‌ کنگره زنان تاثیرگذار نقش واقعی زنان انقلاب را تجلی داد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

‌ کنگره زنان تاثیرگذار نقش واقعی زنان انقلاب را تجلی داد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فهیمه زنگویی صبح یکشنبه در دومین کنگره زنان اسلامی نفوذ وی در خراسان جنوبی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره 7 هزار زن شهید دفاع مقدس در کشور و هشت شهید زن در خراسان جنوبی، گفت: استواری مردان و زنان غزه را گرامی می داریم.

وی با اشاره به اینکه اکنون غزه مرکز مقاومت و مرکز توجه اسلام و مسلمین است، گفت: امروز زنان غزه مانند مادران و مجاهدانی شجاع هستند که هشت سال دفاع مقدس و در خط و الگو قرار گرفته اند. . ایستاده، سرافراز و با صبر و حیا و استقامت اسلامی، بانوی کامل اسلامی را به نمایش گذاشتند، بانویی که عشق بزرگ خود را به خاک سپرد اما در گور مقاومت و حماسه می سراید.

مدیرکل دفتر خانواده و امور بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: زنان مسلمان انقلاب اسلامی و سومین الگوی تاریخ همواره از بزرگان، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و دیگر مسلمانان الگوبرداری کرده اند. زنان، نقش صحیحی در تاریخ و در جنبش بیداری داشته است.

زنگویی ادامه داد: تلاش زنان مسلمان در طول 1400 سال در انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب به سرافرازی رسیده است و زنانی را دیده ایم که مجاهدینعلمی و چشم انداز او به میدان آمد و همسر و فرزندانش را به میدان آورد و منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: پس از آن حماسه زنان در هشت سال دفاع مقدس در جبهه به عنوان مادران شهدا، همسران شهدا و همچنین به عنوان رزمنده و ناجی در خط مقدم و به عنوان زنان اجتماعی که همراه با پیروزی اسلام رزمندگان، نقش آنها در دفاع را دیدیم که کاملاً مقدس است و این اوج تجلی زنان انقلابی و اسلام پس از آن است. 1400 سال تاریخ اسلام است.

مدیرکل خانواده و بانوان استانداری خراسان جنوبی یادآور می شود: اوج تقوا و کرامت است. التماس کردن زنان مسلمان با عفاف، حیا و حجاب، زنان ایفای نقش در دوران هشت سال دفاع مقدس هستند که نقش آنها در تاریخ ثبت شده و زن مسلمان را به عنوان سومین الگوی ایفای نقش معرفی می کند.

زنگویی بیان کرد: خدا را شکر می کنیم به خاطر حضور کشیش های انقلاب که زنان را درک کردند و جایگاه اجتماعی زنان را درک کردند و به آنها اجازه دادند در تاریخ نقش آفرینی کنند و به این جایگاه بازگردند.

وی افزود: زنان مسلمان پس از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس همچنان با حیا و حیا در اوج هستند و در زندگی خصوصی خود حجاب زنانه دارند. همسر داشتن و خودسازی و نقش آفرینی در ایجاد حرکت های اجتماعی در جامعه اسلامی در محورهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

مدیرکل دفتر خانواده و امور بانوان خراسان جنوبی ادامه داد: بانوان تاکنون حضور پررنگی داشته اند و تصمیم گرفتیم در کنگره بانوان شرکت کنیم. نفوذ قدردانی و تصدیق حضور آنان در عرصه های مختلف و تمجید از آنان.

زنگویی، نشان می دهد که کنگره زنان نفوذ خاطره خوبی از دولت 13 شهید رئیسی گفت: این کنگره در دومین سال است و سال گذشته این کنگره با هدف جایگاه و محوریت زنان به عنوان سومین الگوی انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که همه دشمنان در تلاش برای تخریب اسلام و جایگاه زن مسلمان با کمک رسانه ها در دامن زدن به زنان، زندگی، آزادی، اما یکی از مواردی است که می تواند نقش زن را نشان دهد. زنان واقعی انقلاب اسلامی با جایگاه خوبی، کنگره زنان است. نفوذ در حال حاضر

مدیرکل دفتر خانواده و بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: امسال دومین کنگره بانوان است. نفوذ برگزار می شود که تصریح می کند: علیرغم اینکه سال گذشته مشکلاتی در مسیر اجرا وجود داشت و با توجه به آن، خانم رئیس جمهور دولت سیزدهم این سیاست را اتخاذ کرد که کنگره امسال در مجلس ارائه شود. پایان راه محبوب

زنگوی گفت: دبیرخانه علمی و دبیرخانه اجرایی این کنگره به این صورت است که دبیرخانه علمی دارای هشت کارگروه و داور است که همگی در مرکز با نظر معاون رئیس جمهور و اعضای معاونت رئیس جمهور انتخاب می شوند. رئیس جمهور و نهادهای ستادی و استانداری از این خدمت مستثنی هستند، اما دبیرخانه اجرایی این کنگره با پنج کارگروه که به ستاد و نهادهای استانداری سپرده شده است، امکان برگزاری این مراسم را نیز فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: امید است بانوان در هر جایگاهی استوار و پاک در شناخت نقش واقعی خود در جامعه باشند و حضوری پررنگ و آگاهانه در اقصی نقاط جامعه داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا