برترین های کسب و کار مجیکمطالب عمومی

کارت گرافیک برای کیس مینی

ما در مورد سیستم هایی صحبت می کنیم که از مادربردهای mini ITX یا micro ATX استفاده می کنند، در یک کیس با فرمت کوچک قرار می گیرند و فضای زیادی برای قطعات ندارند. که در بازار امروز با نام مینی باکس استوک شناخته می شوند.

بهترین کارت گرافیک برای کیس مینی

هنگام تصمیم گیری برای خرید کارت گرافیک استوک برای یک کیس مینی استوک، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود.
دو مورد از مهمترین آنها عبارتند از:
1- اندازه کارت گرافیک با مینی کیس خریداری شده مطابقت داشته باشد. شاید بتوان گفت که فاکتور شماره یک برای خرید کارت گرافیک های پنل کوتاه اندازه کیس است. زیرا جعبه های استاندارد با سایز کوچک طراحی شده اند و با همه ابعاد سازگاری ندارند.

2- کارت گرافیک باید با کیس استاندارد سازگار باشد. به عنوان مثال، کیس های منبع تغذیه استاندارد باید منبع تغذیه خوبی برای کارت های گرافیک برد کوتاه باشد.

اینها فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام خرید کارت گرافیک asus استوک برای کیس های کوچک در نظر بگیرید. هنگام خرید مینی کیس باید به نکات مهمی توجه کنید. مقاله راهنمای خرید سهام کیس مینی را حتما مطالعه کنید تا بهترین خرید را انجام دهید.ببینید چقدر فضای کیس با آن کار می کنید و بزرگترین پردازنده گرافیکی که می توانید در آن قرار دهید چیست. محدودیت های منبع تغذیه خود را در نظر بگیرید و ببینید چه نوع GPU را می توانید با PSU های موجود اجرا کنید. هنگامی که همه این کارها را انجام دادید، می توانید ببینید که قدرتمندترین پردازنده گرافیکی که تمام موارد فوق را برآورده می کند و با بودجه شما مطابقت دارد، و خرید خود را بر اساس آن انجام دهید.

کارت گرافیک فاکس GT610 2 گیگابایت
یکی از پرفروش‌ترین و معمول‌ترین کارت‌های ارتقاء پردازنده گرافیکی، pxworld است. اکثر مردم با خرید سهام از GPU بهره لازم را نمی برند. بنابراین آنها به یک کارت گرافیک جداگانه برای استفاده از کیس برای اجرای نرم افزارهای گرافیکی روزمره و فیس بوک نیاز دارند. کارت گرافیک 2 گیگابایتی GT610 یکی از بهترین گزینه ها برای ارتقاء کیس SSF است. و با تمام منابع برق سازگار است.
کارت گرافیک Fox Geforce GT 730 4GB
یکی دیگر از بهترین کارت های گرافیکی که برای مینی کیس های استوک بسیار کاربردی و بهینه است، کارت گرافیک GT 730 4GB است.این کارت گرافیک 4 گیگابایتی از اجرای نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و کورل پشتیبانی می کند.

کارت گرافیک 1050 برای مینی کیس | کارت گرافیک 4 گیگ برای مینی کیس

نکات مهم قبل از خرید کارت گرافیک

قبل از توجه به نکات مهم هنگام انتخاب کارت گرافیک مناسب، باید یک سری بررسی های اولیه از قابلیت های فعلی کامپیوتر و نوع استفاده خود انجام دهید.

NVIDIA .1 یا AMD؟ کدام انتخاب بهتر است؟

اولین قدم انتخاب برند سازنده است. در میان برندهای تولید کننده تراشه های کارت گرافیک، NVIDIA و AMD معروف ترین هستند.

انتخاب برند کارت گرافیک: در واقع هر دو شرکت فوق انواع مختلفی از سری کارت های گرافیک، فناوری های خنک کننده و سرعت کلاک را بر روی کارت های خود ارائه می دهند. مهمترین سوال این است: کدام شرکت در نهایت بهترین پردازنده های گرافیکی را می سازد؟ در پاسخ باید گفت که هر دو شرکت مزایا و معایب خود را دارند. برای برخی از برنامه ها، بر اساس بودجه شما، کارت های گرافیک NVIDIA عملکرد و ارزش بهتری را ارائه می دهند، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است گزینه های بهتری با کارت های گرافیک AMD پیدا کنید.

