مطالب میجیک

کتایون خسرویار بین ۱۰ ستاره‌ای که فوتبال زنان را تغییر دادند

نام سرمربی سابق تیم ملی دختران جوان ایران شامل 10 ستاره است که با فعالیت خود جایگاه فوتبال زنان را تغییر دادند.

به گزارش میجیک ، فوتبال محبوب ترین ورزش در میان مردان و زنان در بسیاری از نقاط جهان است. سی سال پیش از جام جهانی زنان برای اولین بار در سال 1991 در چین برگزار شد و زنان در مورد این ورزش جدی هستند ، اما مواجهه با وضعیت و حقوق و تبعیض یکسان نیست.

در سال های اخیر ، توجه و توجه به فوتبال زنان و حامیان مالی آن و رسانه ها توجه بیشتری به این بخش داشته اند. بنابراین جام جهانی 2019 آغاز دوره جدیدی از حرفه ای گری در فوتبال زنان است.

سایت گلوبال در گزارشی 10 ستاره را معرفی می کند که با استعدادها و فعالیت های خود تفاوت زیادی در فوتبال زنان ایجاد کرده اند ، از جمله کتایون خسرویار ، سرمربی سابق تیم ملی دختران ایران.

این سایت درباره خسرویار نوشت: “او در 17 سالگی به تیم ملی فوتبال زنان ایرلند پیوست. او با حجاب نتوانست به دور دوم تیم ملی 2011 ایران راه یابد. با این حال ، فیفا حجاب را پذیرفت. اما زنان ایرانی حجاب گردن او را نیز پوشانده بود.

پس از سالها تلاش ، فیفا حجاب فوتبالیستهای بانوان را پذیرفت و کتایون و تیمش توانستند در صحنه بین المللی شرکت کنند.

“کاتایون سپس به عنوان سرمربی تیم ملی دختران 19 ساله ایران انتخاب شد و در کشوری که فوتبالیست های زن با موانع مختلفی مانند آموزش روبرو هستند ، دختران را از مناطق کوچک انتخاب می کند و آنها را تحت فشار قرار می دهد تا تیم را برای مسابقات بین المللی آماده کنند نژاد “

9 ستاره دیگر ذکر شده در این گزارش عبارتند از:

– پائولا داپنا ، فوتبالیست اسپانیایی که علیه زنان خشونت می کند. او در حین مسابقه نشست و وقتی تیم چند دقیقه درمورد مرگ مارادونا ساکت بود ، گفت: “من به هیچ کس ادای احترام نمی کنم که با زنان رفتار خوبی نداشته باشد.”

– خالیدا پوپال ، بازیکن تیم ملی زنان افغانستان که از آزار و اذیت جنسی زنان در رسانه ها خبر داده است.

– مگان رپینو ، کاپیتان تیم ملی زنان ایالات متحده ، پیشگام ضد نژادپرستی و برابری جنسیتی.

– یوکی ناگازاتو ، مهاجم سرشناسی که در تیم آماتور مردان ژاپن بازی می کند.

– Sabitra Bahandari ، اولین زن نپالی که با آنیتا باسنت در لیگ هند بازی کرد. در ابتدا او توپ فوتبال نداشت و با جوراب جوراب درست می کرد.

– نادیا نایت ، اولین مربی زن فوتبال از کشمیر هند ، که بعدا آکادمی فوتبال خود را ایجاد کرد.

– مارا گومز ، اولین بازیکن ترنس که در لیگ فوتبال زنان آرژانتین بازی می کند.

– کمک اوشوالا ، کاپیتان تیم ملی نیجریه ، که کار خود را در شرایط سخت آغاز کرد اما بهترین بازیکن آفریقا در سال های 2014 ، 2016 ، 2017 و 2019 شد.

– دلفین کاسکارینو ، بازیکن فرانسوی که آکادمی را برای ارتقا of فوتبال زنان راه اندازی کرد و در سن 22 سالگی با لیون 10 عنوان مختلف کسب کرد.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا