اقتصادی

کاهش تسهیلات تکلیفی بانک‌های قرض الحسنه/ وام فرزندآوری و ازدواج جدید نمی‌دهیم

مدیرعامل بانک قرض الحسنه آنلاین ایران از کاهش حجم تسهیلات اعتباری بانک های قرض الحسنه در سال جاری خبر داد و گفت: با وجود صف متقاضیان از سال گذشته، امسال دیگر تسهیلات فرزند و ازدواج وجود ندارد. پرداخت شده توسط بانک قرض الحسنه

سید سعید شمسی نژاد در گفت وگو با میجیک، اظهار کرد: سال گذشته تعداد تسهیلات اضافه برداشت در نظر گرفته شده برای بانک های قرض الحسنه بسیار زیاد بود، اما امسال با همکاری مجلس، بانک مرکزی و دولت، تسهیلات اضافه برداشت را کاهش دادند. تعداد تسهیلات اضافه برداشت و آن را ساخته است. آنها واقعی تر می شوند زیرا ما نمی خواهیم کارهایی را که فراتر از توان ماست انجام دهیم. یعنی وام داده می شود اما بانک منابع ندارد و عده ای هم انتظار دارند در برخی زمینه ها از تسهیلات وام مشکل پیش بیاید.

وی افزود: با مدیریت بانک مرکزی، امسال تسهیلات اعتباری عملا کاهش یافته است. البته مشکلی که در مورد بانک قرض الحسنه به وجود می آید این است که بانک قرض الحسنه کار خود را در زمینه تسهیلات قرض الحسنه انجام می دهد و باید تسهیلات قرض الحسنه کم سودی مانند قرض الحسنه باشد. بیشتر. بانک های تجاری.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه آنلاین ایران ادامه داد: نحوه محاسبه حجم و میزان تسهیلات اضافه برداشت هر بانک 100 درصد مانده حساب قرض الحسنه به اضافه 50 درصد مانده حساب جاری به مبنای تسهیلات اضافه برداشت تبدیل می شود. . این روش برای بانک قرض الحسنه اشتباه است، زیرا در بانک های تجاری، حساب های قرض الحسنه مردم 10 تا 15 درصد سپرده ها است. اما در بانک های قرض الحسنه 100 درصد حساب ها قرض الحسنه است و به همین دلیل کار ما را زیاد کرده اند تا اینکه در سال 1400 حدود 4500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دادیم و سال گذشته با وجود واقعیت این است که بیش از 80 درصد از منابع ما رشد کرده است، اما 110 درصد امکانات همتا افزایش یافته و به حدود 10 درصد رسیده است. هنوز بخشی به دلیل اخبار و اشتغال در استان باقی مانده و مابقی این تسهیلات را پرداخت می کنیم.

شمسی نژاد گفت: همین مبلغ تعیین شده برای بانک قرض الحسنه آنلاین 35 است که واقعاً در اختیار ما به عنوان بانک قرض الحسنه نیست. برعکس، نیازهای مردم و وظایف ایجاد شده بسیار زیاد است، بنابراین امسال دولت وظایف جدیدی ایجاد نکرد. در این راستا فرمول محاسبه تسهیلات قرض الحسنه بانک تغییر کرده و از سوی دیگر برخی از وظایف مانند تسهیلات زایمان و ازدواج از دوش بانک قرض الحسنه برداشته شده است.

وی اعلام کرد: یعنی امسال مردم نمی توانند دو بانک قرض الحسنه را برای تسهیلات زایمان و ازدواج انتخاب کنند. البته از سوی دیگر بانک قرض الحسنه آنلاین متعهد شده است که تسهیلات تکلیفی مانند تسهیلات رفاهی، استخدامی، استانداری و … را پرداخت و مابقی تسهیلات تکلیفی ازدواج و زایمان را دریافت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا