کتاب «جهاد اجتماعی زن مسلمان» منتشر شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

پوست | کتاب

به گزارش خبرنگار آنلاین، کتاب «جهاد اجتماعی زنان مسلمان، ضرورت گفتمان سازی و بسترسازی» نوشته عاطفه موسوی از سوی روابط عمومی شورای فرهنگ اجتماعی زنان و خانواده منتشر شد.

این کتاب در چهار فصل با عناوین نظام شخصیت اجتماعی زنان مسلمان، نگاهی به رویکردهای رقابتی یا نیمه همسو، گام های رو به جلو در ارتقای نقش اجتماعی زنان مسلمان ایرانی و مدیریت استانی در حوزه زنان تنظیم شده است. حضور اجتماعی، بررسی نظام شخصیت اجتماعی زنان مسلمان، فمینیسم و ​​رنگین پوست اسلامی، پوچی نگاه توحیدی به موضوع اصلی فمینیسم و ​​در نهایت نگاهی همه جانبه به انواع طیف زنان با فعالیت های اجتماعی، طراحی کار مناسب. شرایط برای شخصیت زنان مسلمان نیز از عوامل تربیتی مؤثر در شکل گیری نظام شخصیت اجتماعی زنان و استفاده از ظرفیت زنان در درون زایی اقتصادی برای بیداری و استفاده از عواطف اجتماعی به جای قراردادهای اجتماعی و تعیین شاخص های مناسب استفاده شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«شاید به دلیل غلبه این عقیده افراطی، پس از گذشت حدود چهل سال از انقلاب اسلامی، حداقل در بین متدینین و حتی بزرگواران، حضور اجتماعی زنان به عنوان یک ضرورت پذیرفته نشود و مشکل جهاد اجتماعی باشد. زنان مسلمان نه تنها توسط آنها طراحی نشده، بلکه هضم آن نیز دشوار است، فضای مبهم و حتی منفی در این زمینه در شرایطی ادامه دارد که رهبرانقلاب از جهاد اجتماعی زنان به عنوان دستاورد بینش انقلابی یاد می کنند. برای جهانی شدن و شکستن بن بست بزرگی که دیر یا زود سرنوشت و موقعیت را تحت تأثیر قرار می دهد، زنان در جهان پیروز می شوند، به نظر نگارنده، روشنگری از دو جهت برای رفع این افراط و تفریط مهم است، نخست، بدون این شفاف سازی و نگرش روشن، نمی توان امیدوار بود که در برابر فرهنگ افراطی غربی و وجود ابهام و تعدد در بدنه ای که باید در برابر زیاده خواهی های جهانی برنامه ریزی کرد، گامی قاطع برداشته و این نهاد نتواند سرعت خود را کاهش دهد. رقبا را سریع کرده و از استراتژی مناسب در برابر آنها استفاده کنید. جهت دیگری که اصلاح این نگاه بیش از حد را ضروری می کند، ایجاد حرکتی قوی برای عدم محدودیت در تشریح تجویزی و آسیب شناسی وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب ترسیم شده توسط رهبرانقلاب است.

در این قسمت از کتاب می خوانیم:

وی ادامه داد: بحثی که در ابتدای سیاست گذاری و تصمیم گیری درباره وضعیت فعالیت های اجتماعی زنان باید انجام شود، آمار طیف های مختلف زنان دارای فعالیت های اجتماعی با علایق و انگیزه های مختلف است و به عبارت دیگر، باید انجام شود. در ابتدا مشخص شود که صحبت از بهبود وضعیت فعالیت های اجتماعی افراد و در جامعه و موقعیت هاست.

در این راستا مرور تجربه تاریخی آمریکا خالی از لطف نیست. در سال 2010 گزارشی از وضعیت سیاستگذاری در زمینه تعارض کار و خانواده در این کشور منتشر شد که نشان از عدم بصیرت در قوانین مربوط به گروه مادران شاغل داشت. مادران شاغل دسته اول مادران تحصیل کرده و توانمندی هستند که موفقیت در پست های مهم را مد نظر دارند و دنیا را اداره می کنند و خواهان امکان بازگشت به محیط کار به خصوص در صورت مادر شدن هستند. این دسته از مادران اغلب سال ها کار می کنند. هدف و خاستگاه اصلی دیدگاه فمینیستی ویژگی های این مادران است که به درآمد بیشتری از کار نیاز دارند، دیگران به مهارت های خود نیاز دارند. در دسته دوم، سیاست‌هایی که خانواده‌های مادران شاغل را حمایت می‌کنند، اغلب برای مادران فقیری در نظر گرفته می‌شوند که به دلیل نیاز مالی تصمیم به ترک در صورت لزوم می‌گیرند. آنها به کار خود وابسته هستند، به برنامه حمایتی و حقوق ماهانه نیاز دارند.

اتفاقی که در عمل رخ می دهد این است که سال ها در سیاست کشور خلأ وجود دارد، مادران دیگری که در دو دسته کارشناسی یا ضعیف نیستند در چتر سیاست گذاری قرار نمی گیرند. مهم این طیف است. بیش از نیمی از زنان شاغل که فاقد مهارت و توانایی مالی هستند و نه چندان فقیر، بیش از نیمی از زنان شاغل هستند. محیط کار و تعطیلات کوتاه مدت و امکانات نگهداری از کودکان برای مدیریت این چالش به نحوی وجود دارد.

البته در کشور ما باید طیف های مختلف مادران فعال اجتماعی شناسایی و بر اساس نیازهای بومی هر فرد، دموگرافیک زنان فعال اجتماعی و برنامه ریزی اقتضایی بر اساس نتایج آن برنامه ریزی مناسب انجام شود. سیاست کشور ما

به نظر می رسد استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی می تواند یکی از بهترین ابزارها برای فرار از حدس و گمان های غلط و برنامه ریزی دقیق بر اساس واقعیت در این زمینه باشد. در سال های اخیر، این رویکرد در چندین کشور برای درک بهتر وضعیت زنان اتخاذ شده است.

یکی از تکنیک‌های متداول هوش مصنوعی، خوشه‌بندی است. خوشه‌بندی تکنیکی است که می‌تواند به‌طور هوشمند رکوردهای داده را گروه‌بندی کند تا داده‌های مشابه در گروه‌ها قرار گیرند. این تکنیک را می توان در زمینه دستیابی به جمعیت شناسی زنان فعال اجتماعی مورد استفاده قرار داد.در یک تحقیق جدید در سال 2019، محققان دانشگاه هاروارد از خوشه بندی و تجزیه و تحلیل بر اساس الگوریتم های بیوانفورماتیک برای شناسایی موفقیت آمیز 5 الگوی رایج مادران شاغل برای اولین بار استفاده کردند. زمان. 14 سال مادری در آمریکا در جدول زیر نشان داده شده است.

دکمه بازگشت به بالا