مطالب عمومی

گام بلند بارسلونا برای قهرمانی با فتح ال‌کلاسیکو/ ژاوی بازهم کارلتو را مغلوب کرد

آفتاب نیوز:

دیدار تیم های رئال مادرید و بارسلونا از هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لالیگا اسپانیا از ساعت 23:30 یکشنبه با قضاوت ریکاردو دی بورگوس در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد و این دیدار با برتری 2-1 بارسلونا به پایان رسید. .

این دیدار تا حد زیادی سرنوشت قهرمان لالیگا را تعیین می کند و بارسلونا با اختلاف 9 امتیازی نسبت به رئال در صدر جدول قرار دارد.

دو تیم پیش از این 253 بار در تمامی رقابت ها به مصاف هم رفته اند که نتایج آن 101 پیروزی برای رئال، 99 برد برای بارسا و 52 تساوی بوده است. رئال در نیمه نهایی فصل گذشته سوپرکاپ اسپانیا با پیروزی مقابل بارسا به صدمین پیروزی خود در ال کلاسیکو دست یافت و پس از پیروزی در بازی رفت لالیگا تعداد بردهای خود را به 101 رساند اما امشب بارسا شانس برد دارد. . به صدمین پیروزی خود در ال کلاسیکو دست یافت. او با این پیروزی دراماتیک به این مهم دست یافت.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی و رهبر سابق بارسلونا، ‌ ‌ ‌ دنی کاستر همسر یوهان کرایف فقید نیز با قرار گرفتن در جایگاه ویژه از تماشاگران ویژه این بازی بود.

بارسا بازی را بهتر آغاز کرد و دو موقعیت گل را توسط روبرت لواندوفسکی از دست داد. اما برخلاف جریان بازی، رئال در دقیقه 9 موفق شد گل اول را به ثمر برساند، وینیسیوس توپ را از سمت راست به داخل محوطه جریمه ارسال کرد و آرائوخو با اشتباه به درون دروازه خود رفت.

جالب اینجاست که پس از کرایف و پیکه، مدافع اروگوئه ای سومین گل به خودی بازیکن بارسلونا را در ال کلاسیکو به ثمر رساند.

فشار هجومی بارسلونا همچنان در حال افزایش بود و شاگردان ژاوی بر توپ و زمین مسلط شدند. موقعیت های بارسا توسط خط دفاعی رئال و به خصوص با واکنش کورتوا به گل تبدیل نشد تا اینکه سرانجام در دقیقه 45 بارسلونا موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند.

در رفت و برگشت و هرج و مرج در محوطه جریمه رئال، سرهی روبرتو توانست با یک ضربه از کنار زمین ورزشگاه نیوکمپ را به باد دهد تا نیمه اول با نتیجه 1-1 به پایان برسد.

همانند نیمه اول، بارسلونا در نیمه دوم نیز عملکرد بهتری داشت و در نهایت نبض بازی را در اختیار گرفت و شاگردان آنجلوتی به دنبال ضدحمله بودند. او معمولا سعی می کند با سرعت وینیسیوس مطابقت داشته باشد.

تعویض آنچلوتی روند بازی را تغییر داد و رئال مادرید فشار حمله را بیشتر کرد تا اینکه در دقیقه 81 ورزشگاه نیوکمپ دوباره در سکوت فرو رفت.مارکو آسنسیو تعویضی رئال می توانست از روی پاس کارواخال گل دوم را به ثمر برساند اما متاسفانه این گل شکست خورد. VAR به دلیل آفساید میلیمتری مجاز نیست.

زمانی که کهکشانی ها به دنبال گل پیروزی بودند، این تعویض طلایی ژاوی بود که در دقیقه 90 + 2 گل دوم را به ثمر رساند تا پیروزی مهم بارسلونا در این دیدار رقم بخورد. حرکت خوب لواندوفسکی از سمت چپ خط دفاعی رئال و پاس پشت پای او به الکس بالده رسید و او توپ را به فرانک کسیه رساند تا گل دوم بارسلونا را به ثمر برساند. در نهایت این دیدار با برتری 2-1 بارسلونا به پایان رسید.

این سومین برد متوالی شاگرد ژاوی مقابل رئال مادرید است.

با این نتیجه، بارسلونا با 66 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و فاصله خود با رئال مادرید با 57 امتیاز دوم را به 12 امتیاز رساند و در یک قدمی قهرمان لالیگا قرار دارد.

نتایج دیگر بازی های امروز لالیگا اسپانیا به شرح زیر است:

رئال بتیس 1 – مایورکا صفر

اوساسونا صفر – ویارئال 3

رئال سوسیداد 2 – الچه صفر

ختافه 2 – سویا صفر

دکمه بازگشت به بالا