کودایی: با اشک‌های مادرم احساس غرور کردم / فوتبال بانوان هم پخش تلویزیونی شود

بانوان | تلویزیون

کودایی: با اشک‌های مادرم احساس غرور کردم / فوتبال بانوان هم پخش تلویزیونی شود

میجیک / خوزستان دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان ایران با اشاره به اینکه بازیکنان فوتبال دختران مانند مرد زحمت زیادی کشیدند ، گفت: “امیدوارم امروز فرا برسد که مسابقه ما از تلویزیون پخش شود و بدانیم که تلاش های ما پاسخ داده می شود.”

تیم ملی فوتبال زنان با دو برد مقابل بنگلادش و اردن به اولین فینال جام ملت های آسیا رسید و زهره کودایی دروازه بان خوزستانی در آن دو بازی عملکرد خوبی از خود نشان داد. او همچنین در ضربات پنالتی مقابل اردن دو پنالتی را مهار کرد و نقش مهمی در صعود تیم ملی به فینال جام ملت ها داشت.

زهره کودایی در گفت وگو با میجیک ، درباره درخشش در دروازه تیم ها در مقدماتی جام ملت های آسیا اظهار داشت: ما با شرایط خاصی در مسابقات شرکت می کنیم. ما در چهار ماه گذشته تمرین کرده ایم و همه ما به طور گسترده در جهت رقابت تلاش می کنیم. ما واقعاً تلاش می کنیم و سختی های زیادی را تجربه می کنیم و می دانیم که باید نتایج را بیابیم. در مورد هر دو تیم بنگلادش و اردن ، باید بگویم که ما فقط در این مسابقات شرکت کردیم.

او گفت: “در اولین بازی مقابل بنگلادش که تیم خوب و سریعی بود ، توانستیم با نتیجه خوب به پیروزی برسیم.” این نتیجه زمانی به دست آمد که تیم ملی در بازی های آسیایی با یک گل در بازی های آسیایی مقابل همان تیم از بنگلادش شکست خورد ، اما پیروزی مقابل این تیم نشان می دهد که چقدر پیشرفت کرده ایم و این نیز نتیجه تمرینات و تلاش ما است.

ما در ضربات پنالتی با اطمینان به پیروزی رسیدیم

دروازه بان تیم ملی فوتبال زنان ایران خاطرنشان کرد: در دیدار مقابل اردن ، شرایط با بازی با بنگلادش متفاوت بود. جردن تیم خوب و منسجمی است که سه یا چهار مهره خوب دارد و همچنین یکی از مهاجمانی است که این تیم در لیگ فرانسه بازی می کند. اردن همچنین سه هفته قبل از شرکت در مرحله جام ملت ها ، قهرمان جام ملت های عرب شد و با روحیه خوبی به مسابقات آمد. می دانیم که کار سختی مقابل اردن داریم اما خدا را شکر وظیفه ای را که کادر فنی قبل از این مسابقه به ما گفته بود انجام دادیم و توانستیم با یک سری بدون گل بعد از 90 دقیقه بازی از زمین خارج شویم. همچنین می توانیم در ضربات پنالتی با اطمینان پیروز شویم. توپ های ما هر دو به گل رسید و من دو پنالتی را مهار کردم و این برد باعث شد برای اولین بار به فینال جام ملت ها برسیم.

او گفت: “کل تیم سخت کار می کند و همه ما دلسوز هستیم.” از آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون و خانم موسوی نایب رئیس فدراسیون گرفته تا تک تک اعضای تیم ، همه ما می خواهیم نتیجه بگیریم و از حساسیت مسابقات مطلع باشیم. خدا را شکر می کنم که ما با بازی خوب به اعتماد همه پاسخ دادیم و امیدوارم این موفقیت موقتی نباشد و ما به کار و تلاش بیشتر ادامه دهیم.

ما واقعاً می جنگیم

کودایی گفت: “من در تمرینات بسیار با انگیزه هستم و سخت کار می کنم ، اما همه اعضای تیم اینطور هستند و ما می خواهیم تیم موفق شود ، بنابراین ما با فضایی واقعاً خوب در مسابقات شرکت کردیم و واقعا جنگیدیم و من این کار را انجام دادم.” من در دو بازی بین بنگلادش و اردن بسیار جنگیدم. همه ما می دانیم که تلاش و انجام یک وظیفه مسئولانه در این زمینه ، مطمئناً نتیجه و صعود خواهد داشت. شخصاً ، با اشتیاق من این عملکرد را در هر دو دیدار مقابل بنگلادش و اردن برای خودم تصور می کنم.

