مطالب میجیک

کتایون خسرویار: انگار هیچ‌کاری نکرده‌ایم/خروج از رنگینگ FIFA تقصیر مربیان است

سرمربی سابق تیم دختران ایرلندی 19 ساله معتقد است که مربی زنان دلیل اصلی خارج شدن تیم ایران از رده بندی فیفا است.

به گزارش میجیک ، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مورخ 19 دسامبر 1999 ، رده بندی تیم فوتبال زنان را منتشر کرد ، با توجه به اینکه تیم ایران در رده بندی قرار نگرفته و جایی ندارد. این بعد از 20 ماه توقف فوتبال زنان ایران بود ، زیرا ارتش ملی پس از حذف از دور دوم مقدماتی المپیک (10 آوریل 1998) منحل شد.

انگار هیچ کاری نمی کردیم

کتایون خسرویار ، سرمربی سابق تیم ملی زنان زیر 19 سال عراق نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و به میجیک گفت: این مسئله برای تیم ملی زنان بسیار بد است زیرا به نظر می رسد در 15 سال گذشته از زمان فوتبال زنان هیچ کاری انجام نداده ایم. ” بسیار مهم است که پس از شیوع تاج ، بازی ها و مسابقات را کامل کنیم و به صفوف برگردیم.

وی با اشاره به نقش مربیان بانوان در ایران در خارج از رده بندی جهانی خاطرنشان کرد: مقصر دانستن فدراسیون برای این کار آسان است ، اما فکر می کنم این تقصیر خود مربی و برنامه اوست. ما به عنوان مربیان زن باید بازیکنان خوبی خلق کنیم تا آنها بتوانند هنگام رویارویی با تیم بزرگی برنده شوند ، نه اینکه در آخرین لحظه باختند. با توجه به شیوع کرونا ، مربیان وقت زیادی برای تمرین با بازیکنان دارند تا بتوانیم در مسابقات مهم پس از این بیماری پیروز شویم.

خسرویار این را اضافه می کند: فدراسیون به عنوان سرمربی 19 ساله به من کمک کرد تا برنامه هایم را عملی کنم. من کادر فنی ، اردوها ، بازی ها و مسابقات بیشتری در خارج از کشور می خواهم که همه چیز را فراهم کند و مورد غفلت واقع نشود ، بنابراین اگر مربیان با یک برنامه دقیق ادامه دهند مفید خواهد بود. بازی را یک ماه قبل از مسابقات دریافت نکنید.

با استفاده از این برنامه ها ، هیچ چیز نمی تواند مانع ما شود

سرمربی سابق تیم ملی دختران 19 ساله تیم ملی معتقد است که اگر مربی به تیم ملی اهمیت ندهد ، دیگران از آن چشم پوشی می کنند. وی گفت: اگر من به مربیگری تیم اهمیتی نمی دهم ، چرا باید فدراسیون و سایرین اهمیت دهند؟ بنابراین ما مربیان باید طبق برنامه راه برویم و از قبل ثبت نام کنیم.

وی درباره توانایی فوتبالیست های دختران ایرانی گفت: وقتی من و کادرم برنامه را ادامه می دهیم ، می دانیم که توانایی رقابت با تیم های بزرگ آسیا را داریم. کمتر از یک سال تمرین می کنیم. اگر ما یک برنامه پنج ساله داشتیم ، هیچ چیز نمی توانست مانع ما شود.

مربیان ایران حرف یکدیگر را قطع می کنند

خسرویار درباره عدم همکاری مربیان ایران گفت: متاسفانه مربیان ایران از هم حمایت نمی كنند ، هرچند ما باید حمایت را یاد بگیریم و به هم كمك كنیم ، زیرا اگر روی بازیکنان و تیمها تمركز كنیم و فنون و تاكتیك ها را نشان دهیم ، سطح رقابت ما بالا می رود می توانند همان کار را انجام دهند ، اما همه آنها آزار دهنده هستند ، نمی توانند به جایی بروند و اکنون می دانیم که بعد از 15 سال هنوز با هم هستیم. ما مربیان اشتباهی هستیم ، نه فدراسیون و غیره.

ما قهرمانی آسیا را شکست دادیم

خسرویار درباره دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان کره جنوبی گفت: بازی خوبی را می بینیم و توپ از نظر تعداد امتیاز و موقعیت بیشتر در اختیار ماست. من به تیم زیر 19 سال می گفتم ، اگر باختیم به خودمان باختیم ، در بازی پرسپولیس به خودمان می بازیم اما او بازی خوبی انجام داد و من تا به حال ندیده ام که تیمی آنقدر خوب کار کند که دوست داشته باشیم ببازیم. خوشبختانه با اولسان ، تیم ما حتی اگر چند بازیکن اصلی هم نداشت ، موفق بود.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا