مطالب میجیک

کنترل خوب فشارخون می تواند از فیبروم رحمی جلوگیری کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین به نقل از سلامتی دی نیوز خانم ها میانسال در یک مطالعه جدید که به مدت 17 سال تحت نظر بودند، 37 درصد در صورت درمان با دارو، کمتر به این عارضه دردناک مبتلا شدند.

سوزان مترو“، سرپرست تیم تحقیقاتی موسسه قیصر کالیفرنیا گفت: “بیماران مبتلا به فشار خون بالا 45 درصد بیشتر در معرض خطر فیبروم های گزارش شده جدید هستند.”

فیبروم های رحمی تومورهای خوش خیم اما دردناکی هستند که در رحم ایجاد می شوند و تا 80 درصد از زنان زیر 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهند.

فیبروم ها می توانند باعث درد و خونریزی شوند، اما در حال حاضر هیچ راهی برای پیشگیری از آنها وجود ندارد.

در یک مطالعه جدید، تیم تحقیقاتی داده‌های سال‌های 1996 تا 2013 را برای 2570 زن آمریکایی که از سن 45 سالگی در مطالعه سراسری سلامت زنان ثبت نام کرده بودند، تجزیه و تحلیل کرد.

همه زنان در هنگام شرکت در مطالعه هیچ سابقه قبلی فیبروم نداشتند، اما در طول 17 سال بعد، 20 درصد تشخیص را دریافت کردند.

فشار خون زنان نیز به مرور زمان کنترل شد.

محققان دریافته‌اند که رابطه قوی بین فشار خون و احتمال ایجاد فیبروم رحمی در زنان وجود دارد.

به عنوان مثال، افراد مبتلا به پرفشاری خون تشخیص داده نشده و درمان نشده 19 درصد بیشتر در معرض ابتلا به فیبروم هستند، در حالی که افرادی که فشار خون بالا درمان شده اند 20 درصد کمتر در معرض خطر هستند.

این تیم افزود، زنانی که فشار خون بالا خود را با دسته خاصی از داروها به نام مهارکننده‌های ACE درمان می‌کنند، 48 درصد کاهش خطر ابتلا به فیبروم را دارند.

ارتباط دقیق بین فشار خون و خطر فیبروم هنوز مشخص نیست، اما اگر این رابطه علت و معلولی باشد، استفاده از داروهای ضد فشار خون در صورت لزوم ممکن است فرصتی برای جلوگیری از ایجاد فیبروم در این مرحله پرخطر زندگی باشد. . .

دکمه بازگشت به بالا