AMD به دلیل ارائه بهترین کارت های گرافیک میان رده با قیمت rtx 4070 مقرون به صرفه شناخته شده است.آخرین کارت گرافیک های سری RX 6000 AMD از نظر قدرت با سری NVIDIA رقابت می کنند. با این حال، وقتی صحبت از کارت‌های گرافیک سطح بالا به میان می‌آید، NVIDIA پیشرو است. کارت های سری RTX به عنوان بهترین کارت گرافیک های سال 2021 شناخته می شوند که تقاضای زیادی نیز داشتند.

2. نوع بازی یا نرم افزار

قبل از خرید کارت گرافیک مناسب، باید نوع بازی را که در رایانه خود انجام می دهید یا برنامه هایی که با آنها کار خواهید کرد، تعیین کنید.

انتخاب کارت گرافیک بر اساس بازی

انواع بازی هایی که می خواهید روی رایانه خود انجام دهید، عاملی کلیدی در خرید کارت گرافیک مناسب هستند. اگر بازی های گرافیکی سخت بازی می کنید، باید روی یک کارت گرافیک قدرتمند سرمایه گذاری کنید. PUBG، Far Cry 5، Project Cars 2، Metro Exodus، Battlefield 5 و Grand Theft Auto V از محبوب ترین بازی ها با گرافیک پیشرفته هستند. اگر علاقه ای به انجام بازی های رایانه ای با جلوه های گرافیکی پیشرفته ندارید، می توانید با انتخاب کارت گرافیک میان رده نیاز خود را برآورده کنید.

3. وضوح صفحه نمایش

قدرت پردازش و نمایش داده های گرافیکی با استفاده از پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیک به وضوح صفحه نمایش شما بستگی دارد.اگر از یک مانیتور با وضوح پایین (به عنوان مثال 1080p یا 1440p) استفاده می کنید، مطمئناً ایده خوبی نیست که پول زیادی را برای یک کارت گرافیک رده بالا خرج کنید زیرا صفحه نمایش شما نمی تواند نیازهای گرافیکی سخت را انجام دهد. اما اگر مانیتور شما 4k است، برای لذت بردن از تصاویر 4k به یک کارت گرافیک سطح بالا نیاز دارید.

4. نرخ تازه سازی را کنترل کنید
علاوه بر رزولوشن مانیتور، نرخ تازه سازی تصاویر نیز مهم است. منظور از نرخ رفرش تعداد رفرش در واحد زمان است که می توان آن را با تصاویر جدید در هر ثانیه به روز کرد. به عنوان مثال، نرخ تجدید 60 هرتز به این معنی است که یک مانیتور می تواند تصاویر خود را 60 بار در ثانیه به روز کند. اگر نرخ رفرش مانیتور شما بالاست، کارت گرافیک قوی تری را در نظر بگیرید.

5. سازگاری با منبع تغذیه
یکی از نکات مهم در انتخاب کارت گرافیک مناسب، سازگاری آن با منبع تغذیه یا سیستم منبع تغذیه است. از آنجایی که کارت‌های گرافیک نسبت به سایر اجزای کامپیوتر انرژی بیشتری مصرف می‌کنند، توصیه می‌کنیم منبع تغذیه‌ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند آن را مدیریت کند.فراموش نکنید که سازگاری کارت گرافیک خود با مادربرد، رم و سایر اجزای کلیدی رایانه را بررسی کنید.
نتیجه
در این مقاله به نکات مهم در انتخاب کارت گرافیک مناسب پرداخته ایم. برای خرید یک کارت گرافیک مناسب علاوه بر ساختار و مشخصات داخلی خود کارت گرافیک باید به قابلیت های سیستم نیز توجه کرد. نوع کاربر کامپیوتر، نوع بازی یا نرم افزاری که اجرا خواهیم کرد، وضوح نمایشگر و نرخ به روز رسانی آن، مهم ترین فاکتورهایی هستند که قبل از خرید کارت گرافیک باید بررسی شوند.

در نهایت به عنوان راهنمای خرید کارت گرافیک باید قابلیت های داخلی آن را بشناسید. سرعت ساعت، تعداد هسته‌ها، نوع کانکتور برق و پورت‌هایی که به مانیتور متصل می‌شوند، به همراه پهنای باند حافظه، مهم‌ترین عواملی هستند که باید بررسی شوند.

دکمه بازگشت به بالا