من در طول جریمه دچار استرس نشدم

وی همچنین در مورد کنترل دو جریمه در بازی با اردن گفت: “در ضربات پنالتی ، من با بازیکنان دیگر صحبت کردم و همه می خواستند با اشتیاق فراوان پنالتی را هدف قرار دهند تا تیم ملی بتواند به مرحله نهایی جام ملت ها برسد. من شخصاً در طول جریمه تحت فشار قرار نگرفتم و به خودم گفتم که باید با اطمینان به هدف برسید و خودتان را بپذیرید و جریمه را کنترل کنید و خدا را شکر این اتفاق افتاد و خدا کمک کند و من بتوانم با مجازات کنار بیایم.

تفاوت فوتبال مردان و زنان از ابتدا است

دروازه بان خوزستانی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: ما واقعاً تمام تلاش خود را می کنیم تا مهمترین نتیجه گیری را به دست آوریم که خدا را شکر می کنیم که این اتفاق افتاد. از این پس ، ما می خواهیم موفقیت ما با حمایت و اشتیاق ارائه شده ادامه یابد. من فکر می کنم که در نگاه آینده ، فوتبال زنان بهتر خواهد شد زیرا بازیکنان فوتبال زنان دوست دارند شبیه مردان باشند ، اما تفاوت فوتبال مردان و زنان از ابتدا است و این یکی از گسترده ترین مسائل است. حتی ممکن است در حال انجام لیگ های فوتبال مردان و زنان نیز دیده شود. ما همین نظرات را می خواهیم و انشاءالله با نتایج بدست آمده دیدگاه های بیشتری در مورد فوتبال بانوان وجود خواهد داشت که فکر می کنم اگر این نظرات از تیم ملی باشد به باشگاه سرایت کند و اسپانسرها به تیم بیایند مدیریت با دستان پر من فکر می کنم با این دیدگاه ، در چند سال آینده ، ما می توانیم چیزهای بیشتری در مورد فوتبال زنان ایران ببینیم.

از گریه های مادرم احساس غرور می کردم

وی درباره انتشار ویدیوی مادرش در فضای مجازی هنگام تماشای بازی با اردن که منجر به دو ضربه پنالتی شد ، گفت: “وقتی از ورزشگاه به هتل برگشتم و تلفن را برداشتم ، این فیلم را در فضای مجازی دیدم و گریه مادرم را تماشا کردم. خوشحالم که بزرگترین آنها پدر و مادرم بودند و فکر می کنم هیجان من در این مسابقه به دلیل دعای مادرم و حمایت خانواده و افرادی بود که می خواستند با افتخار از زمین خارج شوم. من بوسیدم دست مادرم. او برای من بسیار تلاش کرده است ، و من فکر می کنم دعاهای خانواده برای من تحت تأثیر نتایج قرار گرفت.

امیدوارم فوتبال زنان از تلویزیون پخش شود

کودایی افزود: همچنین امیدوارم مسابقه فوتبال بانوان از تلویزیون پخش شود تا مادران بتوانند بازی را به راحتی تماشا کنند. باز هم تأکید می کنم ، امیدوارم مردان و زنان فوتبال را یکسان ببینند ، زیرا بازیکنان فوتبال زنان به اندازه مردان تلاش می کنند. امیدوارم روزی برسد که ما نیز مانند فوتبالیست ها مورد حمایت قرار بگیریم و مسابقات ما از تلویزیون پخش شود و بدانیم که تلاش های ما با یک سری اقدامات الهام بخش پاسخ داده خواهد شد.

به جرأت می توانم بگویم طرفدار تیم خوزستان هستم

وی همچنین با انتشار فیلمی در فضای مجازی که نشان می دهد در فرودگاه اهواز مورد استقبال مقامات قرار نگرفته است ، خاطرنشان کرد: وقتی به فرودگاه رسیدم ، فقط خانواده را دیدم و هیچ مسئولی نیامد و باید بگویم که من خودم در هر تیمی هستم. در هر استانی که بازی می کنم ، وقتی از من س askedال شد که طرفدار کدام تیم در فوتبال مردان هستید ، جسورانه و بدون ترس گفتم که من یک خوزستانی و حامی تیم استان خودم هستم. من فرزند این سرزمین هستم و تیم استان هیچ تفاوتی با من ندارد و بر این اساس انتظار دارم مسئولان از من استقبال کنند زیرا این اولین بار در تاریخ فوتبال بانوان ایران است که می توانیم به مرحله نهایی جام ملت های آسیا و من فکر می کنم ما کار بزرگی انجام دادیم. با این حال ، در گفتگوی من با خانم بارانی ، نایب رئیس شورای فوتبال زنان خوزستان ، او گفت که برخی اختلاف نظرها وجود دارد که برای من غیرقابل قبول است. البته هیئت فوتبال بنری نصب کرد و آن را در خانه من نصب کرد. علاوه بر این ، در مراسم روز بعد از من تجلیل می شود. ما بازیکنان زیادی در استان خوزستان داریم که همگی قوی هستند و بار فنی خوبی دارند و به نظرم باید از همه افراد سربلند تقدیر کرد. من این را نمی گویم و فقط متقاعد شده ام که برای دیده شدن باید از بزرگان قدردانی کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا