گاردین: ترامپ برای بسیاری از کشورهای اروپایی تهدید شده است


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک ، واکنش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا به بیماری همه گیر كورونویروس كه او آن را “فریب” توصیف می كند ، در این كشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. مردم این کشور معتقدند که این واکنش ناکافی است و عده ای آن را غیرمسئولانه خوانده اند.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین ، ​​به لطف اقدامات ترامپ ، یک فاجعه موازی دیگر در سراسر جهان رواج دارد: نابودی اعتبار آمریکا به عنوان رهبر و یک شریک امن ، قابل اعتماد و شایسته به رسمیت شناختن بین المللی.

استفان والت ، استاد روابط عمومی دانشگاه هاروارد در انگلستان ، گفت: “پاسخ خودمحور ، بی نظم و نامتناسب دولت ترامپ به ویروس Cowide 19 هزاران دلار هزینه خواهد کرد و مرگ اجتناب ناپذیر هزاران آمریکایی است.” نوشته شده

وی افزود: “این تنها صدمه ای نیست که ایالات متحده متحمل شود.” به جز شعار “بیایید دوباره آمریکا را بزرگ کنیم” (شعار انتخاباتی ترامپ) ، این شکست سیاسی اعتبار آمریکا را به عنوان کشوری ضعیف می داند که چگونه می تواند کارها را به جلو به طور مؤثر پیش برد. “

استاد دانشگاه انگلیس هشدار داد كه این تغییر ناخواسته می تواند دائمی باشد.

ترامپ از سال 2017 به دوستان آمریکایی توهین کرده است ، هنگامی که او قدرت را در کاخ سفید به دست گرفت ، ائتلاف های چند جانبه را تضعیف کرد و به جای همکاری تصمیم به رویارویی گرفت.

تحریم ها ، محدودیت ها و تحریم های جهانی علیه چین ، ایران و اروپا باعث ایجاد اختلافات شده است.

اما رویکرد مدیریت ناسازگار و ناعادلانه ترامپ در مورد اپیدمی کرونا بسیار اثبات شده است.

رفتار نامنظمی که در گذشته تحمل می شد ، اکنون یک عمل کاملاً خطرناک تلقی می شود. بسیاری از کشورهای اروپایی اکنون می فهمند که ترامپ غیرقابل اعتماد است و او نه تنها به دلیل عدم موفقیت دولت ترامپ بلکه به دلیل اقدامات خصمانه و بی پروا وی به عنوان تهدید تلقی می شود.

واکنش خشن آلمان در مورد ناپدید شدن 200000 ماسک در تایلند یکی از این موارد است. ماسک ها باید از تایلند به برلین منتقل می شدند اما از ایالات متحده گرفته شده بودند.

هیچ مدرکی در دست نیست که ترامپ سرقت را تأیید کرده است ، اما مردم معتقدند که او چنین می کند.

آندریاس جیزل ، سیاستمدار آلمانی می گوید: “ما آن را عملی سرقت دریایی مدرن می دانیم.” این رفتاری نیست که بخشی از همکاریهای بین اقیانوس اطلس باشد. “ما حتی نباید در زمان بحران جهانی از تاکتیک های غرب وحشی استفاده کنیم.”

پیش از این اروپا با عصبانیت از گزارشات مبنی بر اینکه ترامپ در تلاش است حق انحصاری در تهیه ویروس کرونا ویروس ایجاد شده در آلمان را بدست آورد ، خشمگین شد. یکی دیگر از اقدامات خود محور ترامپ که اروپا را عصبانی کرد ، اقدام یک طرفه دولت وی برای ممنوعیت سفر از اروپا به ایالات متحده بدون هیچ گونه مشورت با اروپایی ها یا حتی توجیه علمی بود.

تخریب شهرت آمریکایی فقط به اروپا محدود نمی شود. جی 7 نتوانست بیانیه مشترکی را در جلسه اخیر خود صادر کند ، و خاطرنشان کرد که دولت ترامپ اصرار دارد ویروس Corona را “ویروس Vuhan” بنامند که چین را مقصر می داند.

انتهای پیام


همه محتوای سایت توسط سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به خبررسانی می نماید، بنابراین مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده منابع خبری بوده و سایت میجیک هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا