کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش کار خود را اعلام کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش کار خود را اعلام کرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، کمیته هیئت مدیره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش کار خود را توسط علیرضا تابش رئیس این کمیته اعلام کرد.

تابش در نامه ای به رضا صالحی امیری، رئیس کارگروه فرهنگی شورای راهبری تشکیل کابینه دولت چهاردهم نوشت:

با نظر حضرتعالی مبنی بر تشکیل کمیته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کمیته با حضور نمایندگان اصناف و تشکل های فرهنگی هنری و رسانه ای، دانشگاه ها و حوزه های علمیه نخبگان، نمایندگان استان ها و ستادهای محترم انتخابات برگزار می شود. رئیس جمهور منتخب، مدیران با تجربه در عرصه فرهنگی و نمایندگان اقوام و مذهبی، زنان و جوانان تشکیل شدند.

جلسه کمیته در 28 تیر 1403 برای دریافت، بررسی و جمع‌بندی نظرات تشکل‌های غیردولتی، اتحادیه‌های صنفی و انجمن‌های هنری و احزاب و گروه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آغاز شد و به‌طور فشرده و مستمر ادامه دارد.

اکنون اعضای کمیته با بررسی سوابق، توانایی ها، تخصص و کارایی در بین بیش از 100 گزینه ارائه شده به کمیته، به لیست نهایی رسیده اند تا در کوتاه ترین زمان با بیشترین زمان امتیاز کسب کنند. فعالیت های کمیته و نتایج احضار آمد.

1- روند بررسی ضوابط مورد نظر کمیته تعیین مصادیق وزارت فرهنگ در چهار جلسه با حضور جمعی از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و فعالان دینی و قرآنی علاوه بر اعضای کمیته. در وقت تنگ حتی در اعیاد و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین ع) به منظور تعیین جمع بندی کمیته ضوابط و شاخص های مشخص برای ارزیابی داوطلبان برگزار شد.

2- در همین روند رویکرد فرهنگی رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر. بیزیکیان و اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت 14 توسط این کمیته تدوین شد.

3- کلیه پورتفولیوهای دریافتی از اصناف، تشکل های هنری و احزاب و گروه ها در جلسات فوق العاده کمیته ساعت ها، مطالعه و 106 گزینه با حضور اکثریت اعضای کمیته معرفی و بررسی می شود.

4- از 106 گزینه، 25 نفر با رای اعضای فعلی به مرحله دوم بررسی آمدند و امتیازدهی بر اساس شاخص های مدیریتی طبق دستورالعمل انجام شد و از 12 گزینه آخر مشخص شد که داده شود. . به شورای راهبردی رسید و رئیس کمیته برای دریافت عملکرد و رویکرد و اولویت های تکمیلی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آنها تماس گرفتند با آنها دیدار کرد.

5- پس از تماس با داوطلبان مرحله نهایی، 4 نفر نامه ای به رئیس کمیته ارسال کردند و رئیس کمیته با ارسال نامه سرگشاده به آقای ظریف از روند گزینش انصراف داد.

با توجه به اینکه در دستورالعمل جدید شورا بر معرفی حداقل 10 نفر تاکید شده است، سه گزینه بعدی از لیست 25 نفره جایگزین نامزدهای مستعفی می شود.

6- حداکثر تلاش برای رعایت ضوابط تاکید شده در دستورالعمل و اطلاعیه های بعدی در گزینش و امتیازدهی مورد توجه اعضای کمیته می باشد.

7- با توجه به تاکید رئیس جمهور، در مرحله دوم، نکات رای، مبنای جمع بندی قرار می گیرد.

8- توجه به مدیریت تنش ها و فشارهای خارجی و همچنین رسیدگی به اخبار و محتوای فعالیت های کمیته، فضای خالی برای نقد و بررسی گزینه های پیشنهادی، حفظ اطمینان از بررسی تمامی پیشنهادات. گزینش و رعایت شئونات اخلاقی و شأن همه کاندیداها از محورهای اقدامات کمیته بود.

9- پس از برگزاری 8 جلسه از 28 تیرماه، امروز در نهمین و آخرین جلسه کمیته، بر اساس آخرین دستورالعمل و بخشنامه های ابلاغی دیروز از سوی هیات مدیره، پس از دریافت نامه کاندیداها مبنی بر انصراف، ترکیب نهایی کمیته داوطلبانی که امتیاز خواهند گرفت (ده نفر)) مشخص می شود که به پیوست ارسال می شود.

بدینوسیله از خود و اعضای محترم کمیته به خاطر تقدیم افتخار شما، رهبران و برادران ارجمند و عنایت و اهتمام فعالان فرهیخته کمال تشکر را دارم. از حوزه فرهنگ و هنر، کارشناسان و دلسوزان فرهنگ این کشور.

ذکر این نکته ضروری است که بنا به شهادت اعضای محترم کمیته، رئیس کارگروه و هیچ یک از اعضای کمیته راهبری توصیه ای نکرده و اندکی در روند بررسی گزینه ها دخالت نکرده اند.

امیدوارم کمیته محترم راهبری ضمن بررسی دقیق کاندیداهای پیشنهادی، با دقت و جدیت از آن برای انتخاب مناسب ترین گزینه برای نهاد بزرگ فرهنگی کشور استفاده کند.

از خداوند منان برای رئیس جمهور مسعود بازیکیان و همکارانش در دولت چهاردهم موفقیت روزافزون و عزت و سربلندی ملت شریف ایران را مسالت دارم.

رونوشتی از این نامه برای محمدجواد ظریف، رئیس کمیته راهبری تشکیل کابینه چهاردهم ارسال شده است.

دکمه بازگشت به بالا