کوروش باقری: باید به دختران نمره قبولی داد/ قول مدالِ بازی‌های آسیایی نمی‌دهم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان گفت: عملکرد وزنه برداران دختر در مسابقات قهرمانی آسیا باید تایید شود اما باید رکورد برای مسابقات جهانی و بازی های آسیایی ارتقا یابد.

کوروش باقری: دختران را باید نمره قبولی داد/ قول مدال بازی های آسیایی را نمی دهم

کوروش باقری در گفت وگو با میجیک، درباره عملکرد تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا 2023 که در کره جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به رکوردی که در تمرینات دارند، الهام حسینی تنها بازیکنی است که عملکرد فوق العاده ای در این مسابقات داشته است. قهرمانی آسیا و جایی برای حرف و شایعه نیست. او بر صحنه تسلط دارد و بخش زیادی از آن به خاطر تجربه زیاد و روحیه جنگندگی اوست. بقیه افراد نیز رکورد افزایش دارند. ریحانه کریمی برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا وزنه زد، با توجه به اینکه آبله داشت بد کار نکرد و در دسته 59 کیلوگرم که المپیک است وزنه نزد و به آینده اش امیدوارم. .

* مدال آوری در اوزان غیر المپیکی راحت تر است

وی ادامه داد: فاطمه کشاورز در وزن 64 کیلوگرم به مدال ارزشمندی دست یافت. درست است که در وزن غیر المپیکی است و باید اذعان کنیم که در وزن غیر المپیکی مدال گرفتن راحت تر است اما باز هم نسبت به مسابقات قبلی که رکورد بهتری را به ثبت می رساند. فکر می کنم با توجه به نکات تمرینی او می توانست در یک حرکت بهتر عمل کند. در وزن 81 کیلوگرم پریسا نورعلی بیش از گذشته وزن دارد اما با تغییر وزن انتظارات بیشتری از او وجود دارد و چون وزن او بیش از گذشته است می توان به آینده او امیدوار بود.

کوروش باقری: دختران را باید نمره قبولی داد/ قول مدال بازی های آسیایی را نمی دهم

* می تواند آخرین عمل دوگانه شیخ ارباب را قبول کند

باقری درباره از دست دادن مدال برنز دوضرب دسته 87 کیلوگرم گفت: زینب شیخ حسن ارباب در وزن 87 کیلوگرم نسبت به قهرمان جهان رکورد زد و رکورد ایران را شکست. در آخرین حرکت دوضرب که وزنه 128 کیلوگرمی را مهار کرد و داور قبول کرد اما متاسفانه هیئت ژوری رای را پس داد و در غیر این صورت می توانست مدال برنز دوضرب را از آن خود کند. نمی خواهم پا به جای داور بگذارم اما فکر می کنم جا دارد که این مرحله را بپذیرد. باید سخت کار کنیم، وزنه برداران نسبت به قبل رکورد افزایشی دارند اما توقع من زیاد است. سطح مسابقات بسیار بالاست و باید به وزنه برداران نمره قبولی داد.

*در حال حاضر در گلخانه در حال بالا بردن وزنه ها هستیم

سرمربی تیم ملی بانوان در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی برای تیم بانوان در آینده وجود دارد؟ وی تاکید کرد: همواره نیازمند اردوهای طولانی مدت و پی در پی هستیم تا بخشی از مردم در کمپ را به صورت گلخانه ای پرورش دهیم. وقتی زیرساخت های بانوان بهتر باشد، در سطح ملی هم از وزنه برداری بانوان انتظار داریم و فدراسیون تمام تلاش خود را برای این کار انجام خواهد داد.

*نمی توانیم برای بازی های آسیایی قول مدال بدهیم

وی در خصوص سهمیه وزنه برداری بانوان ایران در بازی های آسیایی هانگجو گفت: وزنه برداری بانوان باید به بازی های آسیایی اعزام شود اما ظاهرا در مورد تعداد نفرات اختلاف نظر وجود دارد. در آن زمان به ما گفتند که می توانیم پنج نفر بفرستیم و از ما خواستند که وزن و تعداد نفرات را اعلام کنیم و ما پنج وزن آخر (59، 64، 76، 81 و 87+) را اعلام کردیم. ظاهرا کمیته ملی المپیک به دنبال مدال است اما نمی توانیم قولی بدهیم و باید ببینیم دختران تا اینجا چه کار کرده اند. البته خیلی خوشبین هستم که بانوان به مدال نزدیک شوند.

* برای مسابقات جهانی و بازی های آسیایی باید رکورد بالاتر باشد

باقری در پاسخ به این سوال که با توجه به قهرمانی بزرگسالان جهان و بازی های آسیایی، آماده سازی دو تیم غیرممکن به نظر می رسد و چه برنامه هایی برای این دو رویداد وجود دارد؟ وی توضیح داد: ما تیم بانوان نداریم چه برسد به تیم دو نفره. ما در مسابقات جهانی به تعداد کم شرکت می کنیم و سعی می کنیم افرادی را بفرستیم که در غیر این صورت شانسی برای رقابت نداشتند. من فکر نمی کنم بسیاری از مردم. برای قهرمانی جهان و بازی های آسیایی باید رکورد بالاتر باشد و امیدی جز این نیست و قطعا این اتفاق خواهد افتاد. ما به دنبال وزنه بردارانی هستیم که رکورد حداکثری را بهبود ببخشند. با توجه به شرایط فعلی با تعداد کم و حداکثر چهار تا پنج نفر در مسابقات جهانی شرکت می کنیم. 10 نفره است، حتی فدراسیون هم محدودیتی در این زمینه تعیین نکرده است، اما با توجه به شرایط و شناختی که از نفرات داریم، باید چهار پنج نفره در مسابقات جهانی شرکت کنیم. بسیار

کوروش باقری: دختران را باید نمره قبولی داد/ قول مدال بازی های آسیایی را نمی دهم

* فکر نمی کنم حسینی تنها کسی باشد که شانس کسب سهمیه المپیک را داشته باشد

سرمربی تیم بانوان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ما واقع بینانه نگاه می کنیم، فقط الهام حسینی شانس صعود به المپیک را دارد. وی تاکید کرد: یکی از صبورترین ها الهام حسینی است اما برای ارتقای رکورد نیز حداقل به 10 کیلوگرم نیاز دارد. البته فکر نمی کنم فقط حسینی شانس داشته باشد و یک نفر هم شانس کسب سهمیه داشته باشد، استراتژی ما مشخص است، باید در پنج مسابقه انتخابی المپیک شرکت کنیم و رکورد بهتر شود. تا اردیبهشت سال آینده فرصت داریم قدم به قدم جلو برویم و شرایط را برای رسیدن به سهمیه المپیک آماده کنیم.

* فضایی برای نمایش نوجوانان فراهم شود

وی درباره اعزام تیم دختر به مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا گفت: به زودی اردوی مختلط نوجوانان، نوجوانان و بزرگسالان و فکر می کنم 14 نفر را تشکیل خواهیم داد. البته با توجه به نوجوانان و جوانان و همچنین دانش آموزان در تلاش هستیم تا اردویی را با بزرگسالان راه اندازی کنیم و 10 نوجوان و جوان پس از اتمام امتحانات به اردو خواهند پیوست. با حمایت فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک اردوی دو ماهه فوق العاده در تهران داشتیم. باید فضا را در اختیار نوجوانان قرار داد تا خودشان را نشان دهند و تجربه کسب کنند و مسابقات جوانان و جوانان آسیا یکی از این فرصت های بزرگ است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا