مطالب میجیک

کارگاه «مطالبات اساسی زنان» در لرستان برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، فاطمه شجاعی کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده و از فعالان این حوزه با دعوت از بسیج دانشجویی و تدریس در کارگاه های آموزشی در خصوص مسائل و مطالبات زنان به دانشگاه لرستان آمد.

این کارگاه با حضور و مشارکت بانوان (به ویژه دانشجویان دختر دانشگاه لرستان) در سالن شهید شکوهی دانشگاه لرستان برگزار شد.

فاطمه شجاعی در خصوص سه حوزه رشد فردی زنان، مشارکت زنان در جامعه و تأثیرگذاری زنان در نهادهای خانواده برای حاضران توضیح داد.

این تبیین مبتنی بر رهنمودهای ائمه اطهار انقلاب اسلامی ایران و با تأکید بر تبیین هر چه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران است.

فرمود: حضرت فاطمه زهرا (س)س)الگویی برای زنان است و بر اساس رهنمودها و تأکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، زنان در جامعه اسلامی در سطوح مختلف تأثیر دارند.

شجاعی بیان می کند: تأثیرگذاری و نقش آفرینی زنان در راستای الگوگیری از پیشوایان دینی همچون حضرت فاطمه زهرا (س) است.س) و آموزه های اسلام.

در این کارگاه عنوان شد که زنان باید نقش موثری در عرصه اجتماعی داشته باشند دینو در حوزه خانواده نیز زنان نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در تحکیم نهاد خانواده دارند.

کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده و فعالان این حوزه افزودند: زن بر اساس اسلام، سبک زندگی ایرانی، زن منفعل نیست. در عوض، او یک زن تأثیرگذار و مشارکت کننده است.

فرمود: رشد و تکامل نیز از فرد شروع می شود; انسان باید ابتدا بتواند بر اساس خودسازی دینی و معنوی رشد و تکامل یابد و سپس به سمت نهادینه شدن آموزه های دینی در جامعه و جامعه حرکت کند.

شجاعی افزود: زنان نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایران داشتند؛ پس از انقلاب نیز زنان در دوران دفاع مقدس و پس از این دوران در عرصه‌های مختلف نفوذ، مشارکت و حضور داشتند.

وی گفت: رشد و تکامل معنوی فرد، تحکیم نهاد خانواده و مشارکت موثر در عرصه های مختلف اجتماعی و اقتصادی یکی از عرصه های مهمی است که موضوع نقش آفرینی زنان است.

از این رو در حاشیه این کارگاه کتب مختلف دینی، فرهنگی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد.

دانشجویان حاضر در این کارگاه نیز نظرات خود را در مورد مطالبات اساسی زنان در ایالت و ولایات به اشتراک گذاشتند.

دکمه بازگشت به بالا