مطالب عمومی

گزارش تازه آژانس درباره ایران

در این گزارش که نسخه ای از آن در اختیار رویترز قرار گرفت، ذخایر اورانیوم غنی شده ایران به 18 برابر حد مجاز در توافق هسته ای رسیده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) به این نتیجه رسید که امنیت برای این سه سایت همچنان برقرار است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی سه سال گذشته ادعاهایی درباره فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده در ایران مطرح کرده است. این ادعا ابتدا توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شد و سپس مورد حمایت رسانه ها و مذاکره کنندگان غربی قرار گرفت.

در مارس سال گذشته، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از سفر رافائل گروسی به تهران، توافق کردند که موضوع ادعایی را تحت یک نقشه راه مشخص حداکثر به مدت سه ماه حل کنند. در این سفر، پرونده یکی از مکان های ادعایی بسته شد.

اما در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جنبش رژیم صهیونیستی من رشد کرد و با اصرار اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سعی در انحراف و تأثیرگذاری بر حل و فصل پرونده داشت.

محمد اسلامی، رئیس وقت سازمان انرژی اتمی اعلام کرد؛ نفوذ سیاسی و لابی گری نباید بر تصمیمات آژانس تاثیر بگذارد و ایران و آژانس باید به صورت تخصصی این موضوعات را پیگیری کنند و در چارچوب کارشناسی عمل کنند و جایی برای اقدام سیاسی وجود ندارد.

311311

دکمه بازگشت به بالا