مطالب عمومی

کشف صندلی تاشو قرون‌وسطایی از یک گور

باستان شناسان هنگام حفاری یک قبر قرون وسطایی یک صندلی تاشو کشف کردند.

به گزارش میجیک به نقل از Ancient Origins، به نظر می رسد تسلی در زندگی پس از مرگ در قرون وسطی دغدغه بوده است. گورستان ها می توانند جنبه های زیادی از فرهنگ و ارزش های مردم گذشته را آشکار کنند و آنها را به منبعی غنی برای باستان شناسان و مورخان تبدیل کنند.

باستان شناسان یک صندلی تاشو آهنی را در قبر یک زن قرون وسطایی پیدا کردند. این صندلی متعلق به حدود سال 600 میلادی است و دومین اثر تاریخی است که تاکنون در آلمان پیدا شده است.

این گورستان در ایالت «بایرن» آلمان قرار دارد و باستان شناسان به جز صندلی های تاشو، آثار تاریخی دیگری نیز یافته اند.

ابعاد این صندلی تاشو کمیاب ۷۰×۴۵ سانتی متر است و یکی از ۲۹ صندلی تاشو است که در قبرستان های قرون وسطایی اروپا یافت می شود.

یک صندلی تاشو قرون وسطایی در گورستان پیدا شد

به گفته کارشناسان، صندلی های تاشو آهنی و برنزی از زمان های قدیم تولید می شده است، شواهدی از تولید آن در زمان رومیان وجود دارد و در آن زمان نمادی از افتخار، قدرت و اعتبار در جامعه به حساب می آمد.

حتی در خارج از اروپا و در زمان های قدیم، یک صندلی تاشو زیبا در مقبره فرعون توت عنخ آمون مصر باستان یافت شد که از آبنوس و عاج ساخته شده بود و قدمت آن به 1327 قبل از میلاد می رسد. این نوع صندلی اولین بار در حدود 1400 سال قبل از میلاد در شمال اروپا ساخته شد.

این نوع صندلی اغلب به عنوان یکی از اجسام دفن همراه با جسد در قبور زنان قرار می گیرد. کشف صندلی در قبرستان «بایرن» نشان از جایگاه اجتماعی بالای این زن دارد.

البته در قبر این زن که حدوداً چهل تا پنجاه سال داشت، علاوه بر این صندلی، اقلام دیگری مانند گردن بند با مهره های شیشه ای کوچک، کمربند و سگک و مروارید بزرگی نیز یافت شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا