کشورهای اسلامی در زمینه گردشگری با هم همکاری کنند

کشورهای اسلامی

رئیس اتاق بازرگانی ایران بر همکاری کشورهای اسلامی در حوزه گردشگری تاکید کرد.

به گزارش میجیک، در نشست هیات مدیره کمیته بین المللی ایکریک که در شهر امان، پایتخت اردن برگزار شد، بر همکاری های بین المللی کشورهای اسلامی تاکید شد. زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی و راهنمای بازرگانی کشورهای اسلامی از پروژه های مهم این نشست است.

در جلسه هیات مدیره مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ICRIC) که در حاشیه نشست اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی در امان پایتخت اردن برگزار شد، نیاز تقویت و افزایش همکاری های بین المللی در راستای منافع کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

در ابتدای این نشست صمد حسن زاده، رئیس هیئت مدیره ایکریک، این نشست را تاییدی بر تقویت و افزایش همکاری های بین المللی در راستای منافع کشورهای اسلامی دانست و گفت: نشست اعضای شورای اسلامی اتاق عامل هماهنگی و همکاری متقابل در گروه کارشناسان OIC در راستای تعریف پروژه های با هم خواهد بود.

وی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در زمینه های مختلف با اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی همکاری می کند و در این راه از همه ظرفیت ها از جمله فاوا، مراکز تحقیقاتی و … استفاده می کند.

حسن زاده ادامه داد: در همکاری های دوجانبه از مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی (ICRIC) که شعبه پژوهشی اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی ایران است، در قالب پروژه های متمرکز و همسو با منافع کشورهای اسلامی حمایت می کنیم. ، و تقاضای همکاری اتاق اعضا با این گروه را دارم.

در زیر محمدرضا کرباسی – مدیرکل مرکز تحقیقات و اطلاع رسانی اتاق اسلامی ایران – نیز از همکاری اعضای اتاق اسلامی و همچنین اعضای هیئت رئیسه در اجرا تشکر کرد. پروژه ICRIC و ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه در شش ماه گذشته.

در این نشست زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی، شبکه کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​OIC، دستورالعمل های تجاری کشورهای اسلامی، رتبه بندی شرکت ها در کشورهای اسلامی و جایزه تعالی پروژه ICRIC تشریح شد.

همچنین راه اندازی پورتال گردشگری کشورهای اسلامی، برگزاری پنجمین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در تهران، رتبه بندی شرکت های کشورهای اسلامی و انجام تحقیقات از موضوعات مطرح شده در این نشست است.

اعضای حاضر در جلسه ضمن قدردانی از ICRIC و تلاش‌های انجام شده در راستای تحقق این اهداف، بر اجرای کلیه برنامه‌های مصوب تاکید و مقرر کردند که چهار وب‌سایت مرتبط با زنجیره گردشگری کشورهای اسلامی، آژانس‌های شرکت‌های کوچک و متوسط ​​ایجاد شود. راهنمای کسب و کار در جهان اسلام و رتبه بندی شرکت های عضو اتاق اسلامی در اجلاس سران تهران افتتاح می شود.

یوسف خلوی دبیرکل اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی نیز با تاکید بر نقش ICRIC به عنوان بازوی تحقیقاتی اتاق اسلامی و استقبال از عملکرد این مرکز، پیشنهاد انجام پژوهش در حوزه حلال را داد که مورد تایید قرار گرفت. . .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از رئیس اتاق بازرگانی اردن و هیئت همراه برای شرکت در چهلمین اجلاس مجمع عمومی اتاق بازرگانی و توسعه اسلامی که قرار است برگزار شود دعوت کرد. در تهران در پاییز 1403. نشست بعدی هیئت مدیره کمیته بین المللی ICRIC در حاشیه چهلمین اجلاس عمومی اتاق اسلامی در تهران برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا