کدام شرکتها از المپیک ۲۰۲۴ سود خواهند برد؟
المپیک 2024 پاریس نه تنها برای ورزش، بلکه برای رویکرد برندها به بازاریابی، رویدادی حیاتی است و انتظار می رود استانداردهای جدیدی را برای نحوه تعامل برندها با مخاطبان خود تعیین کند.
به گزارش میجیک، بازی های المپیک تابستانی پاریس 2024 تا 11 آگوست ادامه خواهد داشت و کسب و کارهای صنعت پوشاک، مد، سفر و رسانه تاثیر این رویداد را احساس خواهند کرد. نایک و رالف لورن از جمله شرکت هایی هستند که محصولات المپیک پاریس را طراحی می کنند. Airbnb، وبسایت اقامتگاه، افزایش رزرو در داخل و خارج از پاریس را در طول بازیهای المپیک ثبت کرد و دلتا ایر لاین انتظار دارد 100 میلیون دلار از المپیک درآمد کسب کند.
همزمان با آغاز بازیهای المپیک تابستانی 2024 از روز جمعه، هواداران در سراسر جهان خود را برای حمایت از ورزشکاران کشور خود آماده میکنند و مقامات پیشبینی میکنند که از طریق گردشگری، زیرساختهای جدید برای حمایت از این رویداد و موارد دیگر، 12.2 میلیارد دلار به اقتصاد منطقه پاریس تزریق شود.
در حالی که مشاغل محلی پاریس ممکن است از هجوم مشتریان جدید سود ببرند، برخی از شرکت های بزرگ بین المللی نیز تحت تأثیر قرار می گیرند که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود.
نایک
غول ورزشی و کفش نایک در حال آماده شدن برای رونق تجاری در اطراف المپیک است. در ماه آوریل، این شرکت آخرین نوآوری های خط کفش و پوشاک Air خود را در رویداد Nike Air Paris برجسته کرد. همچنین محصولات جدیدی را در نمایشگاه های دیگر معرفی کرد تا نایک را به ورزشکاران شرکت کننده در المپیک متصل کند.
تحلیلگران بانک آمریکا این استراتژی را بخشی از تلاش برای به دست آوردن سهم بازار و حرکت به سمت رویکرد بازاریابی قاطعانه می دانند. درآمد گزارش شده در ماه گذشته برای سه ماهه چهارم سال مالی 2024 کمتر از پیش بینی ها بود و نایک بعداً اعلام کرد که دستورالعمل های خود را برای سال جاری به روز خواهد کرد.
کمپست
المپیک معمولاً یکی از پربیننده ترین رویدادهای ورزشی زنده تلویزیونی است، دسته ای که توجه بسیاری از پلتفرم های پخش عمده را به خود جلب کرده است. NBCUniversal، یکی از شرکتهای تابعه Comcast، بازیهای المپیک را از جمله از طریق سرویس استریم Peacock بازپخش خواهد کرد.
هر یک از 2 المپیک گذشته بیش از سه میلیارد بیننده در سراسر جهان جذب کردند و از جام جهانی اخیر و عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل پیشی گرفتند. بر اساس گزارشها، این منطقه زمانی زمان پخش بهتری نسبت به المپیک 2020 توکیو ارائه میکند که NBCUniversal یک رکورد 1.2 میلیارد دلاری تعهدات تبلیغاتی از جمله 350 میلیون دلار از تبلیغکنندگان جدید را برای المپیک تضمین کرده است. Peacock همچنین قیمت اشتراک را پیش از این رویداد افزایش داد.
خطوط هوایی دلتا
المپیک احتمالاً برای بسیاری از شرکتها موهبت خواهد بود، اما هر صنعتی برای کسب مدال آماده نیست. اد باستین، مدیر عامل خطوط هوایی دلتا (DAL) می گوید که گردشگران تابستان امسال به دلیل المپیک از پاریس دوری خواهند کرد و تغییر علاقه به یکی از داغ ترین مقاصد سفر تابستانی این شرکت می تواند برای دلتا 100 میلیون دلار هزینه داشته باشد.
در اوایل این ماه، سود سه ماهه دوم دلتا کمتر از انتظارات بود. این شرکت همچنین پس از یک مشکل بهروزرسانی نرمافزاری CrowdStrike که در اوایل این ماه رایانههای سراسر جهان را از بین برد، یکی از سختترین آسیبها در صنعت است. بر اساس گزارش های منتشر شده، دلتا بیش از 5500 پرواز را در پنج روز اول پس از شروع اعتصاب گسترده لغو کرد و این امر باعث تحقیقات وزارت حمل و نقل شد.
airbnb
به گفته بازار آنلاین اقامتگاه خانگی، از 31 مارس، تعداد شب های رزرو شده در منطقه پاریس در طول بازی های المپیک بیش از پنج برابر سال قبل بوده است.
در حالی که پاریس محل اصلی المپیک امسال است، چندین رویداد در مناطق مختلف فرانسه برگزار خواهد شد. Airbnb گفت که در طول بازی ها علاقه به سایر زمینه ها افزایش قابل توجهی داشته است.
تحلیلگران گروه مالی Jefferies گفتند که سود Airbnb می تواند از رزروهای انجام شده در فرانسه در طول این رویداد بیشتر باشد. او گفت که قیمت و در دسترس بودن Airbnb در مکانهای غیرمرکزی میتواند منجر به افزایش کاربرانی شود که برای اولین بار استفاده میکنند. او گفت که Airbnb سابقه قوی در حفظ کاربران جدید دارد.
رالف لورن
المپیک 2024 نهمین باری است که رالف لورن (RL) برای تیم ایالات متحده لباس طراحی می کند. تحلیلگران گروه مالی Jefferies که صنعت مد را پوشش می دهد، لباس های جدید را “هماهنگ و برجسته کننده سبک همیشگی رالف لورن، آماده پوشیدن با ظاهری مدرن و اسپرت” نامیدند.
ورزشی گزارش داد. مانند محصولات نایکی که به بازیهای المپیک متصل هستند، یونیفرمهای رالف لورن برای خرید در دسترس مصرفکنندگان قرار میگیرند.
انتهای پیام