صدای تپش قلبم را شنیدم

در پاسخ به سوالی که ناظمی از ابتدای مسابقه فکر می کرد می تواند در فینال رای بدهد؟ وی گفت: روند مسابقات جام جهانی از مرحله یک است ، تعداد داوران به دلیل چند مسابقه کوچک کاهش می یابد. من اصلا نمی دانم که آنها تا پایان مسابقه می مانند یا نه ، تا زمان اعلام نام و من و آقای مهرابی افشار تا پایان مسابقه می مانیم. در بازیهای دیگر ، هرکسی می تواند در جدول رده بندی ، نیمه نهایی و فینال داوری کند. این غیرقابل پیش بینی بود ، اما وقتی روز اعلام شد و من متوجه شدم که ما جزو داوران باقی مانده تا پایان مسابقات هستیم ، بسیار سپاسگزار بودم ، اما البته در فینال هدف من بود و تمام تلاش خود را کردم. من فکر نمی کنم ، اما با پیشرفت ، امیدوارتر شدم که بتوانم یکی از داوران فینال یا رتبه بندی باشم.

او در مورد احساسات خود پس از دریافت تصمیم نهایی گفت: “روزی که کالینا این خبر را اعلام کرد ، احساس کردم که قلبم از آنچه اتفاق می افتد عصبانی می شود.” خدا را شکر می کنم که بهترین کار را انجام داد. احساس آن لحظه وصف نشدنی بود زیرا دستیابی به رویاهایم بسیار سرگرم کننده بود و من اولین بار ضربان قلب را شنیدم.

در فینال استرس داشتم

داور بین المللی به عنوان اشاره ای به شرایط بازی نهایی گفت: وقتی در یک مسابقه بزرگ مثل تماشای همه تماشا می شود ، قطعاً استرس زا است. من 20 سال سابقه داوری دارم ، اما به نظر می رسد همه چیز در یک طرف و فینال جام جهانی در طرف دیگر است. بنابراین استرس دارم ، که طبیعی است ، اما من تمام تلاش خود را می کنم تا کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم و بهترین عملکردم را داشته باشم.

فیفا داوران زن و مرد را می بیند

وی در مورد پاسخی که پس از بازی فینال دریافت کرد گفت: “من از جامعه شرمنده هستم زیرا می خواهم به یک فرد خوب پاسخ دهم.” پیامهای زیادی دارم سرشار از عشق و محبت. او سخت کار کرد و شاید من بتوانم سهم کوچکی در رفاه جامعه داشته باشم. من بسیار خوشحالم ، فکر نمی کنم این کار را انجام دهم و شرکت در مسابقه مردم را خوشحال می کند. شاید قبل و در مسابقات دیگر ، افرادی که در این ورزش حضور داشتند پیامی ارسال کردند ، اما این بار همه و هر قشری از من خوشحال بودند که این امر ضربان قلبم را تندتر و شادتر کرد.

وی افزود: “ما از بین 76 داور که در جام جهانی کاندیدای داوری بودند ، پس از چندین آزمایش انتخاب شدیم و مقامات فیفا از همان روز اول داوران زن و مرد را یکسان در نظر گرفتند. در واقع همه ما وضعیت مشابهی داریم و قطعا سعی کنید بهترین عملکرد را داشته باشید. علاوه بر لذت بردن از بازی خوب است. شاید زیرا این اولین حضور زنان در جام جهانی است ، بنابراین ما بازخورد خوبی از تیم داریم ، اما در نهایت ، هیچ تفاوتی بین مردان و زنان وجود ندارد ، و عملکرد آنها مهم است.

به خودم گفتم خسته نباشی

ناظمی شرکت در فینال جام جهانی را یک ترجیح عمده برای داور ندانست و گفت: هر خطی یک مانع مضاعف دارد اما وقتی چند نفر از آنجا عبور می کنند ، آنقدر روان تر می شود. من می خواهم این اولین راهی که باز می کنم ادامه یابد. اگر دوست دارم داور و شرایط او را مناسب ببینم ، قضاوت می کنم و پس از آن با داور جوان همکاری خواهم کرد تا آنجا که می توانم این مسیر را به خوبی پیش ببرم و نمایندگی زنان در همه مسابقات جام جهانی را داشته باشم.

وی ادامه داد: “من در قلب خود می گویم ، از همه سختی هایی که می کشم خسته نباشید و این ممکن است تنها جمله ای باشد که می توانم با روحیه خودم بگویم ، زیرا من مسیری را که در آن هستم می دانم و من از ابتدا توانستم در کنار هم باشم.

ناظمی در پایان گفت: “من از بسیاری از افراد خوب تشکر می کنم و شاید نتوانم یک به یک پاسخ دهم ، و همچنین از رسانه ها برای حضور در آنجا و حمایت هایی که باعث شد این رویداد در چنین شرایطی مشهود و شناخته شود تشکر می کنم. راه خوب “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا